Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Moeder van een goede vriend van me nu ook, ligt op de IC en volgens de doctoren nul kans op herstel. Vriend is ziek en kan het huis niet uit en moet het vanaf een afstand mee maken, wat een ellende zeg.


Verder hoor ik om me heen hier en daar alweer optimistische geluiden nav die uitlatingen van die gozer van het RIVM maar ik vrees dat we hier nog wel minimaal een maand mee te maken hebben voordat er wat ruimte komt voor positivisme. Beschouw het maar als een gifbeker die voorlopig nog niet leeg is.
 

JMD

Well-known member
Moeder van een goede vriend van me nu ook, ligt op de IC en volgens de doctoren nul kans op herstel. Vriend is ziek en kan het huis niet uit en moet het vanaf een afstand mee maken, wat een ellende zeg.


Verder hoor ik om me heen hier en daar alweer optimistische geluiden nav die uitlatingen van die gozer van het RIVM maar ik vrees dat we hier nog wel minimaal een maand mee te maken hebben voordat er wat ruimte komt voor positivisme. Beschouw het maar als een gifbeker die voorlopig nog niet leeg is.

We zitten er idd nog wel minstens een maand mee. Maar elk herstel begint met een eerste stapje, en dit kan er gewoon 1 zijn...


Verder is karma een bitch
https://www.telegraaf.nl/nieuws/634..._medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf
 

De Wolf

Well-known member
Ik zou als RIVM niet al te positief zijn. Straks gaat iedereen weer op zaterdag naar het Vondelpark ed. en hebben we over twee weken weer een hoop ellende.
 

De Wolf

Well-known member
Ik weet het niet, maar ongeveer evenveel nieuwe besmettingen als gisteren, 340 mensen die opgenomen moeten worden en 80 doden noem ik niet bepaald dat het virus onder controle is.
 

Hankie

Well-known member
Ik weet het niet, maar ongeveer evenveel nieuwe besmettingen als gisteren, 340 mensen die opgenomen moeten worden en 80 doden noem ik niet bepaald dat het virus onder controle is.

Je moet ook naar de stijgende trend kijken of die afvlakt
 

Forza AZ

Well-known member
Ik weet het niet, maar ongeveer evenveel nieuwe besmettingen als gisteren, 340 mensen die opgenomen moeten worden en 80 doden noem ik niet bepaald dat het virus onder controle is.

Onder controle is het zeker nog niet, maar het lijkt er wel op dat de stijging minder snel gaat.
 

JMD

Well-known member
Ik weet het niet, maar ongeveer evenveel nieuwe besmettingen als gisteren, 340 mensen die opgenomen moeten worden en 80 doden noem ik niet bepaald dat het virus onder controle is.

Voordat je kan dalen moet toch eerst echt de stijging afnemen... Dat is ook zo als je een berg beklimt.
 

erka

Well-known member
De groei van besmettingen laatste 10 dagen, alleen de vastgestelde besmettingen uiteraard. Op zich is dat niet erg, als je maar steeds op dezelfde manier meet kun je er wel een trend uit halen en bij mijn weten is dat niet aangepast.

16 mrt 24%
17 mrt 21%
18 mrt 20%
19 mrt 20%
20 mrt 22%
21 mrt 21%
22 mrt 16%
23 mrt 13%
24 mrt 17%
25 mrt 15%

Er van uitgaande dat de methodiek dus sinds 16 maart gelijk is zie je inderdaad dat het afvlakt. De laatste wijziging in meten was 12 maart, toen milde patiënten niet meer werden getest. Overigens gingen op 15 maart ook de eerste maatregelen in. Daarvoor schommelde de groei tussen 20-30%. In de eerste week van maart zat de dagelijkse groei tussen 50% en 80%
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan