Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bij welk argument?

Bij de vraag in wiens belang het is welke zaak als spoed wordt gezien, daarbij refererend aan hun andere zaak over de PCR-testen die pas half april dient. Even los van mijn eigen mening over de avondklok en over de PCR-testen, neigt dit inderdaad naar meten met twee maten.
 

De Wolf

Well-known member
De rechtzaak is begrijpelijk. Doen ze die niet mogen we na 9 uur naar buiten. Waarschijnlijk gaan de wappies dan in de polonaise lopen waarvoor ze wel weer beboet kunnen worden. Samenscholing blijft nog steeds verboden.
 

gevegt

Well-known member
Het Hof doet geen inhoudelijke uitspraak, maar controleert alleen de uitspraak van de rechter op juridische fouten en urgentie.
 

erka

Well-known member
Mwoah Jamel, ik ben het niet met je eens. Ik vind het spoedeisende karakter van wel of geen avondklok direct vanavond (inclusief alle mogelijke onduidelijkheid, onrust, handhaafbaarheid) echt wel een veel groter punt dan die PCR test. Snap best dat de staat nu duidelijkheid wil en niet vrijdag pas.

Verder natuurlijk vooropgezet van Engel cs om vanavond zo lang mogelijk te rekken zodat er geen uitspraak komt voor 21:00 uur.
 

Eef de Kip

Well-known member
Verder natuurlijk vooropgezet van Engel cs om vanavond zo lang mogelijk te rekken zodat er geen uitspraak komt voor 21:00 uur.
Dit dus waarbij ik nog wel toe wil geven dat hij dit tactisch gewoon goed speelt. En dan ben ik op zijn zachtst gezegd geen fan van die man.

Maar het hof ziet dit ook wel dus staat die gezien het maatschappelijk belang in zijn recht om dit vanavond nog te willen behandelen.
 

erka

Well-known member
En ook vooropgezet van de staat dat het RIVM juist via Aura Timen laat weten dat de avondklok naar schatting 10 % minder besmettingen oplevert zonder onderbouwing :ROFLMAO:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mwoah Jamel, ik ben het niet met je eens. Ik vind het spoedeisende karakter van wel of geen avondklok direct vanavond (inclusief alle mogelijke onduidelijkheid, onrust, handhaafbaarheid) echt wel een veel groter punt dan die PCR test. Snap best dat de staat nu duidelijkheid wil en niet vrijdag pas.

Ja vind ik ook hoor. Maar vanuit hun oogpunt gezien vind ik het wel een argument.
 

JMD

Well-known member
Haha nee dat is echt gewoon toeval.
En vanavond mag Ab Osterhaus weer eens aanschuiven bij Op1 om dat nogmaals uit te leggen. Maar nee hoor, er wordt totaal geen angst gezaaid... Maar goed, net als dat gelovigen elke week in de kerk verwacht worden om weer even duidelijk gemaakt te worden dat je moet leven in de Vreze Gods moet via talkshows ook wel goed de angst voor corona hoog gehouden worden... ;)
 
Bovenaan