Coronavirus 2

erka

Well-known member
Inmiddels kun je wel constateren dat de politie in oa Enschede en Tilburg niet goed voorbereid was. Onderschat.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoezo te ver gegaan?
Omdat je nu een boete kan krijgen voor iets wat totaal geen gevaar oplevert voor besmetting van anderen. De avondklok is gewoon een veel te harde maatregel die de vrijheid van mensen echt te veel inperkt. Daarmee jaag je alleen maar meer en meer mensen tegen het overheidsbeleid in.
 

gevegt

Well-known member
Omdat je nu een boete kan krijgen voor iets wat totaal geen gevaar oplevert voor besmetting van anderen. De avondklok is gewoon een veel te harde maatregel die de vrijheid van mensen echt te veel inperkt. Daarmee jaag je alleen maar meer en meer mensen tegen het overheidsbeleid in.
Wie heeft de noodzaak om na 21.00 uur nog de straat op te gaan?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Omdat je nu een boete kan krijgen voor iets wat totaal geen gevaar oplevert voor besmetting van anderen. De avondklok is gewoon een veel te harde maatregel die de vrijheid van mensen echt te veel inperkt. Daarmee jaag je alleen maar meer en meer mensen tegen het overheidsbeleid in.

Thuisbesmettingen zijn de grootste oorzaak van deze golf. Dat voorkom je hiermee. Jammer dat het zo moet.
 

Abubakari

Well-known member
Wie heeft de noodzaak om na 21.00 uur nog de straat op te gaan?
Ik. Maar dat is mooi dichtgetimmerd, 2 verklaringen op zak en net niet eens aangehouden.
Mijn collega gister trouwens wel, woont in een buitenwijk, was het hofje nog niet uit of hij werd al aangehouden.
 

erka

Well-known member
En je kunt ook makkelijker anticiperen op mensen die toch naar feesten gaan.
Het is een zeer zwaar middel, niemand vind het leuk maar ik kan me wel voorstellen dat het ingesteld wordt.
 

JMD

Well-known member
Thuisbesmettingen zijn de grootste oorzaak van deze golf. Dat voorkom je hiermee. Jammer dat het zo moet.
Nee, dat voorkom je niet. Mensen die op bezoek willen komen nu eerder dan 21.00 langs en blijft men dan misschien slapen of men komt ‘s middags ipv ‘s avonds. Men had imo veel beter in kunnen zetten op het handhaven mbt huisfeesten enz
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Dit heeft toch geen reet met politiek te maken? Dit zijn relschoppers, verveelde hooligans en hun meelopertjes die iets hebben om op los te gaan.
Kill 'm all and let god sort 'm out.

Je ziet het goed, zegt het perfect en toch word het in de media anders uitgedragen. En dat is gevaarlijk.
 

gevegt

Well-known member
Ik. Maar dat is mooi dichtgetimmerd, 2 verklaringen op zak en net niet eens aangehouden.
Mijn collega gister trouwens wel, woont in een buitenwijk, was het hofje nog niet uit of hij werd al aangehouden.
Maw, politiek gezien is het prima voor elkaar net als de normale handhaving.
De relschoppers gebruiken weer eens een handvat om om zich te uiten.
 

erka

Well-known member
Ik vind het diep treurig dat de Spoedeisende hulp van een ziekenhuis in Enschede wordt aangevallen. Waar niet alleen corona patiënten liggen maar ook mensen met een hartaanval, baby's, noem het maar op. En net zo treurig dat de politie deze mensen "wegstuurt". De politie in Nederland kan dit gewoon niet aan met een decennia lange cultuur van de-escaleren en onderbezetting. Een ziekenhuis aanvallen is voor mij ver over de grens en daar past wel iets krachtdadiger optreden bij dan "wegsturen".
 

gevegt

Well-known member
Ik vind het diep treurig dat de Spoedeisende hulp van een ziekenhuis in Enschede wordt aangevallen. Waar niet alleen corona patiënten liggen maar ook mensen met een hartaanval, baby's, noem het maar op. En net zo treurig dat de politie deze mensen "wegstuurt". De politie in Nederland kan dit gewoon niet aan met een decennia lange cultuur van de-escaleren en onderbezetting. Een ziekenhuis aanvallen is voor mij ver over de grens en daar past wel iets krachtdadiger optreden bij dan "wegsturen".
De-escaleren is een bewezen goede strategie. Juist nu omdat je later de daders in de kraag kunt pakken.
Niet voor niets dat dit al in veel landen wordt toegepast.
 
Bovenaan