Coronavirus 2

erka

Well-known member
Vanavond waren er zo'n 200 mensen op de Grote Markt. Circa 10 potentiële rellers, 40 van de harde kern van de FC als 'burgerwacht' en zo'n 150 studenten, stadjers en andere meekijkers. Politie heeft ff hier en daar gesprekje gevoerd en toen de avondklok inging is iedereen gewoon naar huis gegaan. Ze hebben 1 iemand gearresteerd die vanuit zijn zolderkamer een appgroep runde.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Marinos

Well-known member
Dat fikkie steken in dat pretpark in Rotterdam was ook in het kader van we willen onze vrijheid terug?
 

ALenstra

Well-known member
Vast wel, en alvast indekken met verhalen als dat de agenten begonnen met slaan. Of dat je zo boos was omdat die ene griet weggespoten werd. En dan vergeet ik de slechte jeugd die vast meegespeeld heeft.
 

JMD

Well-known member
Bericht van 2 weken geleden;


Ik heb toch het vermoeden dat het niet helemaal uit gaat komen.
Wat al te verwachten was als je naar de gegevens in het VK kijkt.. Maar nu zijn alle kaarten of de Z.AFrikaanse variant gezet, dus daar werd gisteren al weer alarmerend over bericht.

Eind december werd gezegd dat eind januari code zwart zou zijn, begin januari werd dat eind maart en vorige week werd dat april... En tuurlijk moeten we waakzaam zijn, dat zeker..
 

Joost

Well-known member
In de categorie kip & ei verhaal;

Dagelijks zien we de besmettingscijfers gerapporteerd, die ziekenhuisbezetting en de nieuwe opnames.
Als er meer mensen besmet zijn dan is het logisch dat er bij de mensen die in het ziekenhuis liggen meer besmette mensen zijn, ongeacht waarvoor ze in het ziekenhuis liggen.

Maar op het aantal mensen dat opgenomen wordt vanwege corona hebben de besmettingscijfer voor het oog echt geen enkele invloed.

Het 7 daags gemiddelde sinds er iemand is opgenomen vorig jaar;
1611837085408.png


En sinds 1 september;
1611837156295.png

En dan het goede nieuws. Vorig jaar kon het virus zich enorm verspreiden omdat er geen maatregelen waren en geen beschermingsmiddelen.
Dat is nu wel anders. Ondanks dat er minder vaccins komen gaan de risicogroepen wél gevaccineerd worden. Het is dus niet de vraag of maar wanneer in maart de ziekenhuisbezetting dusdanig laag is dat we in april weer naar het stadion kunnen.
 

Joost

Well-known member
Alle cijfers die worden gemeld gaan ook vandaag weer naar beneden.
Het gemiddeld aantal ziekenhuisopnames van de laatste 7 dagen zakt zelfs voor het eerst sinds midden december onder de 200, ziekenhuisbezetting onder de 1600.

Door de lagere aantallen gaan de testresultaten ook sneller. Inmiddels is het aantal dat na 5 dagen bekend is opgelopen tot 85% van het totaal. Als dat doorzet moeten we eind van de week regelmatiger dagcijfers onder de 4000 gaan zien.
 

JMD

Well-known member
De eerste opruiiers van de avondklokrellen van afgelopen week zijn al berecht. Top!

Maar kan iemand mij uitleggen waarom dat dan bij andere zaken (die vergelijkbaar zijn) zo lang moet duren?
 

Joost

Well-known member
De eerste opruiiers van de avondklokrellen van afgelopen week zijn al berecht. Top!

Maar kan iemand mij uitleggen waarom dat dan bij andere zaken (die vergelijkbaar zijn) zo lang moet duren?
In deze gevallen moet het een heterdaadje zijn en er moet een bekentenis zijn.
 

gevegt

Well-known member
De eerste opruiiers van de avondklokrellen van afgelopen week zijn al berecht. Top!

Maar kan iemand mij uitleggen waarom dat dan bij andere zaken (die vergelijkbaar zijn) zo lang moet duren?
Omdat hier snelrecht wordt toegepast.
 
Bovenaan