Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik ben bang dat het er meer zijn dat je denkt. Verder krijg je situaties zoals nu in Brazilië, bij de ingang mensen weigeren want die redden het toch niet meer.
De staten in de VS met de grootste hoeveelheid doden per 100.000 inwoners zijn staten met flinke lockdowns.
De staten zonder lockdown staan onderaan die lijst.

Oke, hoor ik je zeggen, dat kan met de verschillende typen staten te maken hebben (veel inwoners/weinig inwoners enz).
Doen we Noord- en Zuid Dakota. 2 ongeveer even grote staten met ongeveer evenveel inwoners. Klimatologisch vergelijkbaar.
Noord Dakota zit al een jaar potdicht, Zuid Dakota sinds het najaar compleet open, en toch bijna geen verschil tussen aantallen doden en besmettingen.
 

De Wolf

Well-known member
Er zijn ook zat erkende virologen en gezondheidswetenschappers die vraagtekens zetten bij lockdowns e.d..

In Noord Dakota heeft het weinig zin. Daar woont haast niemand.
Nederland is een dichtbevolkt gebied en in dat soort gebieden heeft een virus meer succes.
 

gevegt

Well-known member
Er zijn ook zat erkende virologen en gezondheidswetenschappers die vraagtekens zetten bij lockdowns e.d..
Zodra een viroloog beweerd dat afstand houden, handen wassen en thuisblijven niet werkt, moet hij/ zij/het zichzelf onmiddellijk een kogel door het hoofd jagen.
 

Eef de Kip

Well-known member
De staten in de VS met de grootste hoeveelheid doden per 100.000 inwoners zijn staten met flinke lockdowns.
De staten zonder lockdown staan onderaan die lijst.

Oke, hoor ik je zeggen, dat kan met de verschillende typen staten te maken hebben (veel inwoners/weinig inwoners enz).
Doen we Noord- en Zuid Dakota. 2 ongeveer even grote staten met ongeveer evenveel inwoners. Klimatologisch vergelijkbaar.
Noord Dakota zit al een jaar potdicht, Zuid Dakota sinds het najaar compleet open, en toch bijna geen verschil tussen aantallen doden en besmettingen.
En als je Zuid-Dakota vergelijkt met Nederland qua bevolkingsdichtheid?
 

JMD

Well-known member
En als je Zuid-Dakota vergelijkt met Nederland qua bevolkingsdichtheid?
Nee, je moet Noord Dakota vergelijken met Zuid Dakota.

Nederland moet je vergelijken met de Stockholm area qua bevolkingsdichtheid enz.
Daar waren geen lockdowns en die scoren beter dan wij.
 

SanMark.

Well-known member
Zo vandaag weer een prima verjaardag gevierd in de buitenlucht, happie , drankje , vuurtje en het was weer gezellig.

Dat gaan we de komende maanden nog wel vaker doen.
 

JMD

Well-known member
Tsjechie was toch zeer streng in het begin ?
Jep. Hun eerste golf was pas in oktober.

Conclusie dus: er zijn landen met strikte lockdowns waar het niet goed gaat, maar ook waar het wel goed gaat.
En er zijn landen zonder (of met lichte) lockdowns waar het niet goed gaat, maar ook waar het wel goed gaat.

Het enige is dat de landen waar het met lockdown niet goed gaat, daar ligt het aan de mensen die zich niet aan de regels houden.... Heel toevallig... ;)
 

gevegt

Well-known member
Ach het zijn de uitjes en lichtpuntjes van het afgelopen jaar , wbt mensen spreken en wat gezelligheid om je heen.
Dat gun ik je van harte.
Zelf doe ik alles op afstand met als wekelijks hoogtepunt via de videotelefoon een quiz met mijn dochter en haar vriendin.
Dichter bij elkaar komen we helaas niet sinds de lock down.
 

Batigoal

Well-known member
Jep. Hun eerste golf was pas in oktober.

Conclusie dus: er zijn landen met strikte lockdowns waar het niet goed gaat, maar ook waar het wel goed gaat.
En er zijn landen zonder (of met lichte) lockdowns waar het niet goed gaat, maar ook waar het wel goed gaat.

Kortom; er is geen perfect beleid en nergens gaat het helemaal goed. Fijn dat je het zelf al zegt.
 

SanMark.

Well-known member
Dat gun ik je van harte.
Zelf doe ik alles op afstand met als wekelijks hoogtepunt via de videotelefoon een quiz met mijn dochter en haar vriendin.
Dichter bij elkaar komen we helaas niet sinds de lock down.
Wie bang leeft zal bang sterven. Met gezond verstand kan er best wel veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

JMD

Well-known member
Kortom; er is geen perfect beleid en nergens gaat het helemaal goed. Fijn dat je het zelf al zegt.
Klopt. Daarom snap ik de mensen die zo blindelings lockdowns als enig juiste middel adverteren ook niet.
Want inmiddels is dus allang bewezen dat die niet werken.

En nee, alles open werkt ook niet (overal), maar tussen land dicht en land compleet open zitten flink wat gradaties lijkt me.
Zie bv België, ook avondklok, maar pas vanaf 24.00, winkels en scholen open, sporten kan daar.
 

JMD

Well-known member
Wie bang leeft zal bang sterven. Met gezond verstand kan er best wel veel.
Jep.

Maar als je bang bent, dan komt er weinig van.
Moet je je indenken dat een Amerikaanse generaal in 1944 niet met D-day door zou hebben willen gaan 'want er zouden slachtoffers kunnen vallen'...
 
Bovenaan