Coronavirus 2

Abubakari

Well-known member
Ik neem aan dat het geen schrijffout is en ik waardeer de kwinkslag naar mij toe.
Wat mij wel irriteert is dat iedereen met een beetje inlevingsgevoel toch tussen de regels in kan lezen wanneer het serieus is en wanneer niet.
De autisten onder ons daargelaten natuurlijk.
Korter.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
percentage positieve besmettingen van de afgelopen week is toch weer omhoog gegaan?
Wekelijkse update COVID-19: 10 t/m 16 februari 2021
Het rivm is niet zo goed met getallen, of juist wel met het verdraaien ervan. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Vorige week maandag (week 6) is er niet getest. Die afspraken zijn dinsdag en woensdag (week 7) ingehaald.

De aantallen behorende bij week 6 zijn dus iets te laag en in week 7 te hoog.

Het percentage positief lag iets hoger maar dat was niet schrikbarend afwijkend.
 

SanMark.

Well-known member
Wat wel zeer fijn is, dat nu door de corona is gebleken dat afspraken en regels die in beton leken gegoten toch anders kunnen.

Voor corona werd er altijd gewezen dat de grensen niet meer dicht konden ivm afspraken EU, milieu waanzin beperkingen moesten doorgaan omdat de rechter zo heeft geoordeeld en de zittende macht daardoor machteloos werd.

Nu blijkt gewoon dat het allemaal toch wel anders kan, als ze maar willen.
 

Joost

Well-known member
Het vreemde is dat in het uitgebreide rapport van het RIVM dan weer andere getallen staan... (daar een daling van 10,5 naar 10,1%)
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2021-02/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20210216_1423.pdf (zie pagina 52)
De cijfers uit het rapport zijn van laboratoria, de andere cijfers zullen een andere bron hebben. Wellicht zitten daar ook de particuliere teststraten bij.

De cijfers uit de bron van van Eef sluiten wel exact aan met wat er dagelijks gerapporteerd wordt aan afgenomen testen.
 

Joost

Well-known member
Volgens het OMT advies dd 8 februari was in week 3 van 2021 volgens de kiemsurveillance 24,1% van de besmettingen met de Britse variant.
Maar volgens hun eigen RIVM cijfers was het in die week maar zo'n 19%, dat was dus al gepubliceerd toen van Dissel zijn adviesbrief schreef.
Inmiddels is het aandeel in die week gedaald naar 17%.

RIVM op 2 februari; op dit moment is 66% van de besmettingen met de Britse variant.
Zeven dagen later is volgens hun eigen cijfers dat aandeel gedaald naar 53%
Inmiddels was het aandeel volgens de modellen 47,7%.

Volgens de modellen zouden we rond vorig weekend een verhouding hebben moeten zien die er voor zorgt dat het aantal besmettingen gaat stijgen. Maar ons voortschrijdende gemiddelde is nog steeds dalende.

Ik geloof absoluut dat die variant besmettelijker is, maar de mate waarin lijkt schromelijk te worden overdreven.
 

Joost

Well-known member
Nog eentje;

1613557544317.png

Dit is de tabel die zorgde voor een avondklok en berichten dat we 170.000 besmettingen gingen hebben in februari.

Laatst gerapporteerde cijfer over 4 februari is 3532. Dat is maar 33% lager dan het meest gunstige model van het RIVM.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zojuist m'n afspraak gemaakt voor m'n eerste vaccinatie. Volgende week donderdag krijg ik m'n prik!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan