Coronavirus 2

Atreides

Well-known member
We gaan weer in een soort van lockdown. Heel fijn. Ik vraag me oprecht af of de economische schade wel te verantwoorden is. Net als dat ik me sterk afvraag of die paar extra coronadoden opwegen tegen de schade die iedereen ondervindt in zijn dagelijks leven. Zeker voor de scholieren lijkt het me heel erg behelpen.
 

JMD

Well-known member
We gaan weer in een soort van lockdown. Heel fijn. Ik vraag me oprecht af of de economische schade wel te verantwoorden is. Net als dat ik me sterk afvraag of die paar extra coronadoden opwegen tegen de schade die iedereen ondervindt in zijn dagelijks leven. Zeker voor de scholieren lijkt het me heel erg behelpen.
Wij zitten nu midden in de SE/toetsweek... Ook erg handig...
Veel scholen hebben of nu se-week of de 2e week na de vakantie... Dat wordt dus en masse doorschuiven, en zeker voor de examenleerlingen is dat onhandig, want hun jaar is natuurlijk kort.
Ben benieuwd wat ze met de CSE's gaan doen, daar zou deze week bericht over komen.
 

Joost

Well-known member
Dit vooral. In theorie is er veel meer mogelijk en zouden nog veel dingen open/toegankelijk kunnen blijven, maar blijkbaar kunnen veel mensen daar niet op een verstandige manier mee omgaan.

Of gewoon accepteren dat het een wintervirus is en dat het koude weer vanaf 25 november voor een kleine stijging in de besmettingen zorgt, en de grotere capaciteit qua testen voor het grootste deel van de stijging.

De temperatuur is weer om omhoog, de scholen zouden al dicht gaan. Natuurlijk gaan de aantallen dalen nu. Daar verandert de hele lockdown helemaal niets aan, net zoals hij dat in oktober niet deed.
 

Mario

Well-known member
En dan is de lockdown voorbij, en dan gaan we weer allemaal buitenspelen ... al die andere lockdowns in de buurlanden hebben ook niet veel geholpen.
 

De Wolf

Well-known member
Of gewoon accepteren dat het een wintervirus is en dat het koude weer vanaf 25 november voor een kleine stijging in de besmettingen zorgt, en de grotere capaciteit qua testen voor het grootste deel van de stijging.

Corona heb je ook in de tropen dus een wintervirus kan je het niet noemen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heeft iemand een omschrijving van 'niet essentiële winkels'?
Waar ligt die grens; ik zit even aan de bakker, slager en groenteboer te denken. Gaan / moeten die ook dicht?
 

erka

Well-known member
Heeft iemand een omschrijving van 'niet essentiële winkels'?
Waar ligt die grens; ik zit even aan de bakker, slager en groenteboer te denken. Gaan / moeten die ook dicht?

Die lijsten zijn in Duitsland al openbaar. Neem aan bij ons hetzelfde. Neem ook aan dat jij Duits kan lezen dus:

Der Einzelhandel mit Ausnahme des Einzelhandels für Lebensmittel, der Wochenmärkte für Lebensmittel, Direktvermarktern von Lebensmitteln, der Abhol- und Lieferdienste, der Getränkemärkte, Reformhäuser, Babyfachmärkte, der Apotheken, der Sanitätshäuser, der Drogerien, der Optiker, der Hörgeräteakustiker, der Tankstellen, der Kfz-Werkstätten, der Fahrradwerkstätten, der Banken und Sparkassen, der Poststellen, der Reinigungen, der Waschsalons, des Zeitungsverkaufs, der Tierbedarfsmärkte, Futtermittelmärkte, des Weihnachtsbaumverkaufs und des Großhandels wird ab dem 16. Dezember 2020 bis zum 10. Januar 2021 geschlossen. Der Verkauf von non-food Produkten im Lebensmitteleinzelhandel, die nicht dem täglichen Bedarf zuzuordnen sind, kann ebenfalls eingeschränkt werden und darf keinesfalls ausgeweitet werden. Der Verkauf von Pyrotechnik vor Silvester wird in diesem Jahr generell verboten
 

erka

Well-known member
In de tropen heb je andere processen die beïnvloeden of je corona/griep krijgt, niet klimaatgerelateerd. Bij ons is het wel degelijk seizoensgevoelig.

Ik vraag me trouwens af hoe de winkelsluiting omgaat met hybride winkels, die dus deels voedsel verkopen, zoals bv. de HEMA of winkels bij tankstations.
 

erka

Well-known member
Nou, ik zou als kind hartstikke blij zijn dat ik vrij was ipv zo'n dom kerstdiner of feestje.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben zaterdag positief getest, mijn andere dochter ook. Mijn vrouw is vanmorgen voor de tweede keer negatief getest, ook wel bijzonder in een huis met 3 corona patiënten.

Met deze symptomen was ik gewoon gaan werken in een wereld zonder corona. Beetje verkouden en twee dagen wat hoofdpijn gehad, dat is het wel. Geldt ook voor mijn dochters.
 
Bovenaan