Coronavirus 2

U.G.

Well-known member
Ondertussen schijnt de Franse wetenschapper Didier Raoult meer bijval te krijgen van de staat. Maw men gaat in Frankrijk langzaam over op een behandeling van Corona-patienten met chloroquine. Ik kreeg het vandaag mee van iemand daar. Het heeft gewoon tot nu toe bij al zijn patienten gewerkt. Blijkbaar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gisterochtend hoorde ik op het nieuws op de radio dat veel Engelsen naar Schotland komen. En daar waren de Schotten niet zo blij mee.

Het grootste probleem is niet zozeer dat mensen naar Schotland komen, maar dat ze naar de afgelegen gebieden gaan zoals de Hooglanden en eilanden. Omdat die gebieden erg dun bevolkt en afgelegen zijn, zou een grote uitbraak daar een behoorlijk probleem zijn omdat als de (kleine) ziekenhuizen daar vol zouden komen te liggen, je mensen over een grote afstand zou moeten vervoeren. Daarom zijn er nu controles als je de afgelegen regio's in komt. Boten zijn inmiddels beperkt tot hulpdiensten, leveranciers van belangrijke goederen en mensen die wonen op het/de eiland(en) waar de boot naartoe gaat.

Vooralsnog zijn er nog geen besmettingen gevonden in die afgelegen gebieden, dat willen ze uiteraard zo houden.
 

Maasveld

Well-known member
Onze immer sympathieke Oosterburen zouden naar verluidt wat IC-bedden beschikbaar willen stellen voor Nederlanders.
 

erka

Well-known member
Onze immer sympathieke Oosterburen zouden naar verluidt wat IC-bedden beschikbaar willen stellen voor Nederlanders.

Toch mooi, wij hebben "de beste zorg ter wereld" (citaat Rutte) en "we zijn goed voorbereid" (citaat RIVM) en nu moet Duitsland ons redden omdat ze daar 4 a 5 x zoveel IC-bedden per inwoner hebben als in Nederland en zijn we afhankelijk van de goodwill van een Zwitsers bedrijf voor testmateriaal en van China voor mondkapjes.
Als dit voorbij is dan is het eerste wat afgeschaft moet worden de privatisering van de zorg. En aangezien ik dan zelf de baas ben, is dat besluit in een dag geregeld.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Kijk Op1 van gister nog maar even terug. Sijbesma geeft heel duidelijk aan dat Nederland er absoluut niet klaar voor was. Osterhaus hamerde vooral weer op de fouten en onjuistheden van het RIVM. Daarin heeft ie gelijk, maar die discussie kun je beter voeren na deze crisis.
 

erka

Well-known member
Kijk Op1 van gister nog maar even terug. Sijbesma geeft heel duidelijk aan dat Nederland er absoluut niet klaar voor was. Osterhaus hamerde vooral weer op de fouten en onjuistheden van het RIVM. Daarin heeft ie gelijk, maar die discussie kun je beter voeren na deze crisis.

Osterhaus, met zijn 20 miljoen overbodige vaccins tegen de Mexicaanse Griep a 144 miljoen euro totaal, waarvan Osterhaus zelf 10% van de aandelen had van het bedrijf dat deze vaccins produceerde. Plus dat hij de voorganger is van Van Dissel en het bepaald niet netjes is om hem als beroepsmatig voorganger af te vallen.

Echt, dat die nog op TV komt is gewoon een regelrechte schande.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat klopt, maar je kunt het moeilijk met hem oneens zijn dat wanneer je de berichten en antwoorden van het RIVM vanaf half januari erbij pakt, er gruwelijke blunders gemaakt zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Dat klopt, maar je kunt het moeilijk met hem oneens zijn dat wanneer je de berichten en antwoorden van het RIVM vanaf half januari erbij pakt, er gruwelijke blunders gemaakt zijn.

Toen werd je nog voor gek verklaard wanneer je riep dat het een virus een paar maanden later de boel plat zou leggen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Na de minister & staatssecretaris voor gezondheidszorg en Boris Johnson is nu ook de "Chief Medical Officer" van het VK, de belangrijkste adviseur van de regering m.b.t. medische zaken, besmet. Het hele "topteam" van Boris Johnson (zowel kabinetsleden als topadviseurs) zou het kunnen hebben nu aangezien ze erg veel tijd samen besteed hebben de laatste tijd.
 

erka

Well-known member
Vorige week 10 noordelijke coronapatiënten officieel in het ziekenhuis. Eén week later zijn dat er 124! Dat kan toch bijna niet kloppen, of die 10 was veel te laag.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vorige week 10 noordelijke coronapatiënten officieel in het ziekenhuis. Eén week later zijn dat er 124! Dat kan toch bijna niet kloppen, of die 10 was veel te laag.

Brabanders. Ik weet van mijn zusje dat er momenteel iedere Brabanders per heli naar Heerenveen komen.
 

erka

Well-known member
Brabanders. Ik weet van mijn zusje dat er momenteel iedere Brabanders per heli naar Heerenveen komen.

Nee, in het bericht op DVHN stond echt noordelijke patiënten. Maar ik zie dat het bericht op DVHN weer is weggehaald.
 

De Wolf

Well-known member
Nee, in het bericht op DVHN stond echt noordelijke patiënten. Maar ik zie dat het bericht op DVHN weer is weggehaald.


265 patiënten opgenomen in Noordelijke ziekenhuizen

In de Noordelijke ziekenhuizen liggen vrijdag 66 patiënten op een intensive care-bed, van wie 18 in Friesland. Dat blijkt uit cijfers van het ROAZ, het Regionaal Overleg Acute Zorg Noord-Nederland. Van de groep komen 49 patiënten uit een andere regio.

Daarnaast liggen er in Friesland, Groningen en Drenthe nog eens 199 personen met het coronavirus of een ernstige verdenking daarvan op niet ic-bedden. Van hen komen er 90 uit een andere regio. In Friese ziekenhuizen gaat het om 81 opnames.

Bron: Leeuwarder courant
 
Bovenaan