Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Ik vind het diep treurig dat de Spoedeisende hulp van een ziekenhuis in Enschede wordt aangevallen. Waar niet alleen corona patiënten liggen maar ook mensen met een hartaanval, baby's, noem het maar op. En net zo treurig dat de politie deze mensen "wegstuurt". De politie in Nederland kan dit gewoon niet aan met een decennia lange cultuur van de-escaleren en onderbezetting. Een ziekenhuis aanvallen is voor mij ver over de grens en daar past wel iets krachtdadiger optreden bij dan "wegsturen".
En dat bedoel ik dus dat je hier in Nederland overal mee wegkomt als het in groepsvorm gebeurd, maar loop je om 21.30 buiten dan heb je 95 euro aan je kont hangen.
 

Forza AZ

Well-known member
Thuisbesmettingen zijn de grootste oorzaak van deze golf. Dat voorkom je hiermee. Jammer dat het zo moet.
Hoezo voorkom je die hiermee (in grote getalen). Mensen gaan nog steeds bij elkaar op bezoek, alleen blijven dan de hele nacht bij elkaar (slapen).
En voor die paar gevallen die je wel voorkomt moet iedereen verplicht binnen blijven. Dat vind ik veel te ver gaan.
 

gevegt

Well-known member
Hoezo voorkom je die hiermee (in grote getalen). Mensen gaan nog steeds bij elkaar op bezoek, alleen blijven dan de hele nacht bij elkaar (slapen).
En voor die paar gevallen die je wel voorkomt moet iedereen verplicht binnen blijven. Dat vind ik veel te ver gaan.
Dus jij denkt dat al die relschoppers bij anderen thuis mogen blijven slapen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Het merendeel dat gisteren op straat was na 21.00 uur om te rellen weet niet eens waarom ze daar waren of waar ze tegen moeten zijn. Die kwamen daar puur voor de sensatie en uit verveling. Als we dan scholen in de hens steken en zelf ziekenhuizen belagen dan denk ik dat we de wapenstok en het waterkanon maar eens moeten vervangen voor iets anders. Ik zit aan scherpschutters te denken.
 

Joost

Well-known member
Het merendeel dat gisteren op straat was na 21.00 uur om te rellen weet niet eens waarom ze daar waren of waar ze tegen moeten zijn. Die kwamen daar puur voor de sensatie en uit verveling. Als we dan scholen in de hens steken en zelf ziekenhuizen belagen dan denk ik dat we de wapenstok en het waterkanon maar eens moeten vervangen voor iets anders. Ik zit aan scherpschutters te denken.
Geweld gebruiken lokt geweld uit. Scherpschutters inzetten heeft dus onherroepelijk als gevolg dat we schietpartijen gaan zien met veel meer slachtoffers. Lijkt me niet de bedoeling.
 

ALenstra

Well-known member
De Eindhovense burgemeester John Jorritsma zegt dat er de komende dagen meer arrestaties volgen n.a.v. de rellen gisteren. Ook vraagt hij assistentie van de Koninklijke Marechaussee.
 

Forza AZ

Well-known member
Dus jij denkt dat al die relschoppers bij anderen thuis mogen blijven slapen?
Waar heb ik het over de relschoppers?

Ik heb het over de onzin van de avondklok, waarmee alleen goedwillende mensen in hun vrijheid worden beknot, terwijl degene die zich niets van de andere Corona-regels aantrekken nu nog steeds bij elkaar zullen komen.
 

zwammy

Well-known member
De Eindhovense burgemeester John Jorritsma zegt dat er de komende dagen meer arrestaties volgen n.a.v. de rellen gisteren. Ook vraagt hij assistentie van de Koninklijke Marechaussee.

De Eindhovense burgemeester is wel zo'n ontzettende lul met verkeerde prioriteiten dat hij zich maar eens moet beramen of hij wel in Eindhoven moet blijven of gewoon lekker in Hulsel burgemeester moet worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waar heb ik het over de relschoppers?

Ik heb het over de onzin van de avondklok, waarmee alleen goedwillende mensen in hun vrijheid worden beknot, terwijl degene die zich niets van de andere Corona-regels aantrekken nu nog steeds bij elkaar zullen komen.

Er zijn ook een hoop goedwillende mensen die denken dat dat ene bezoekje aan familie of vrienden wel kan. Men is goed in het voor zichzeld goedpraten. Toch blijken de meeste besmettingen voort te komen uit dat soort bezoekjes.
Die kans wordt nu kleiner icm die ene bezoeker.

Daarnaast gaat het om groepen die 's avonds samenscholen. Ook dat moet hiermee worden tegengaan.
 

Batigoal

Well-known member
Waar heb ik het over de relschoppers?

Ik heb het over de onzin van de avondklok, waarmee alleen goedwillende mensen in hun vrijheid worden beknot, terwijl degene die zich niets van de andere Corona-regels aantrekken nu nog steeds bij elkaar zullen komen.

Er werden de afgelopen jaren telkens rond de 8 a 9 miljoen bekeuringen per jaar uitgeschreven voor verkeersovertredingen. Helpt dus niet voor degenen die zich er niets van aantrekt, dus laten we verkeersregels maar afschaffen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb zelf ook niet het idee dat een avondklok het wondermiddel is.
Die mensen gaan overdag gewoon bij elkaar op bezoek.
 
Bovenaan