Coronavirus 2

erka

Well-known member
Krijg je waarvan precies?

Zie mijn post hierboven. Giftige cocktail van reltokkies, jongeren met te weinig perspectief, te weinig politiecapaciteit en natuurlijk een jaar lang politiek aanmodderen met corona waardoor we nu in de bijna zwaarste maatregel zijn, op verplicht in huis blijven overdag na.
 

erka

Well-known member
Aan de andere kant, politie hoeft niks meer te doen met betaald voetbal. Daar valt dan weer capaciteit vrij.
 

SanMark.

Well-known member
De Nederlandse politie/ME is qua omvang totaal niet berekend op dit soort maatregelen. Is ook logisch, was nooit nodig, maar daar heb je nu wel last van. Waarom niet het leger laten meehelpen bij de handhaving, of andere taken van politie overnemen, zodat er capaciteit bijkomt. In de rest van de wereld is dat tamelijk normaal. Maar nee, Grapperhaus en Rutte willen dat niet want dat is "niet Nederlands". Werkelijke reden is natuurlijk dat het leger ook amper menskracht heeft.

Deze groepen bestaan mi uit een deel beroepsrelschoppers maar ook wel een deel jongeren die echt geholpen zouden zijn met wat meer perspectief en niet het geduld meer hebben.
Leger word alleen in gezet tegen de hardwerkende boeren.
 

zwammy

Well-known member

Jesse vertelde even dat het de schuld van de pvv was dat er vanmiddag rellen waren. Een beetje Trump bashen alleen dan op z'n jostis. Dat blijkt nu dus niet helemaal het geval te zijn, dus daar word hij even op gewezen door Wilders
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zie mijn post hierboven. Giftige cocktail van reltokkies, jongeren met te weinig perspectief, te weinig politiecapaciteit en natuurlijk een jaar lang politiek aanmodderen met corona waardoor we nu in de bijna zwaarste maatregel zijn, op verplicht in huis blijven overdag na.

Ah okee. Ja kan me er wel redelijk in vinden. Zou er nog aan toe willen voegen dat de populistische manier van politiek voeren, zowel op rechts als op links, nogal polariserend werkt. Waarbij de rol van social media absoluut niet kan worden onderschat. Ik vind de manier waarop daar 'gecommuniceerd' wordt zeer zorgwekkend. Ik vrees er al jaren voor een explosie van geweld. En de coronamaatregelen, plus frustraties die erbij komen van het al bijna een jaar in beperking leven, is misschien wel de ultieme katalysator.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jesse vertelde even dat het de schuld van de pvv was dat er vanmiddag rellen waren. Een beetje Trump bashen alleen dan op z'n jostis. Dat blijkt nu dus niet helemaal het geval te zijn, dus daar word hij even op gewezen door Wilders

Ah zo. Ja Wilders heeft mij geblokt op twitter, dus kan niet lezen wat hij daar allemaal roept. Dat citaat van Klavertje over de PVV-afdeling van Urk is trouwens wel raak, vind ik.
 

JMD

Well-known member
Ah okee. Ja kan me er wel redelijk in vinden. Zou er nog aan toe willen voegen dat de populistische manier van politiek voeren, zowel op rechts als op links, nogal polariserend werkt. Waarbij de rol van social media absoluut niet kan worden onderschat. Ik vind de manier waarop daar 'gecommuniceerd' wordt zeer zorgwekkend. Ik vrees er al jaren voor een explosie van geweld. En de coronamaatregelen, plus frustraties die erbij komen van het al bijna een jaar in beperking leven, is misschien wel de ultieme katalysator.
Nee, dat laatste is de avondklok... Want op rellen bij de demo na in Amsterdam van vorige week (en de 'standaard' problemen met oud en nieuw) zijn er geen rellen geweest.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee, dat laatste is de avondklok... Want op rellen bij de demo na in Amsterdam van vorige week (en de 'standaard' problemen met oud en nieuw) zijn er geen rellen geweest.

De avondklok is toch een coronamaatregel en zorgt ervoor dat mensen zich nog verder in beperking voelen?
 

erka

Well-known member
Inmiddels zo'n beetje in elke stad in het zuiden rellen. Beetje beeldenstorm idee. Alles slopen.

Ook in het oosten trouwens, Apeldoorn, Enschede, Almelo. Randstad valt me nog mee en noorden ook.
 

JMD

Well-known member
De Nederlandse politie/ME is qua omvang totaal niet berekend op dit soort maatregelen. Is ook logisch, was nooit nodig, maar daar heb je nu wel last van. Waarom niet het leger laten meehelpen bij de handhaving, of andere taken van politie overnemen, zodat er capaciteit bijkomt. In de rest van de wereld is dat tamelijk normaal. Maar nee, Grapperhaus en Rutte willen dat niet want dat is "niet Nederlands". Werkelijke reden is natuurlijk dat het leger ook amper menskracht heeft.
Maar daar werd ook al voor gewaarschuwd dat er gewoon te weinig mankracht is qua politie/leger in NL om een avondklok te handhaven. Ja, het lukt nu even, maar men moet er werk voor laten liggen en kan 'overdag' minder de wijk in (terwijl je dan juist de 'contacten' legt als bv wijkagent).
Dat probleem met het leger gaat verder dan mankracht, ook op wapens is bv al bezuinigd, denk aan de oefening van een paar jaar terug waarbij 'pief' geroepen moest worden omdat er geen kogels/blanks waren. Die avondklok staat nu voor 2 weken, dat houdt de politie nog wel vol qua bezetting, maar wat als men die langer wil doen? Dan ga je echt problemen krijgen met bezetting van je diensten...

Dit alles heeft overigens met hetzelfde te maken als waardoor de ziekenhuizen in NL zo snel vol liggen. Politie, leger, ziekenhuizen, onderwijs, er is continu op bezuinigd en daar zien we nu de gevolgen van.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De avondklok is toch een coronamaatregel en zorgt ervoor dat mensen zich nog verder in beperking voelen?
Ja, dat bedoel ik. (stond er misschien een beetje gek). Dat is de katalysator geweest waardoor dit allemaal versnelt bovenkomt. Ik durf het wel aan dat als de avondklok er niet was geweest er nooit zoveel rotzooi was geweest. Misschien wel vandaag in EHV en Amsterdam bij de demos, maar niet in de andere steden/dorpen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, dat bedoel ik. (stond er misschien een beetje gek). Dat is de katalysator geweest waardoor dit allemaal versnelt bovenkomt. Ik durf het wel aan dat als de avondklok er niet was geweest er nooit zoveel rotzooi was geweest. Misschien wel vandaag in EHV en Amsterdam bij de demos, maar niet in de andere steden/dorpen.

Denk ik ook.
 

erka

Well-known member
Ik vind het nog tot daar aan toe dat de onvrede wordt geuit maar echt 0,0000000000000 begrip voor vernielingen en vuurwerk gooien richting politie.

Maar ja, onze politie en keihard aanpakken is nog nooit een goede combi geweest. Altijd de-escaleren.
 
Bovenaan