Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Er werden de afgelopen jaren telkens rond de 8 a 9 miljoen bekeuringen per jaar uitgeschreven voor verkeersovertredingen. Helpt dus niet voor degenen die zich er niets van aantrekt, dus laten we verkeersregels maar afschaffen.
Met een verkeersovertreding breng je jezelf of anderen in gevaar, met alleen buiten lopen 's nachts niet.

Pak degenen aan die met groepen bij elkaar komen, en laat mensen die alleen op straat lopen met rust.
 

De Wolf

Well-known member
Voordat iemand gaat roepen dat ons vaccinatiebeleid het meest beroerd is. De Bulgaren doen het nog slechter. De rest is inderdaad al boven de 1%
 

Forza AZ

Well-known member
Er zijn ook een hoop goedwillende mensen die denken dat dat ene bezoekje aan familie of vrienden wel kan.
Moet iedereen dan maar altijd alleen blijven zitten. Dan levert ook een hoop (geestelijke) gezondheidsschade op.

Je moet toch af en toe eens even bij iemand op bezoek kunnen gaan, zolang je maar niet met een grote groep tegelijk bent.
 

Maasveld

Well-known member
Moet iedereen dan maar altijd alleen blijven zitten. Dan levert ook een hoop (geestelijke) gezondheidsschade op.

Je moet toch af en toe eens even bij iemand op bezoek kunnen gaan, zolang je maar niet met een grote groep tegelijk bent.
Dat is toch ook gewoon nog altijd prima mogelijk?
 

SanMark.

Well-known member
Er werden de afgelopen jaren telkens rond de 8 a 9 miljoen bekeuringen per jaar uitgeschreven voor verkeersovertredingen. Helpt dus niet voor degenen die zich er niets van aantrekt, dus laten we verkeersregels maar afschaffen.
Nou bij mij werkt het wel.
 

zwammy

Well-known member
Denk je dat wij de enige zijn die er een puinzooi van maken?
Heleboel landen in Europa hebben het niet op de rit en de VS is helemaal een drama.

Noem eens de landen die er een grotere fuck up bezig is dan hier, en kijk gelijk even naar inwoners en oppervlakte.
 

erka

Well-known member
De Eindhovense burgemeester is wel zo'n ontzettende lul met verkeerde prioriteiten dat hij zich maar eens moet beramen of hij wel in Eindhoven moet blijven of gewoon lekker in Hulsel burgemeester moet worden.

Laatst zag ik een docu over Eindhoven. De burgemeester die samen met de Brainportbedrijven de hele wereld overgaat om Brainport op de kaart te zetten, vele studenten en expats uit India en dat soort landen aantrekt als businessmodel. Ondertussen in de stad zelf een hele grote groep die nergens voor in aanmerking komt en alle leuke baantjes ziet ingepikt worden door deze expats.

Nu las ik vanochtend dat hij zich zorgen maakt over het imago van Eindhoven nav gisteren. Goh.
 

Atreides

Well-known member
Noem eens de landen die er een grotere fuck up bezig is dan hier, en kijk gelijk even naar inwoners en oppervlakte.

Zoek zoek:
https://www.economist.com/graphic-detail/coronavirus-excess-deaths-tracker

Maar natuurlijk hebben we in Nederland als één van de drukste landjes ter wereld wel een probleempje met social distance maar ondanks ons gebrek aan ruimte en ondanks veel hardere lockdowns in andere landen heeft NL veel minder excessive deaths t.o.v. de UK, België en de VS. Om maar wat te noemen.

Leuk hé, zulke feiten?
 

zwammy

Well-known member
Mocht je Twitter hebben, lees het briefje van Jan maar, treffender kan ik het niet uitleggen. Ik dacht dat we met van Gijzel al een boerenlul hadden maar dit is wel weer de overtreffende trap.
 

zwammy

Well-known member
Zoek zoek:
https://www.economist.com/graphic-detail/coronavirus-excess-deaths-tracker

Maar natuurlijk hebben we in Nederland als één van de drukste landjes ter wereld wel een probleempje met social distance maar ondanks ons gebrek aan ruimte en ondanks veel hardere lockdowns in andere landen heeft NL veel minder excessive deaths t.o.v. de UK, België en de VS. Om maar wat te noemen.

Leuk hé, zulke feiten?

Je weet dat Nederland in de eerste golf de corona doden niet als corona doden heeft geteld en vele doden op het geweten heeft door geen beschermende spullen te hebben in verpleeg en zorghuizen? België had daarom een veel hoger sterftecijfer omdat die wel alles als corona heeft aangemerkt.

Je weet ook de bij de VS het logisch is omdat daar heel veel sterfte in de zwarte gemeenschap is die dicht op elkaar leven.

Feitjes zijn altijd leuk idd 👍
 

erka

Well-known member
Je weet dat Nederland in de eerste golf de corona doden niet als corona doden heeft geteld en vele doden op het geweten heeft door geen beschermende spullen te hebben in verpleeg en zorghuizen? België had daarom een veel hoger sterftecijfer omdat die wel alles als corona heeft aangemerkt.

Je weet ook de bij de VS het logisch is omdat daar heel veel sterfte in de zwarte gemeenschap is die dicht op elkaar leven.

Feitjes zijn altijd leuk idd 👍

Dat stuk waar Atreides naar verwijst telt alle doden op dezelfde manier (nl. oversterfte).
 

zwammy

Well-known member
Aha, dan zal ik het maar eens gaan lezen voor ik verder ga blaten.

De helft van de opgepakten in Eindhoven zijn als weer vrij, kunnen ze er vanavond weer bij zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Je weet dat Nederland in de eerste golf de corona doden niet als corona doden heeft geteld en vele doden op het geweten heeft door geen beschermende spullen te hebben in verpleeg en zorghuizen? België had daarom een veel hoger sterftecijfer omdat die wel alles als corona heeft aangemerkt.

Je weet ook de bij de VS het logisch is omdat daar heel veel sterfte in de zwarte gemeenschap is die dicht op elkaar leven.

Feitjes zijn altijd leuk idd 👍
Er wordt door de wappies constant geroepen dat alles op corona wordt gegooid, nu ga jij het tegenovergestelde beweren. Wat is het nu?

Trouwens, leuk feitje: Nederland is 1 van de meest dichtbevolkte landen van Europa.
 

Atreides

Well-known member
Je weet dat Nederland in de eerste golf de corona doden niet als corona doden heeft geteld en

Dat weet ik en is een bekend probleem. Daarom heb ik ook een ranglijst gepakt met 'exessive deaths', daar zitten namelijk de niet verwachte (normaal gesproken Corona gerelateerde) doden.

vele doden op het geweten heeft door geen beschermende spullen te hebben in verpleeg en zorghuizen? B

Wat gek genoeg in andere landen niet eens heel anders was. Mede omdat er internationaal gewoon gebrek was. Wat er niet is kun je niet uitdelen. Je bent vast niet vergeten dat mensen mondkapjes en dergelijke naar de huisarts kwamen brengen.

België had daarom een veel hoger sterftecijfer omdat die wel alles als corona heeft aangemerkt.

En toch een aantal excessive deaths van 174 terwijl NL slechts 92 had.

Je weet ook de bij de VS het logisch is omdat daar heel veel sterfte in de zwarte gemeenschap is die dicht op elkaar leven.

De zwarte gemeenschap maakt maar 14% van de bevolking uit en de VS heeft krankzinnig veel ruimte in veel staten. Overigens hebben wij ook oversterfte bij onze eigen mensen van kleur.
 
Bovenaan