Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Wat is je punt ?

Als je de fout in gaat hoort daar een straf bij, anders krijg je zulke praktijken als bij die asielzoeker die een vrouw verkracht en een lagere straf krijgt omdat hij anders het land word uitgezet.
 

zwammy

Well-known member
Miljoenen vaccins bestellen die niet gegeven mogen worden aan de kwetsbare groepen. Ja, de EU is echt een zegen voor ons. Ik stem niet meer op denk, ik ga met teamkaag mee. Meer soevereiniteit naar de EU, dat helpt ons.
 

JMD

Well-known member
3700 besmettingen vandaag gemeld. Het laagste aantal sinds 1 oktober.
Het laagste weekaantal ook sinds die periode. (volgens WHO Dashboard)
 

ALenstra

Well-known member
Iets van 200 arrestaties bij corona-protesten in Brussel. Volgens de politie zaten daar opvallend voetbalsupporters tussen.
 

Joost

Well-known member
3700 besmettingen vandaag gemeld. Het laagste aantal sinds 1 oktober.
Het laagste weekaantal ook sinds die periode. (volgens WHO Dashboard)
Het gemiddeld aantal besmettingen na 5 meldingsdagen is de laatste twee dagen weer wat sneller aan het zakken.

Het laatste bekende gemiddelde is 3758 op 26 januari, dat is 85% van het totaal ongeveer dus uiteindelijk zal die dag rond de 4450 uitkomen.
Maar de daling lijkt door te zetten dus ik schat in dat we op dinsdag ook werkelijk onder de 4000 besmettingen per dag zullen gaan uitkomen. Dat betekend dat we komende week eigenlijk geen gemelde waarden boven de 4000 moeten gaan zien. Met dezelfde snelheid zou dan 23 februari het getal onder de 3000 zakken. Maar volgens de leermeesters is de Britse variant nog steeds in opkomst en zal die de huidige variant doen verdwijnen de komende weken.

Ook de IC bezetting zit weer flink dalend nadat die vorige week aardig tot stilstand was gekomen.
 

gevegt

Well-known member
Miljoenen vaccins bestellen die niet gegeven mogen worden aan de kwetsbare groepen. Ja, de EU is echt een zegen voor ons. Ik stem niet meer op denk, ik ga met teamkaag mee. Meer soevereiniteit naar de EU, dat helpt ons.
Dus Nederland had zelf de vaccins moeten inkopen?
 
Bovenaan