Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Klopt, 100%. Maar het zijn er 54 minder dan vorige maand.
Het opname gemiddelde is nu 99,57 mensen voor de laatste zeven dagen (IC & verpleegafdeling samen). Dat is ook wel een mooie barriere die er aan is gegaan.

De dag dat er 0 IC opnames zijn komst steeds dichterbij, ik durf 'm wel aan dat het deze maand gaat gebeuren.
Gisteren maar 2 overlijdens gemeld, misschien komen we daar wel een keer op 0 deze week.
 

Eef de Kip

Well-known member
En dan rond het weekend ook maar onder de 1000 personen in het ziekenhuis (dus incl. IC) uitkomen, hebben we die ook weer geslecht.
 

Abubakari

Well-known member
Over 3 weken krijg ik de tweede prik.
Hup Pfizer!
Ik heb op de dag van Feyenoord-Ajax mijn vaccinatie gehad, hoefde maar 1x omdat ik in december corona heb gehad, had voorrang vanwege mijn werk. Uiteraard wel op een tijdstip dat het klaar was voor de klassieker begon. Paar dagen het gevoel gehad alsof iemand mij een stomp op mijn bovenarm had gegeven, maar voor de rest geen bijwerkingen, was ook Pfizer.
 

zwammy

Well-known member
Zo, ik had ook een partij spierpijn zeg. Paar dagen last van gehad, maar goed. Nu kunnen we het gelukkig nog steeds krijgen en iedereen besmetten dus hoera.
 

JFK

Well-known member
Ik heb op de dag van Feyenoord-Ajax mijn vaccinatie gehad, hoefde maar 1x omdat ik in december corona heb gehad, had voorrang vanwege mijn werk. Uiteraard wel op een tijdstip dat het klaar was voor de klassieker begon. Paar dagen het gevoel gehad alsof iemand mij een stomp op mijn bovenarm had gegeven, maar voor de rest geen bijwerkingen, was ook Pfizer.
Toen ik in militaire dienst was, kreeg je de stereoprik. Daar heb ik toentertijd goed last van twee beurse schouders gehad.
Bij de Pfizerprik daaren had ik geen centje last.
 

BlauwVinger

Well-known member
En nu? Succes in ieder geval.

Via ons social network bevriende Egyptenaren bereid vinden om op hun naam onze internetabonnement(en) te verlengen voor tv-ontvangst en via pc en smartphone want providers mogen geen 'bundles' verstrekken aan buitenlanders met een verlopen visum. De auto aan de kant zetten want het kentekenbewijs wordt niet verlengd zonder geldig visum. Onze auto op naam van een 'local' laten zetten is een oplossing maar vooralsnog géén optie. Afwachten tot zich vluchtmogelijkheden voordoen.

Bovendien zal ik mij in Nederland 'in persoon' moeten gaan melden voor een 'attesta de vita' ivm voortzetting uitkering aow en pensioen maar dan moeten wij op een gefixeerd verblijfsadres in Nederland na aankomst éérst verplicht tien dagen in quarantaine. En dan hopen dat Egypte in de tussentijd niet opnieuw in lockdown gaat want dan heb je nog langer verplicht arrest want je kunt dan niet terug. De Nederlandse ambassade in Cairo biedt geen uitkomst want hun dienstverlening is vanwege corona uiterst beperkt.

Catch22.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb mijn eerste prik gehad en loop nu al de polonaise in een compleet oranje outfit.
Je bent welkom als je meedoet.
 

erka

Well-known member
De UvA heeft onderzocht dat verplichte winkelkarretjes volslagen onzin zijn. Helpen totaal niet en werken eerder meer besmettingen in de hand. Opzienbarend.
 

Joost

Well-known member
De UvA heeft onderzocht dat verplichte winkelkarretjes volslagen onzin zijn. Helpen totaal niet en werken eerder meer besmettingen in de hand. Opzienbarend.
Je, je verwacht het niet dat wanneer de gangen halfvol zijn met karren het lastiger is om mensen op afstand te passeren.
 

Forza AZ

Well-known member
De UvA heeft onderzocht dat verplichte winkelkarretjes volslagen onzin zijn. Helpen totaal niet en werken eerder meer besmettingen in de hand. Opzienbarend.
Ik dacht dat verplichte winkelkarretjes alleen bedoeld waren om er voor te zorgen dat er niet meer mensen binnen waren dan toegestaan. Alleen bij de rij voor de kassa lijkt het me wel een hulpmiddel om afstand te houden, niet tijdens het winkelen zelf.
 
Bovenaan