Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Dat was een minimum berekening. Dat maar 70% zich wil laten vaccineren kun je hem niet aanrekenen maar goed, dat is ook een aanname. Voor hetzelfde geld is het 80% en dat gaat dan ook wel lukken.
Ik heb nergens aangegeven dat die 175 K het maximum is, ik sluit niet uit dat ze 250K per dag kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De laatste weken gaat het idd goed (is hier al meerdere malen aangegeven) en misschien weer zeer goed. Maar de eerste periode was een groot drama.
 

zwammy

Well-known member
Vond het vandaag in ieder geval prima geregeld. En als elke stad/ groot dorp een locatie heeft zal het wel snel gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Was het druk of had je het idee dat er nog wel meer volk geprikt had kunnen worden?

Van wat ik om me heen hoor van mensen die al zijn geweest vindt men het vrij rustig dus ik heb het idee dat er nog wel wat ruimte is.
 

erka

Well-known member
Ruimte genoeg, hoor ik ook. Kortom: meer oproepen en snel een beetje.

Verder wat JMD zegt, nu is het op orde, maar o o wat ging het toch weer traag zoals alles met corona in NL.
 

zwammy

Well-known member
Ik was in Helmond, denk dat er een man of 150 in totaal waren maar was er om half 11. Ze zullen rekening moeten houden met de afstanden want je moet 15 minuten op een stoeltje blijven zitten mocht het niet goed gaan. Schat een stoel of 200 dus je moet constant de doorloop hebben, ik moest al wachten omdat de vaccins bijgevuld moesten worden, ze controleerden wel of ik een afspraak had dus dat was allemaal prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Forza AZ

Well-known member
Was het druk of had je het idee dat er nog wel meer volk geprikt had kunnen worden?

Van wat ik om me heen hoor van mensen die al zijn geweest vindt men het vrij rustig dus ik heb het idee dat er nog wel wat ruimte is.
Ik ben afgelopen vrijdag geweest en toen was het vrij druk hier in Alkmaar. Al is de lokatie niet heel erg groot. Het is hier in een grote evenemententent. Ze hadden het wel anders ingericht ten opzichte van eerder toen m'n vader aan de beurt was. Er waren nu dubbel zoveel prikstraten.
 

erka

Well-known member
Denemarken gaat alles opengooien. Over een maand is de verwachting worden ook alle regels rond mondkapjes, 1,5m, thuiswerken afgeschaft.
Hup Hugo! Dat kun jij ook jonguhhhhhh
 

De Wolf

Well-known member
De GGD heeft het over alleen al 483 besmettingen tijdens koningsdag in Amsterdam. De aantallen zullen waarschijnlijk nog hoger liggen maar je vist er niet iedereen uit.
 

Joost

Well-known member
De GGD heeft het over alleen al 483 besmettingen tijdens koningsdag in Amsterdam. De aantallen zullen waarschijnlijk nog hoger liggen maar je vist er niet iedereen uit.
Dat is niet helemaal correct. Er zijn 483 besmettingen terug te herleiden naar Koningsdag in Amsterdam. Waarvan van 81% vaststaat dat het op feestjes binnen heeft plaatsgevonden. Van de overige besmettingen kan het binnen of buiten zijn geweest.

Ook in Gelderland heeft de GGD nav een druk feest in het Sonsbeekpark onderzoek gedaan maar daar kon geen verband worden gevonden. Er waren wel wat clusters maar die waren allen terug te herleiden naar feestjes.

Het blijft onwerkelijk dit verschil nooit uitdrukkelijk benoemd wordt in de communicatie en in het beleid zo weinig tot uiting komt.
 

De Wolf

Well-known member
Het blijft altijd giswerk. Ongeveer 60% heeft ook aangegeven in de binnenstad te zijn geweest.
Het zal waarschijnlijk beide bij hebben gedragen want als je op een kluitje staat te schreeuwen maakt het binnen of buiten ook geen drol meer uit. Het kampioensfeest zijn ze ook nog aan het onderzoeken maar daar hebben ze nog geen duidelijkheid over.
 
Bovenaan