Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Wat is je punt? Ze kon er niets aan doen dat ze met corona in een auto in gestapt en haar chauffeur heeft blootgesteld aan een blijkbaar dodelijke ziekte?

Maar prima, heb echt wel iets beters te doen dan hier constant de herhaling van zetten uit te spreken.

Het is niet de meest ideale situatie maar ze moest wel thuis zien te komen. Zelf rijden was beter geweest. Overigens had die chauffeur dan ook in quarantaine Moeten gaan.
 

Maasveld

Well-known member
Nee. Ik verwijt dit De Jonge ook niet, als het nodig is lijkt me die jaarlijkse vaccinatie een logische keus.
Alleen werden de mensen die vorig jaar aangaven dat dit er aan ging komen voor wappies versleten.
Wat een onzin. Dit was en is een breed gedragen vermoeden.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Stiekem weten ze het allang bij het RIVM. De huidige daling is alleen te verklaren op basis van de temperatuur en de luchtvochtigheid. Als de verspreiding merendeels op korte afstand zou gebeuren dan trekken die druppels zich geen bal aan van luchtvochtigheid. Maar volgens de RIVM modellen was deze daling wel verwacht.

Dat geeft twee mogelijkheden; of het RIVM weet het wel, of bij het RIVM gaan ze er vanuit dat iedereen zich plotseling in extreme mate aan hun advies heeft gehouden.
 

JMD

Well-known member
Het kan natuurlijk ook aan de meivakantie liggen.
Of aan Koningsdag. Of aan het feest bij de ArenA of in Leeuwarden. Al die gebeurtenissen zouden voor een grote stijging zorgen was ons beloofd door de doemdenkers.


Ondertussen in Brussel:
Tsja, er moet wel verdiend kunnen worden natuurlijk. Het zal mij niks verbazen dat Rutte/De Jonge die testsamenleving willen omdat vrindjes daar aan kunnen verdienen. Want zo gaat het Old Boys Network van de VVD en De Jonge heeft natuurlijk ook flink wat nieuwe schoenen nodig. ;)
 

JMD

Well-known member
Mooi he, het gewoon beter weten met een loi cursus dan met een jarenlange studie.
Wat ik nog het ergste vind: als wetenschapper behoor je ook te kijken naar wat andere wetenschappers doen en constant je eigen hypothesen toetsen aan dat wat andere wetenschappers doen. Het RIVM zit (vwb corona) al 1 jaar in de tunnelvisie dat zij het het beste weten, en kijken niet naar andere onderzoeken, daarbij geholpen door de (zeker het begin) kritiekloze media (de Volkskranthoofdredacteur gaf dat letterlijk aan op Radio1, dat zij blindelings het RIVM/kabinetsbeleid volgden) (https://www.gids.tv/video/222895/vo...ok-tegengeluid-publiceren-geen-noodzaak-video) en de kritiekloze volgers van de Hugodejonge/Jaapvandisselfanclub die iedereen die andere onderzoeken (van triviale universiteiten als Cambridge, Oxford, Harvard enz) aanhaalden wegzetten als wappies...
 

Maasveld

Well-known member
Wat ik nog het ergste vind: als wetenschapper behoor je ook te kijken naar wat andere wetenschappers doen en constant je eigen hypothesen toetsen aan dat wat andere wetenschappers doen. Het RIVM zit (vwb corona) al 1 jaar in de tunnelvisie dat zij het het beste weten, en kijken niet naar andere onderzoeken, daarbij geholpen door de (zeker het begin) kritiekloze media (de Volkskranthoofdredacteur gaf dat letterlijk aan op Radio1, dat zij blindelings het RIVM/kabinetsbeleid volgden) (https://www.gids.tv/video/222895/vo...ok-tegengeluid-publiceren-geen-noodzaak-video) en de kritiekloze volgers van de Hugodejonge/Jaapvandisselfanclub die iedereen die andere onderzoeken (van triviale universiteiten als Cambridge, Oxford, Harvard enz) aanhaalden wegzetten als wappies...
Je kunt de volgende keer ook gewoon kopieren/plakken. Je hoeft niet telkens een hele lap tekst te typen met dezelfde inhoud.
 

erka

Well-known member
Europa wil de PCR-test overal gratis maken. Nederland ligt dwars, want (je gelooft het niet) dan verdienen de commerciële bedrijven te weinig. Of eigenlijk geloof ik het wel.
 

zwammy

Well-known member
Nee, dat is idd niet heel erg verrassend. En bij die commerciële bedrijven zullen ook wel wat oude politieke mannetjes zitten, maar dat is dan wel gewoon toeval
 

JMD

Well-known member
Europa wil de PCR-test overal gratis maken. Nederland ligt dwars, want (je gelooft het niet) dan verdienen de commerciële bedrijven te weinig. Of eigenlijk geloof ik het wel.
Stond al een paar posts erboven door mij.... ;)
 

Eef de Kip

Well-known member
Europa wil de PCR-test overal gratis maken. Nederland ligt dwars, want (je gelooft het niet) dan verdienen de commerciële bedrijven te weinig. Of eigenlijk geloof ik het wel.
Ik hoorde het vanmorgen met verbazing aan. "Het zou ten koste gaan van het verdienmodel van de commerciële partijen". Ik dacht eerst dat ik het niet goed gehoord had.
 

Joost

Well-known member
De staafjes van het NICE lijken er op te wijzen dat er vandaag weer lage ziekenhuiscijfers gemeld gaan worden. Ik ben benieuwd.
 

SanMark.

Well-known member
Europa wil de PCR-test overal gratis maken. Nederland ligt dwars, want (je gelooft het niet) dan verdienen de commerciële bedrijven te weinig. Of eigenlijk geloof ik het wel.
Misschien kunnen ze er voor zorgen dat die bedrijven dan wat minder belasting gaan betalen ?

Dat zou dan misschien wel net zo eerlijk zijn.
 
Bovenaan