Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Twee maanden onvoorwaardelijke celstraf voor de eerste veroordeelde relschopper. Da's behoorlijk fors.
Of dat fors is, ligt eraan wat hij precies gedaan heeft.

Edit: Een steen gooien naar een politiebus. Zo'n steen kan ook door een ruit gaan en iemand zwaar verwonden, dus dan is 2 maanden cel niet zo gek.
 

Eef de Kip

Well-known member
Toch een steen door het voorruit van een politieauto?

Mag wat mij betreft nog wel forser maar dan heb je denk ik weer een probleem met celruimte.
Als je een paar honderd man een half jaar vast wil zetten heb je daar vrees ik onvoldoende celcapaciteit voor.

Overigens denk ik dan wel dat zo'n figuur naast die 2 maanden wel een probleem heeft. Ze zullen niet allemaal werkloos zijn en als je je baas dan moet uitleggen dat je even 2 maanden tussenuit bent heb je wel weer wat uit te leggen.
 

Forza AZ

Well-known member
Toch een steen door het voorruit van een politieauto?
Ik denk dat dat een ander geval is.

" Zo is een 19-jarige man uit Den Haag veroordeeld tot een celstraf van twee maanden voor het gooien van een steen naar een politiebus. De man werd opgepakt tijdens avondklokrellen afgelopen maandag in de Haagse Schilderswijk. De verdachte had naar eigen zeggen een baksteen van iemand gekregen en daarna zou hij zijn opgehitst door een groep jongens, meldt Omroep West. "
 

U.G.

Well-known member
Toch een steen door het voorruit van een politieauto?

Mag wat mij betreft nog wel forser maar dan heb je denk ik weer een probleem met celruimte.
Als je een paar honderd man een half jaar vast wil zetten heb je daar vrees ik onvoldoende celcapaciteit voor.

Overigens denk ik dan wel dat zo'n figuur naast die 2 maanden wel een probleem heeft. Ze zullen niet allemaal werkloos zijn en als je je baas dan moet uitleggen dat je even 2 maanden tussenuit bent heb je wel weer wat uit te leggen.

Nederlandse bajesen waren tot voor kort juist onderbezet, qua gedetineerden. Er werd zelfs geimporteerd. Dat is wel eens anders geweest.

Anywho, een steen, ok. Maar qua letsel toebrengen aan een politie-agent bijv. hebben mensen zich echt voor minstens een half jaar moeten melden in half open inrichtingen.
 

U.G.

Well-known member
Ik vind het wel fors hoor. Volgens mij is rellen normaal een taakstraf.

Er gebeurt ontiegelijk veel tijdens een rel. Letsel, beschadigingen, inbraak, diefstal. Dus ja, wat is de aanklacht voor een aangehoude relschopper.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er gebeurt ontiegelijk veel tijdens een rel. Letsel, beschadigingen, inbraak, diefstal. Dus ja, wat is de aanklacht voor een aangehoude relschopper.

Een steen gooien. En wellicht zal er samenscholing bij komen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat stuk verdriet dat hier in Venlo een steen door de ruit van een rijdende politieauto gooide kan op poging tot doodslag rekenen als ie gepakt wordt.
 

Miramar

Well-known member
De ene verdachte is zwakbegaafd de andere had al spijt toen ie de steen losliet bij het gooien. Genoeg redenen om je kwetsbaar op te stellen natuurlijk. Ben benieuwd wie alle schade gaat betalen. Ik denk de burger...
 

gevegt

Well-known member
Justitie gaat wel heel voortvarend te werk. Ze hebben al beslag gelegd op goederen en bankrekeningen van een aantal veroordeelden.
 

Maasveld

Well-known member
De ene verdachte is zwakbegaafd de andere had al spijt toen ie de steen losliet bij het gooien. Genoeg redenen om je kwetsbaar op te stellen natuurlijk. Ben benieuwd wie alle schade gaat betalen. Ik denk de burger...
Kijk aan, die staat op de Omroep Venlo Wappie Bingokaart!!!
 
Bovenaan