Coronavirus 2

PES5

Administrator
Forumleiding
Precies.
Plus: 1 week voor kerst werden de winkels opengegooid... Eenieder die weleens in Engeland geweest is vlak voor kerst weet wat voor drukte het daar normaal al is in winkels in die tijd, laat staan als de winkels net een paar weken gesloten zijn geweest.

Lekker in die binnenklimaten allemaal dicht op elkaar, ideale verspreiding. Daarna met zijn allen met kerst aan tafel en bingo... Voeg daarbij de in permanente staat van ontbinding verkerende NHS en de volle ziekenhuizen (die elke winter wel een keer vol liggen) zijn verklaard.
Dagenlang ging het in de media nergens anders over, nu het al weken terugloopt hoor je er weinig van...

Aldus correspondent in Londen voor Despeld.nl @JMD
 

Hankie

Well-known member
Bouwmarkten (Hornbach, Praxis, Gamma) bieden allemaal aan dat je online besteld en twee uur later ophaalt bij de winkel.
Maar dat mag dus niet?
Jawel die zijn een uitzondering, gewone detailhandel kan er een boete voor krijgen.
 

Fregge

Well-known member
Want met bouwmarkten zou je thuis iets kunnen maken wat kapot is, wat gezien wordt als essentieel.
 

De Wolf

Well-known member
Bouwmarkten (Hornbach, Praxis, Gamma) bieden allemaal aan dat je online besteld en twee uur later ophaalt bij de winkel.
Maar dat mag dus niet?

Dat is geen kraamverkoop. Voor zover ik weet zijn dat op dit moment alleen de bloemist, foodtrucks en de markt.
 

JMD

Well-known member

Joost

Well-known member
Mijn zoontje hoest de laatste weken 's ochtends tussen 8 en 9. Niets bijzonder eigenlijk maar omdat het al even gaande is wilde we toch even naar de dokter, die wil 'm niet zien tot hij op corona getest is. Prima, dan gaan we op test dus ik bel met die testlijn.

Maar wat ik daar aan de lijn kreeg was me toch een portie incompetentie. Ze wilde mijn ISBN nummer weten (geen geintje!), ik heb mijn BSN maar genoemd en dat heeft ze 5 keer geprobeerd maar ze kreeg het niet voor elkaar het correct in te voeren in het systeem. Mijn postcode heb ik 4 keer moeten noemen voor het lukte en toen werd ik doorverbonden met de regionale GGD. Daar gelukkig wel een competent iemand.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mijn zoontje hoest de laatste weken 's ochtends tussen 8 en 9. Niets bijzonder eigenlijk maar omdat het al even gaande is wilde we toch even naar de dokter, die wil 'm niet zien tot hij op corona getest is. Prima, dan gaan we op test dus ik bel met die testlijn.

Maar wat ik daar aan de lijn kreeg was me toch een portie incompetentie. Ze wilde mijn ISBN nummer weten (geen geintje!), ik heb mijn BSN maar genoemd en dat heeft ze 5 keer geprobeerd maar ze kreeg het niet voor elkaar het correct in te voeren in het systeem. Mijn postcode heb ik 4 keer moeten noemen voor het lukte en toen werd ik doorverbonden met de regionale GGD. Daar gelukkig wel een competent iemand.

De andere kant van dit verhaal: ik ken iemand uit mijn netwerk die heeft geprobeerd om bij die testlijn van de GGD te gaan werken. Zij liep vervolgens tegen een ongelooflijk lomp en amper werkbaar ICT-systeem aan. Hierdoor is 70% van de mensen waarmee zij startte aan de cursus afgehaakt.
 

De Wolf

Well-known member
Het tellen van Hugo is ook een drama. Schijnt nu ineens minder te zijn. Tijd dat hij een keer de eer aan zichzelf houdt....
 

zwammy

Well-known member
Dus de leraren willen pas les geven als ze allemaal pas ingeënt zijn? Wat is dat toch een jankerige beroepsgroep zeg. Moeten ze in de zorg en de politie eens zeggen dat ze pas gaan werken als iets veilings is. Man man man, ga staken met uw gezever.
 

Abubakari

Well-known member
Dus de leraren willen pas les geven als ze allemaal pas ingeënt zijn? Wat is dat toch een jankerige beroepsgroep zeg. Moeten ze in de zorg en de politie eens zeggen dat ze pas gaan werken als iets veilings is. Man man man, ga staken met uw gezever.
jongen, chill wat en pak een appel. 😁
 

JMD

Well-known member
Dus de leraren willen pas les geven als ze allemaal pas ingeënt zijn? Wat is dat toch een jankerige beroepsgroep zeg. Moeten ze in de zorg en de politie eens zeggen dat ze pas gaan werken als iets veilings is. Man man man, ga staken met uw gezever.
Ik ben het volmondig met je eens... Word er echt niet goed van... Kan niet wachten tot ik weer mijn leerlingen in het echt zie.
 
  • Haha
Waarderingen: JFK
Bovenaan