Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Die hebben ook genoeg vaccins. Die zitten niet vast aan de Europese regels, maar ja die vissers hebben het ook zo lastig.
Wij hebben er ook genoeg in de vriezer liggen. Niet idd voor die 200.000 per dag, maar wel voor meer dan die 30.000.
 

Marinos

Well-known member

Vanaf eind mei dus pas versoepelingen. Zat ik in januari er toch niet ver naast met mijn opmerking dat de avondklok wel tot de zomer zou blijven... ;)
Hoef jij je er tot eind mei niet meer over te verbazen in ieder geval! Scheelt hier weer 82 posts per dag over de waanzin die je aangedaan wordt.
 

Miramar

Well-known member
Na een jaar geen zak opgeschoten. De meeste zwakkeren zijn overleden en nog steeds hysterische maatregelen die niet werken....
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Als het volk zich niet aan de maatregelen houden, gaat het nog veel langer duren.
Wel ideaal voor een regering dat er mensen die redeneren zoals jij:
Gaat het fout => dan heeft het volk zich niet aan de maatregelen gehouden
Gaat het goed => dan werken de maatregelen
(een beetje voetbalclub redeneert ook zo, gaat het goed dan ligt het aan de spelers, gaat het fout moet de trainer eruit.)

Als er in een bedrijf 1 jaar lang iets geprobeerd wordt en het gaat niet beter dan blijft men ook niet steeds de schuld bij de werknemers leggen. Dan gaat men nadenken, klopt het beleid wel?

Het kan namelijk natuurlijk ook dat de maatregelen niet werken, er is 'pas' een studie of 30 (o.a. van Nature, Lancet, Un. Oxford om maar wat te noemen) dat aangeeft dat lockdowns/avondklok e.d. niet werken.
 

JMD

Well-known member
Avondklok werkt ook niet.
Iedereen gaat nu overdag bij elkaar op bezoek.
Precies. Ik woon in een rustige wijk en ben braaf ruim voor de avondklok thuis, dus zie niet veel van doorgaande wegen, maar van mensen die wel op de weg zijn om 20.30 hoor ik dat het vrij druk is dan...
Of men blijft bij elkaar slapen...
 

gevegt

Well-known member
Wel ideaal voor een regering dat er mensen die redeneren zoals jij:
Gaat het fout => dan heeft het volk zich niet aan de maatregelen gehouden
Gaat het goed => dan werken de maatregelen
(een beetje voetbalclub redeneert ook zo, gaat het goed dan ligt het aan de spelers, gaat het fout moet de trainer eruit.)

Als er in een bedrijf 1 jaar lang iets geprobeerd wordt en het gaat niet beter dan blijft men ook niet steeds de schuld bij de werknemers leggen. Dan gaat men nadenken, klopt het beleid wel?

Het kan namelijk natuurlijk ook dat de maatregelen niet werken, er is 'pas' een studie of 30 (o.a. van Nature, Lancet, Un. Oxford om maar wat te noemen) dat aangeeft dat lockdowns/avondklok e.d. niet werken.
Je kan er de hele wereld bijhalen, het feit is en blijft dat de mensen zich niet aan de regels houden om het virus niet de kans te geven om zich verder te verspreiden.
 

De Wolf

Well-known member
Precies. Ik woon in een rustige wijk en ben braaf ruim voor de avondklok thuis, dus zie niet veel van doorgaande wegen, maar van mensen die wel op de weg zijn om 20.30 hoor ik dat het vrij druk is dan...
Of men blijft bij elkaar slapen...

En op dat punt heeft gevegt dus gelijk.
 

Miramar

Well-known member
Avondklok werkt ook niet.
Iedereen gaat nu overdag bij elkaar op bezoek.
Raar, de meesten moeten werken. Zullen daar dan de besmettingen plaatsvinden? Joh? Op scholen was dat al bewezen. Dus een totale lockdown, alles dicht voor twee maanden, is de heilige graal?

Dan liever heb ik iedereen ziek en de zwakken vallen dan maar af. Dat zullen er niet zo heel veel meer zijn....
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan liever heb ik iedereen ziek en de zwakken vallen dan maar af. Dat zullen er niet zo heel veel meer zijn....

Ik ben bang dat het er meer zijn dat je denkt. Verder krijg je situaties zoals nu in Brazilië, bij de ingang mensen weigeren want die redden het toch niet meer.
Mooie beelden worden dat en dan kan iedereen los over het feit dat het een schande is.
 

JMD

Well-known member
Je kan er de hele wereld bijhalen, het feit is en blijft dat de mensen zich niet aan de regels houden om het virus niet de kans te geven om zich verder te verspreiden.
Waar is het griepvirus gebleven? Minister De Jonge geeft antwoord (beetje gekke interviewer, ik geef het toe, maar het gaat me om de minister):

Dus de griep is verdwenen omdat de maatregelen tegen corona ook helpen tegen griep. Logisch.
Maar? Wat is het nou? We hielden ons toch niet aan de maatregelen?

En verder kan je slap lullen over 'de hele wereld', maar de studies die ik aanhaalde zijn van erkende universiteiten, wetenschappelijke tijdschriften enz...
 

Miramar

Well-known member
Ik ben bang dat het er meer zijn dat je denkt. Verder krijg je situaties zoals nu in Brazilië, bij de ingang mensen weigeren want die redden het toch niet meer.
Mooie beelden worden dat en dan kan iedereen los over het feit dat het een schande is.
Of de vaccinaties werpen hun vruchten af en dan lag het dus aan het gevoerde beleid....
 
Bovenaan