Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hugo de Jonge laat zojuist wel blijken dat we volgende week zomaar in een situatie kunnen zitten dat we niet genoeg IC-bedden hebben en dus mensen geweigerd moeten gaan worden.
 

Bonehead

Well-known member
Ik zou als RIVM niet al te positief zijn. Straks gaat iedereen weer op zaterdag naar het Vondelpark ed. en hebben we over twee weken weer een hoop ellende.

Denk nu werkelijk dat de mensen die afgelopen weekend in Vondelpark waren het nieuws volgen en/of iets op uit doet wat het RIVM zegt? Die zijn alleen gevoelig als er sancties op staan. En dan komt het grootste probleem om de hoek kijken: Handhaving.
 

erka

Well-known member
Hugo de Jonge laat zojuist wel blijken dat we volgende week zomaar in een situatie kunnen zitten dat we niet genoeg IC-bedden hebben en dus mensen geweigerd moeten gaan worden.

Zei hij echt "Zomaar"?
Hoorde wel dat Rutte toegaf dat die persconferentie van maandag beter had gekund.
Wat mij betreft neemt Rutte nu volledig de leiding over van de ministers in de communicatie.
 

SanMark.

Well-known member
Als ze Baudet eind januari wat serieuzer hadden genomen, had dat misschien ook al wat gescheeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zei hij echt "Zomaar"?
Hoorde wel dat Rutte toegaf dat die persconferentie van maandag beter had gekund.
Wat mij betreft neemt Rutte nu volledig de leiding over van de ministers in de communicatie.

Nee. Er was een vraag over de zorgen die die man van de IC's had geuit dat we richting een situatie gaan waarin we te weinig bedden hebben. Hugo de Jonge antwoordde steevast dat ze álles doen om te zorgen dat de IC-capaciteit voldoende blijft. Maar om de vraag of hij kon garanderen of er dan voldoende bedden zouden blijven, draaide hij steeds heen.
 

JMD

Well-known member
Hij maakt het er doorgaans zelf niet makkelijk op om serieus genomen te worden.

Dit dus.

Baudet heeft soms echt wel gelijk, maar hij maakt ook zoveel flaters en doet ook zoveel domme dingen dat je hem niet zo snel serieus neemt inderdaad.
 

Hankie

Well-known member
Nee. Er was een vraag over de zorgen die die man van de IC's had geuit dat we richting een situatie gaan waarin we te weinig bedden hebben. Hugo de Jonge antwoordde steevast dat ze álles doen om te zorgen dat de IC-capaciteit voldoende blijft. Maar om de vraag of hij kon garanderen of er dan voldoende bedden zouden blijven, draaide hij steeds heen.

Gommers van het NVIC gaf vanmorgen aan dat boven de 2000 ic bedden het probleem niet zal liggen aan de hoeveelheid bedden, maar het ondersteunend personeel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Denk nu werkelijk dat de mensen die afgelopen weekend in Vondelpark waren het nieuws volgen en/of iets op uit doet wat het RIVM zegt? Die zijn alleen gevoelig als er sancties op staan. En dan komt het grootste probleem om de hoek kijken: Handhaving.

Denk dat we ook moeten afstappen dat het afgelopen weekend louter in de randstad mensen waren die massaal de regels aan hun laars lapten. We hebben inmiddels beelden gezien uit heel Nederland waar dit speelde.
 

gevegt

Well-known member
Denk dat we ook moeten afstappen dat het afgelopen weekend louter in de randstad mensen waren die massaal de regels aan hun laars lapten. We hebben inmiddels beelden gezien uit heel Nederland waar dit speelde.

Onzin,het is de randstad die alles naar de kloten helpt!
 

BlauwVinger

Well-known member
In Alexandria, Egypte, liepen eergisteren in de avonduren duizenden moslims te hoop om in een massabetoging Allah aan te roepen.
 

Bonehead

Well-known member
Denk dat we ook moeten afstappen dat het afgelopen weekend louter in de randstad mensen waren die massaal de regels aan hun laars lapten. We hebben inmiddels beelden gezien uit heel Nederland waar dit speelde.

Uiteraard werd het voorbeeld Vondelpark gebruikt omdat deze ook in de quote stond die ik gebruikte.

Ik vind dat er nog steeds schijnmaatregelen worden getroffen.

Ik had het bier op en deze was bij de Plus, die tegenover mijn werk zit, in de aanbieding. Ik moet buiten een winkelwagentje pakken en die dan kan binnen met de allesreiniger in de weer. Net als het dan nog zin heeft. Er staan pijlen op de vloer van de looprichting, maar niemand houd zich er aan. En ook niemand spreekt een ander er op aan (daar had ik zelf ook geen zin in). Als je een gaatje laat drukt een ander zijn wagentje er tussen, want we zijn natuurlijk wel druk, druk, druk. We blijven maar van de verantwoordelijkheid van de mens uit gaan. Dat hebben de mensen niet anders hadden we ook geen wetten nodig.

Conclusie: Ik heb genoeg bier voor aankomend weekend
 

De Wolf

Well-known member
De Belgische viroloog Marc Van Ranst ziet dat in zijn land nu jongeren op de ic-afdelingen liggen die deelnamen aan de zogenaamd 'lockdownparty's' van vrijdag 13 maart. De feestgangers namen het er de avond voor België in lockdown ging nog een keer goed van. Nu liggen meerdere van hen aan de beademing.

,,Dit is geen computerspel. Hier gaan mensen echt dood'', zegt de expert van koninklijke universiteit Leuven. Volgens hem is de noodzaak van de maatregelen bij sommige groepen nog niet doorgedrongen. ,,We bereiken sommige groepen nog onvoldoende met onze communicatie'', aldus Van Ranst. ,,Jongeren zijn zo'n groep''.

,,We moeten hen nog veel uitleggen''. De communicatie richting jongeren mag volgens de viroloog een stuk 'afschrikwekkender'. ,,Bij de jongeren die nu in de ic-bedden liggen en kunstmatig worden beademd zijn er een aantal bij die nauw betrokken waren bij de lockdownparty’s. Dat moet gezegd worden.''
 

Batigoal

Well-known member
De Belgische viroloog Marc Van Ranst ziet dat in zijn land nu jongeren op de ic-afdelingen liggen die deelnamen aan de zogenaamd 'lockdownparty's' van vrijdag 13 maart. De feestgangers namen het er de avond voor België in lockdown ging nog een keer goed van. Nu liggen meerdere van hen aan de beademing.

,,Dit is geen computerspel. Hier gaan mensen echt dood'', zegt de expert van koninklijke universiteit Leuven. Volgens hem is de noodzaak van de maatregelen bij sommige groepen nog niet doorgedrongen. ,,We bereiken sommige groepen nog onvoldoende met onze communicatie'', aldus Van Ranst. ,,Jongeren zijn zo'n groep''.

,,We moeten hen nog veel uitleggen''. De communicatie richting jongeren mag volgens de viroloog een stuk 'afschrikwekkender'. ,,Bij de jongeren die nu in de ic-bedden liggen en kunstmatig worden beademd zijn er een aantal bij die nauw betrokken waren bij de lockdownparty’s. Dat moet gezegd worden.''

Lekker dan. Die idioten houden nu wel de bedden bezet van mensen die het wél serieus namen.
 

De Wolf

Well-known member
Voor het eerst boven de 1000 besmettingen op een dag.

8 gemeenten zijn nog op papier coronavrij (Renswoude, Appingendam, Winschoten, Borger Odoorn en de vier Friese Waddeneilanden).
 
Bovenaan