Coronavirus 2

Bonehead

Well-known member
We hebben 14 coronapatiënten op de IC liggen. Rekening houdend met een buffer ligt het daarmee vol. 80% daarvan komt niet uit ons verzorgingsgebied. We willen graag opschalen naar fase drie (coronapatiënten die IC behoeftig zijn op de Premedicatie leggen). Dat wordt tegengehouden door een landelijk orgaan die het moet coördineren en daar graag een plasje over wil doen. Laten we zeggen dat dit orgaan een prostaatprobleem heeft. Andere ziekenhuizen zeggen nog niet zover te zijn en daar is het wachten op.

Bij ons lopen Anesthesisten onder toezicht van intensivisten en OK assistenten onder toezicht van IC verpleegkundigen. En dat gaat goed. Geen probleem qua personeel. Ook beademingsapparatuur (en toebehoren) is er voldoende. Andere ziekenhuizen zeggen hier problemen mee te hebben. De onderbuik zegt dat er bewust op de rem wordt getrapt omdat ze ruimte beschikbaar willen houden voor "eigen volk". In plaats van telkens wat in de media te zetten zouden ze er beter aan doen om aan het werk te gaan om het maar regionaal te houden.

Ik heb de hele week op de IC gelopen en dat was fysiek en mentaal zwaar. Fysiek omdat het toch al fysieke werk nu met beschermende kleding gedaan moet worden en het natuurlijk veel drukker is dan normaal. Mentaal omdat je de hele dag omringt wordt door zwaar zieke mensen en genoeg vervelende zaken ziet. Als een intensivist zegt bij het verlaten van een kamer dat hij niet meer kan doen en even later kom je een medewerker van het mortuarium tegen word ik daar niet gelukkig van. Daarbij slaap ik ook nog eens slecht. Gisteren een klein glaasje rum gedronken en vannacht eindelijk eens doorgeslapen. Maar drank lijkt mij niet de beste oplossing.
 

Eef de Kip

Well-known member
Goed om je stukjes te lezen BH, geeft een goede inkijk in wat er achter de schermen gebeurt hoewel ik me realiseer dat er nog wel meer is dat we niet horen.
Sterkte verder.
 

De Wolf

Well-known member
Dit berichtje kwam van de week binnen bij ons ziekenhuis. Deze mensen hebben net zoals bijvoorbeeld Bonehead mensen geholpen die ver van huis in een ziekenhuis liggen om het verplegend personeel daar niet te laten verzuipen. Dan kan een complimentje toch wat met het verplegend personeel doen.

Twee Brabantse patiënten in het Antonius Ziekenhuis die vrijdag weer naar huis mogen, bedanken het ziekenhuispersoneel. Dat meldt het Sneker ziekenhuis op Facebook. Het bericht is van een verpleegkundige van afdeling C0, één van de afdelingen in het ziekenhuis voor patiënten met het coronavirus. Volgens het bericht gaat het om twee mannen en hadden ze de tranen in hun ogen. "Bedankt dat we bij jullie in Friesland mochten komen. Bedankt dat jullie op ons wilden passen. Bedankt dat jullie naar ons wilde luisteren. Bedankt voor het lekkere eten en drinken. Bedankt dat jullie met onze families hebben gebeld."

Ook de verpleegkundige werd emotioneel. "Ongelofelijk dat deze mannen het zo hebben ervaren in deze omstandigheden. Ik stond daar in mijn beschermende kleding, met knalrode wangen, zweet op mijn neus en tranen rolden over mijn wangen. Bedankt dat u me laat voelen hoe belangrijk het is om als mensen verbonden te zijn met elkaar, door voor elkaar te zorgen."
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
We hebben 14 coronapatiënten op de IC liggen. Rekening houdend met een buffer ligt het daarmee vol. 80% daarvan komt niet uit ons verzorgingsgebied. We willen graag opschalen naar fase drie (coronapatiënten die IC behoeftig zijn op de Premedicatie leggen). Dat wordt tegengehouden door een landelijk orgaan die het moet coördineren en daar graag een plasje over wil doen. Laten we zeggen dat dit orgaan een prostaatprobleem heeft. Andere ziekenhuizen zeggen nog niet zover te zijn en daar is het wachten op.

Bij ons lopen Anesthesisten onder toezicht van intensivisten en OK assistenten onder toezicht van IC verpleegkundigen. En dat gaat goed. Geen probleem qua personeel. Ook beademingsapparatuur (en toebehoren) is er voldoende. Andere ziekenhuizen zeggen hier problemen mee te hebben. De onderbuik zegt dat er bewust op de rem wordt getrapt omdat ze ruimte beschikbaar willen houden voor "eigen volk". In plaats van telkens wat in de media te zetten zouden ze er beter aan doen om aan het werk te gaan om het maar regionaal te houden.

Ik heb de hele week op de IC gelopen en dat was fysiek en mentaal zwaar. Fysiek omdat het toch al fysieke werk nu met beschermende kleding gedaan moet worden en het natuurlijk veel drukker is dan normaal. Mentaal omdat je de hele dag omringt wordt door zwaar zieke mensen en genoeg vervelende zaken ziet. Als een intensivist zegt bij het verlaten van een kamer dat hij niet meer kan doen en even later kom je een medewerker van het mortuarium tegen word ik daar niet gelukkig van. Daarbij slaap ik ook nog eens slecht. Gisteren een klein glaasje rum gedronken en vannacht eindelijk eens doorgeslapen. Maar drank lijkt mij niet de beste oplossing.

Eén van mijn beste vrienden is verpleger op een IC en ik herken uit jouw verhaal wel wat hij vertelt. Het is normaal een nuchtere gozer, maar hij is wel aangedaan door wat hij allemaal ziet. En zwaar vanwege de combi met volle werkweken.
 

zwammy

Well-known member
Succes BH de komende tijd, wat een mooi maar zwaar werk is het op dit moment. Hoor net dat een kennis corona heeft, moeder ligt op de IC. De eerste corona patiënt die ik persoonlijk ken.
 

gevegt

Well-known member
Het Isala Ziekenhuis in Zwolle wil
twee coronapatiënten zo snel mogelijk
naar Duitsland verplaatsen.Er wordt nog
gewacht op officiële toestemming.De
grens van wat de intensive care aankan
is nog niet bereikt,maar het ziekenhuis
in Zwolle wil de verwachte piek voor
zijn.Ook vanuit Italië en Frankrijk
zijn patiënten naar Duitsland gebracht.

Duitsland loopt achter op Nederland qua privatisering van de zorg.
Wat een weelde.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Succes BH de komende tijd, wat een mooi maar zwaar werk is het op dit moment. Hoor net dat een kennis corona heeft, moeder ligt op de IC. De eerste corona patiënt die ik persoonlijk ken.

Bij mij inmiddels mijn ex-vriendin, een cliënt en iemand van ons visclubje. Althans, dat zijn de mensen met serieuzere klachten. Dan ken ik er nog wel een aantal die mildere klachten hebben, die wel lijken op Corona en die begonnen zijn nadat ze met iemand in contact waren geweest die het virus bleek te hebben.
 

gevegt

Well-known member
Bij mij inmiddels mijn ex-vriendin, een cliënt en iemand van ons visclubje. Althans, dat zijn de mensen met serieuzere klachten. Dan ken ik er nog wel een aantal die mildere klachten hebben, die wel lijken op Corona en die begonnen zijn nadat ze met iemand in contact waren geweest die het virus bleek te hebben.

Is dat de tweede ziekte die die ex van je van jou oploopt?
 

gevegt

Well-known member
Bedankt China!

Bijna de helft van een partij van 1,3 miljoen mondkapjes die Nederland heeft geïmporteerd uit China,voldoet niet aan de veiligheidseisen van TNO.De FFP2- maskers worden door medewerkers in de zorg gebruikt bij de behandeling van ernstig zieke coronapatiënten. De afgekeurde mondmaskers zijn volgens een bron van bedroevende kwaliteit.Ze passen niet goed om het gezicht of hebben slecht functionerende filters, die virusdeeltjes moeten tegenhouden. De mondkapjes waren al uitgedeeld aan ziekenhuizen,maar worden teruggehaald, zegt het ministerie van VWS."Wij hebben geen overzicht of ze gebruikt zijn."
 

gevegt

Well-known member
Ze zijn dus niet gekeurd en de ziekenhuizen hebben ze zelf naar TNO gestuurd.
Paniek bij de overheid?
 

Bonehead

Well-known member
Eén van mijn beste vrienden is verpleger op een IC en ik herken uit jouw verhaal wel wat hij vertelt. Het is normaal een nuchtere gozer, maar hij is wel aangedaan door wat hij allemaal ziet. En zwaar vanwege de combi met volle werkweken.

Op de IC zijn er twaalfuursdiensten. En natuurlijk liggen er veel meer patiënten dan normaal. Maar ik denk dat de machteloosheid psychisch het zwaarste is. De patiënten liggen aan de beademing en worden in coma gehouden. En je kunt het helemaal geen fuck aan doen. Op een IC gaan mensen dood. Zo is het nu eenmaal. Maar niet zo massaal en hulpeloos zoals dat nu gebeurd. En dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Zelf ben ik het weekend vrij omdat ik, omdat de toeleveranciers ook niet werken, vrij weinig kan doen behalve bij andere afdelingen heen gappen kan gaan. Wel werk ik meer en langere dagen. Maar goed wat ik altijd zeg: Je kunt er beter werken, dan er liggen.
 

gevegt

Well-known member
Op de IC zijn er twaalfuursdiensten. En natuurlijk liggen er veel meer patiënten dan normaal. Maar ik denk dat de machteloosheid psychisch het zwaarste is. De patiënten liggen aan de beademing en worden in coma gehouden. En je kunt het helemaal geen fuck aan doen. Op een IC gaan mensen dood. Zo is het nu eenmaal. Maar niet zo massaal en hulpeloos zoals dat nu gebeurd. En dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Zelf ben ik het weekend vrij omdat ik, omdat de toeleveranciers ook niet werken, vrij weinig kan doen behalve bij andere afdelingen heen gappen kan gaan. Wel werk ik meer en langere dagen. Maar goed wat ik altijd zeg: Je kunt er beter werken, dan er liggen.

Op een tegeltje!
 

erka

Well-known member
In het kader van positief denken: de andere helft is dus wel goedgekeurd, toch mooi 650.000 mondkapjes erbij!
 

erka

Well-known member
Het RIVM heeft nu gezegd dat hun computermodelletje toch niet helemaal klopt. Het blijkt dat mensen langer op de IC liggen dan gedacht. En nu komt het: het RIVM rekende met 10 (!!!!!) dagen. Terwijl uit China al bekend was dat het gemiddeld 23 dagen duurt. Wat voor wereldvreemde hazelwormen werken daar eigenlijk?
 

U.G.

Well-known member
Het blijft moeilijk allemaal dit in perspectief te blijven zetten. Ik begrijp de essentie van een complete lockdown, maar dan roept neo-facist Bolsonaro iets waarvan ik eigenlijk ook niet echt van terugheb.

Ondertussen heeft Italie meer dan 10000 coronadoden geteld en schijnt nu het hele gebied ten zuiden van Lazio aan de beurt te zijn.
 

gevegt

Well-known member
Het RIVM heeft nu gezegd dat hun computermodelletje toch niet helemaal klopt. Het blijkt dat mensen langer op de IC liggen dan gedacht. En nu komt het: het RIVM rekende met 10 (!!!!!) dagen. Terwijl uit China al bekend was dat het gemiddeld 23 dagen duurt. Wat voor wereldvreemde hazelwormen werken daar eigenlijk?

Wat zeggen de echte kenners in Groningen?
 
Bovenaan