Coronavirus 2

erka

Well-known member
Niet het terugdringen van het virus staat centraal, niet het openen van de samenleving maar de winsten van de commerciële aanbieders.

Echt, wat KOTS ik op de corona-aanpak van de Nederlandse overheid. Ik kots erop zo hard als dat maar mogelijk is.

En nu blijf ik maar weer even weg uit dit topic.
 

Maasveld

Well-known member
Tja, dat krijg je met zo'n links kabinet he. Alleen maar oog voor grote bedrijven.

Wat voor een wolkenkrabber hebben ze eigenlijk voor hun hoofd?
 

Joost

Well-known member
De staafjes van het NICE lijken er op te wijzen dat er vandaag weer lage ziekenhuiscijfers gemeld gaan worden. Ik ben benieuwd.
Even vergeten dat het gisteren Hemelvaart was...
In totaal 19 mensen meer in het ziekenhuis maar er zijn er slechts 141 opnames en 22 op de IC. Dat betekend dat er maar 144 mensen ontslagen zijn uit het ziekenhuis. Het weekgemiddelde lag rond de 300. De grote stap naar beneden duurt dus nog een dagje. In totaal liggen er 2250 mensen in het ziekenhuis, ik schat dat het aantal morgen rond de 2100 ligt.

LCPS meldt 22 nieuwe IC opnames, dat is van februari geleden dat het zo laag was.
 

Eef de Kip

Well-known member
Cijfers zijn iig consistent naar beneden aan het gaan.
Vaccineren komt ook behoorlijk op stoom. Miljoen per week is nu gehaald, blijf benieuwd of ze de 2 miljoen gaan halen.
 

JMD

Well-known member
Cijfers zijn iig consistent naar beneden aan het gaan.
Vaccineren komt ook behoorlijk op stoom. Miljoen per week is nu gehaald, blijf benieuwd of ze de 2 miljoen gaan halen.
Inderdaad. Ik denk alleen dat ze de 2 miljoen niet gaan halen. Niet omdat ik niet geloof dat het niet kan, maar op een gegeven moment zijn de mensen op... :)
 

ALenstra

Well-known member
Bij de AFAS in Amsterdam Zuidoost zijn dus mensen die gevaccineerd wilden worden bedreigd door coronawappies.
 

JMD

Well-known member
Op welke manier?
Letterlijk bedreigd begreep ik. Tegen auto's pissen, weigeren door te laten naar de vaccinatielocatie enz...
Schandalig. Waar is de ME als je ze nodig hebt? Hier had de ME van mij met alle macht op mogen ingrijpen. Zet ze vast die sukkels tot half juli ofzo als het meeste vaccinatie gedaan is.
 

Joost

Well-known member
Sinds de stijging van alle cijfers in september vorig jaar hebben we twee momenten gehad waarop de bezetting en de opnames in het ziekenhuis daalden. In beide momenten bleek er een bodem te zijn waar niet doorheen te breken viel.

LCPS
Begin december was het 458 / 1130.
Eind februari was het ietsje hoger 518 / 1291
Op dit moment zegt het LCPS 710 / 1473

NICE
Begin december 502 / 1382
Eind februari 523 / 1299
Op dit moment zegt het NICE 742 / 1494

Het verschil bij LCPS / NICE eind december vandaan komt weet ik niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Letterlijk bedreigd begreep ik. Tegen auto's pissen, weigeren door te laten naar de vaccinatielocatie enz...
Schandalig. Waar is de ME als je ze nodig hebt? Hier had de ME van mij met alle macht op mogen ingrijpen. Zet ze vast die sukkels tot half juli ofzo als het meeste vaccinatie gedaan is.
Schandalig inderdaad. Dat ze zelf niet gevaccineerd willen worden moeten ze helemaal zelf weten, maar laat anderen ook lekker hun eigen keus daarin maken.
 

Maasveld

Well-known member
Letterlijk bedreigd begreep ik. Tegen auto's pissen, weigeren door te laten naar de vaccinatielocatie enz...
Schandalig. Waar is de ME als je ze nodig hebt? Hier had de ME van mij met alle macht op mogen ingrijpen. Zet ze vast die sukkels tot half juli ofzo als het meeste vaccinatie gedaan is.
Wat zullen ze trots zijn op zichzelf. Blijkt er dus inderdaad een dictatuur te zijn in Nederland.
 
Bovenaan