Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Het is vrijdagavond, je drinkt een lekkere knalpot en verwacht een leuke show van Jinek.
Krijg je direct twee idioten voor de kiezen als een Peterrr en die andere mongool.

Ik ga Bob luisteren.
 

zwammy

Well-known member
Een man van 25 uit Zwijndrecht is
veroordeeld tot vier weken cel voor het
plunderen van een winkel in Rotterdam.
Hij is de eerste in Rotterdam die in
een snelrechtzitting is veroordeeld.Bij
rellen stal hij maandag een zakje
snoep,een pet en viltstiften uit een
Zeeman-winkel in Rotterdam-Zuid.

In Engeland kreeg iemand 6 maanden voor het stelen van een flesje water tijdens de rellen van 2011. Dat zijn straffen als je wil laten zien dat er niet gesold moet worden met je als rechtstaat. Maar hier vinden we 4 weken al buitenproportioneel.
 

Maasveld

Well-known member
In Engeland kreeg iemand 6 maanden voor het stelen van een flesje water tijdens de rellen van 2011. Dat zijn straffen als je wil laten zien dat er niet gesold moet worden met je als rechtstaat. Maar hier vinden we 4 weken al buitenproportioneel.
Dat klinkt natuurlijk leuk, maar de kans is dan wel groter dat diegene weer in de fout gaat. De kans dat iemand, die voor een relatief klein vergrijp de cel in gaat, later weer in de fout gaat is bijna 50% groter dan bij iemand die een werkstraf krijgt.
 

zwammy

Well-known member
Haha ja, die dooddoener kunnen we onderhand wel. Dat moet je ook niet zeggen dat je zwaar de lul bent want dat be je niet
 

Bonehead

Well-known member
Het ramen ingooien van het ziekenhuis in Enschede waarmee de pers afgelopen zondag groots uitpakte en zo ongeveer heel Nederland over viel blijkt een klein beetje helemaal niet gebeurd te zijn. Van dit nieuws heb ik nog geen push up bericht van ontvangen:unsure:
 

SanMark.

Well-known member
Het ramen ingooien van het ziekenhuis in Enschede waarmee de pers afgelopen zondag groots uitpakte en zo ongeveer heel Nederland over viel blijkt een klein beetje helemaal niet gebeurd te zijn. Van dit nieuws heb ik nog geen push up bericht van ontvangen:unsure:
Lekker belangrijk, het blijft de schuld van extreem rechts en de boeren.
 

U.G.

Well-known member
Dat klinkt natuurlijk leuk, maar de kans is dan wel groter dat diegene weer in de fout gaat. De kans dat iemand, die voor een relatief klein vergrijp de cel in gaat, later weer in de fout gaat is bijna 50% groter dan bij iemand die een werkstraf krijgt.

Dit geloof ik meteen. Een gevangenis is eigenlijk ook een netwerkparadijs ( onderschat dit niet ) én leerschool. En bij de jongeren is bovendien het haantjesgedrag nog veel erger dan in een volwassen-unit.

Jongens die kort gaan zitten vetlaten niet zelden het pand met opdrachtjes en klusjes van langgestraften. " Ga 'ns paar keer naar die en die kroeg, zeg niks over mij en kijk ff of je een bepaald iemand daar ziet zitten."
Kan echt van alles zijn. Of je bent bijv. een slechte jonge autodief, dan ga je nu precies leren wat je de hele tijd fout deed.

Taakstraffen zouden beter werken voor kortgestraften, míts ze ook daadwerkerlijk worden uitgevoerd natuurlijk. Heel vaak worden ze niet uitgevoerd en blijven sancties uit. Maar bij jongeren is sowieso een goede reclassering het belangrijkst.

In Amerika schijnen ze terug te komen van het sterk criminaliseren van drugsgerelateerde delicten, dat wérkte ook niet ! Bovendien moeten ze wel aangezien complete staten aan de heroine zitten.
 
Bovenaan