Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Op het hoogtepunt van het testen door de GGD werden er op weekbasis bijna 550.000 testen uitgevoerd.
Inmiddels is dat gedaald tot beneden de 200.000, en dat is nog dalende.

Horeca, musea en cultuur zijn weer open maar plekken die ervoor gekozen hebben om grotere capaciteit te hebben met testen voor toegang zijn er niet of nauwelijks.

Bij evenementen met testverplichting is een vaccinatie ook een toegangsbewijs. En voor wie niet gevaccineerd is hebben we 225.000 testmogelijkheden per week bij commerciele organisaties en dat gaat uitgebreid worden naar 400.000 in augustus.

Maar in de tussentijd vallen we wel over een paar miljoen die Sywert van der Linden verdiende aan mondkapjes....

erka

Well-known member
Goed zo!

Ik had maandag nergens last van maar gisteren de hele dag nogal spierpijn. Nu is het over.

Joost

Well-known member
46 dagen geleden lager er 841 mensen op de IC.
Vandaag liggen er in alle ziekenhuizen samen nog maar 834 Coronapatienten.

De bezetting op de verpleegafdeling is nog maar 28% van wat hij op de top was en in de afgelopen 2 weken gehalveerd.

Max

Administrator
Forumleiding
Gaat inderdaad lekker omlaag. Op 1 augustus zijn wij hier beide klaar met prikken.

Joost

Well-known member
Waarom is het een ethische kwestie om gezonde kinderen onder de 18 te vaccineren terwijl het voor gezonde mensen boven de 18 geen ethische kwestie is?

Forza AZ

Well-known member
Waarom is het een ethische kwestie om gezonde kinderen onder de 18 te vaccineren terwijl het voor gezonde mensen boven de 18 geen ethische kwestie is?
Als het nu om nog jongere kinderen zou gaan is er wel een verschil. Maar kinderen van 12-17 jaar kunnen toch zelf wel een besluit nemen of ze gevaccineerd willen worden.

JMD

Well-known member
Sowieso snap ik het probleem niet van kinderen vaccineren. Dat vinden we bij die baarmoederhalskankerprik toch ook geen probleem? En kleine kinderen krijgen van heel jong af al een set prikken.

Het enige probleem dat ik me bij het coronavaccin kan voorstellen is dat het nog niet uitgebreid op kinderen onderzocht is, maar verder zie ik echt geen probleem.

De vraag of het nodig is, is een andere, dat wel.

Bovenaan