Coronavirus 2

Joost

Well-known member
We zaten dus op een R van om en nabij 0,84?
Nee, dat zat wel rond de 0,9.

Het probleem bij die tabel was ook nog dat het startaantal uit de lucht gegrepen was. Dat was namelijk rond de 6.000 en niet de 10.000 die de tabel doet suggereren. Hadden ze dan niet een meer accurate tabel kunnen gebruiken hoor ik je denken; ja dat had makkelijk gekund. Op basis van de toen beschikbare cijfers was een voorzichtige schatting van hooguit 7500 logischer geweest. En zelfs dat was al ruim naar boven afgerond.
 

SanMark.

Well-known member
Gisteren werd na de uitspraak gelijk gezegd dat zoiets in een dictatuur niet mogelijk was, kunnen we dat nu wel even weer zeggen dat die uitspraak binnen 3 uur de nek werd omgedraaid door de vriendjes van Rutte en van Dissel ?
 

U.G.

Well-known member
Het gaat mij niet of het terecht is of niet, dat maakt me nog niet zoveel uit. Die klok is het probleem niet. Het blijkt gewoon onwettig te zijn, dan moeten ze daar iets aan gaan doen. En wat zou er gebeuren, een paar dwazen die zouden gaan dansen in de straten. Poeh, poeh, afgelopen week hebben er 100.000 mensen op het ijs gestaan.

(y)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja daar mag m'n pa ook. 2de in het ADO stadion.

Ah, mooi. Mijn tweede is ook bij Rotterdam Airport.

Voelt toch wel gek. Ik weet natuurlijk al een tijdje dat ik vanwege m'n werk bij de eerste groepen zou zitten. Maar nu het eenmaal zo ver is, voelt het toch een beetje onwerkelijk.
 

Joost

Well-known member
Gisteren werd na de uitspraak gelijk gezegd dat zoiets in een dictatuur niet mogelijk was, kunnen we dat nu wel even weer zeggen dat die uitspraak binnen 3 uur de nek werd omgedraaid door de vriendjes van Rutte en van Dissel ?
De uitspraak van de lagere rechter was 's ochtends, de uitspraak van het spoedappel tegen negenen, dat zijn dus bijna 12 uur.

Maar het tart ook alle logica om in de twee dagen die er tussen de uitspraak van het kort geding en het hoger beroep zitten de avondklok weer tijdelijk af te schaffen. Vergeet ook niet dat er helemaal geen oordeel is geveld over het mogelijke nut van de avondklok zelf. De rechter heeft alleen geoordeeld dat het besluitvormingsproces niet deugde. Alsof het kabinet in een labyrint door de heg naar het middelpunt is geglipt terwijl ze netjes de paadjes had moeten volgen.
 

Maasveld

Well-known member
Gisteren werd na de uitspraak gelijk gezegd dat zoiets in een dictatuur niet mogelijk was, kunnen we dat nu wel even weer zeggen dat die uitspraak binnen 3 uur de nek werd omgedraaid door de vriendjes van Rutte en van Dissel ?
Willem Engel loopt nog gewoon vrij rond.
 

U.G.

Well-known member
Ah, mooi. Mijn tweede is ook bij Rotterdam Airport.

Voelt toch wel gek. Ik weet natuurlijk al een tijdje dat ik vanwege m'n werk bij de eerste groepen zou zitten. Maar nu het eenmaal zo ver is, voelt het toch een beetje onwerkelijk.

Ik begrijp je.

Maar eigenlijk voelt de afgelopen 11 elf maaanden zo'n beetje alles onwerkelijk aan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Yes dank u. Kon ik ook krijgen maar pas even.

Snap ik. Had ook liever Pfizer of Moderna gehad. Maar door een wijziging in mijn werkzaamheden, kom ik tegenwoordig wekelijks bij drie behoorlijk kwetsbare mensen thuis en ook in diverse woonvormen. Dus vandaar dat ik de keuze maak om alle mogelijkheden aan te grijpen om het risico hen te besmetten te verkleinen.
 

zwammy

Well-known member
Snap ik. Had ook liever Pfizer of Moderna gehad. Maar door een wijziging in mijn werkzaamheden, kom ik tegenwoordig wekelijks bij drie behoorlijk kwetsbare mensen thuis en ook in diverse woonvormen. Dus vandaar dat ik de keuze maak om alle mogelijkheden aan te grijpen om het risico hen te besmetten te verkleinen.

Alleen maar goed van jou inderdaad, valt je te prijzen. Ik sta tegenwoordig op 2 groepen die beiden zijn ingeënt met pfizer dus ik heb geen haasr.
 

JMD

Well-known member
Op de WHO Covid Map worden alle cijfers bijgehouden qua besmettingen door corona. De dinsdag is gedurende de hele crisis al de dag met de minste besmettingen per week. Vorige week dinsdag werden er 316.000 besmettingen gemeld, wat de laagste dagscore sinds 20 oktober was. Gisteren werden er 220.000 besmettingen gemeld*, dat is de laagste dagscore sinds 1 september...

*) Het gebeurt nog wel eens dat er later nog wat toegevoegd wordt aan eerdere dagen, kan dus zijn dat die 220.000 nog iets omhoog gaat...
 

Atreides

Well-known member
Gisteren werd na de uitspraak gelijk gezegd dat zoiets in een dictatuur niet mogelijk was, kunnen we dat nu wel even weer zeggen dat die uitspraak binnen 3 uur de nek werd omgedraaid door de vriendjes van Rutte en van Dissel ?

Die uitspraak staat gewoon (tot een eventueel hoger beroep). Dat er niet direct gehoor aan gegeven dient te worden doet daar niks aan af.
 

U.G.

Well-known member
Die uitspraak staat gewoon (tot een eventueel hoger beroep). Dat er niet direct gehoor aan gegeven dient te worden doet daar niks aan af.

De uitspraak is wel 'geschorst' he , dat is wel heel uitzonderlijk. En de reden lijkt me nogal afwijkend van diezelfde uitspraak. Maar waarschijnlijk komt er toch een spoedwet, dus.
 
Bovenaan