Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik vind het nog tot daar aan toe dat de onvrede wordt geuit maar echt 0,0000000000000 begrip voor vernielingen en vuurwerk gooien richting politie.

Maar ja, onze politie en keihard aanpakken is nog nooit een goede combi geweest. Altijd de-escaleren.
Jep. Of het keihard aanpakken van de verkeerde mensen. Zoals die dame vanmiddag in Eindhoven die rustig wegloopt en van 3 meter even een waterkanon tegen haar aankrijgt... Zo'n kanon moet je inzetten om een plein schoon te vegen, daar niks mis mee, maar op 3 meter zo'n waterstraal van ik weet niet hoeveel bar waardoor ze tegen die fietsenstalling (ja, dat is dat...) knalt is dan juist weer overdreven.
(En ja, ze had daar niet moeten zijn, zeker, maar waarom wel handhaven op zo'n manier tegen een jongedame en niet tegen dat echte tuig dat gewoon een auto omver duwt en in de fik steekt, dat een complete camerapaal omver trekt (duurde minuten). Daar had dat waterkanon op gericht moeten zijn)
 

Maasveld

Well-known member
Jep. Of het keihard aanpakken van de verkeerde mensen. Zoals die dame vanmiddag in Eindhoven die rustig wegloopt en van 3 meter even een waterkanon tegen haar aankrijgt... Zo'n kanon moet je inzetten om een plein schoon te vegen, daar niks mis mee, maar op 3 meter zo'n waterstraal van ik weet niet hoeveel bar waardoor ze tegen die fietsenstalling (ja, dat is dat...) knalt is dan juist weer overdreven.
(En ja, ze had daar niet moeten zijn, zeker, maar waarom wel handhaven op zo'n manier tegen een jongedame en niet tegen dat echte tuig dat gewoon een auto omver duwt en in de fik steekt, dat een complete camerapaal omver trekt (duurde minuten). Daar had dat waterkanon op gericht moeten zijn)
Dat hele plein is met een waterkanon schoongeveegd.
 

JMD

Well-known member
eindelijk weer een uitje.
Ik las vandaag ook ergens een mening van een journalist die zei dat dit soort dingen juist nu meer komen omdat er verder niks open is. Denk dat dat wel klopt ja. En doordat veel dicht is gaat men naar buiten op zo'n mooie dag als vandaag waardoor het heel druk wordt in parken enz. Nou kan volgens mij buiten weinig mis gaan (tenzij je echt in elkaars gezicht gaat niesen ofzo), maar toch. Die drukte is juist niet wat je wil.
In Nederland is (zeker in de Randstad) simpelweg gewoon te weinig van dat soort parken, duinen enz... En als zo meteen de bollen hier weer in bloei gaan komen krijg je daar weer een rush op...
 

JMD

Well-known member
Lijkt me best lastig JMD, met een waterkanon precies kijken wie wel en niet :D
Tuurlijk. Snap ik ook wel. En wat 'collateral damage' heb je altijd, en is ook inherent aan een risico dat je neemt als je deelneemt. Maar rustig weglopen en dan zo'n dame de volle laag geven op 3 meter afstand is het andere uiterste.
 

SanMark.

Well-known member
Ah een opsomming, het is extreem rechts, hooligans en wat mensen die in de war zijn.

volgens mij zit de Wolf aan tafel.

Bij NPO1
 

gevegt

Well-known member
De regering heeft ook te veel bezuinigd op de GGZ. Anders waren er niet zo veel idioten aan het rellen, maar zaten gewoon in hun dwangbuisje.
 

JMD

Well-known member
De regering heeft ook te veel bezuinigd op de GGZ.
Ja inderdaad. Dat ook, kan aan het rijtje toegevoegd worden van ziekenhuizen, politie, leger, onderwijs...


Bijna 500.000 vaccins in 1 dag dus...
Maar scholen in het VK dus naw niet voor Pasen heropend. 'Want kans op een virus vanuit het buitenland'... Tsja...
Begin maart verwacht men daar de risicogroepen ingeënt te hebben, maar dan nog niet versoepelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tuurlijk. Snap ik ook wel. En wat 'collateral damage' heb je altijd, en is ook inherent aan een risico dat je neemt als je deelneemt. Maar rustig weglopen en dan zo'n dame de volle laag geven op 3 meter afstand is het andere uiterste.

Totaal niet mee eens. Wat doet die griet daar? Als je de filmpjes bekijkt en hoort wat haar vriendje roept dan zijn ze daar niet om een luchtje te scheppen. Vergeet niet dat voordat dat waterkanon gaat spuiten er al heel veel tijd van waarschuwen aan vooraf is gegaan. Het is gewoon niet zo dat je in zo'n situatie overvallen kunt worden door optreden van de ME. Je bent daar omdat je burgerlijk ongehoorzaam wilt zijn. Da's een bewuste keuze. En dus zijn de consequenties ook voor jezelf.

Wel ben ik het met je eens dat de ME nog veel meer mag optreden in zulke situaties. Het is dus én én, in mijn ogen. En die vrouw verdient die straal in haar bek. En ook die duizenden andere idioten verdienen een veel hardere aanpak.
 

erka

Well-known member
In Nederland kun je dit in de grote steden in de Randstad wel verwachten, daar is het wel vaker onrustig. Maar ik vind het best zorgelijk dat dit dus nu gebeurt in heel veel middelgrote en kleine steden tot aan Roermond en Oosterhout toe. Ik zou me daar drukker om maken dan om de grote steden, want de politie en ME kan niet overal tegelijk zijn en is daar in die kleinere plaatsen ook helemaal niet op ingesteld.
 
Bovenaan