Coronavirus 2

stc

Well-known member
Het is nu toch wel gebleken dat al die vakbonden & Co niet kunen omgaan met uitzonderingen. Laat staan de idioten die toch wel doen waar ze zin in hebben.
Gewoon alles op slot en de BOA's een uzi geven.

Soms heb ik het idee dat bij sommige het eigen belang boven het landsbelang gaan. Ik begrijp natuurlijk ook dat in sommige sectoren bij een tijdelijke sluiting op omvallen staan en dat ze zo lang mogelijk open willen zijn.
(in mijn sector, de logistiek en vervoer, merk ik niets van deze corona, daar het lijkt of er steeds meer vervoerd wordt).

Maar dit is helaas een uitzonderlijke situatie wat wss zware maatregelen oplevert in de komende dagen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Veel Nederlanders negeren het kabinetsadvies om niet naar het buitenland te reizen met kerst. Het aantal boekingen van vliegtickets voor die periode is recent zeer fors toegenomen, blijkt uit navraag van BNR bij vier grote aanbieders: Cheaptickets.nl, Budgetair, Vliegwinkel.nl. en Vliegtickets.nl. Het aantal boekingen voor vluchten rond de feestdagen is aanzienlijk. Zo verkocht Vliegtickets.nl nu al ongeveer een derde van het aantal tickets dat het vorig jaar voor diezelfde kerstperiode verkocht.

Voor Vliegtickets.nl was november een goede maand, met 90 procent meer verkochte tickets dan in oktober, meldt het bedrijf aan BNR. Vooral op Black Friday liep het storm. Gedreven door kortingen en goed nieuws over het coronavaccin nam de verkoop die dag fors toe. Wat opvalt is dat mensen vooral voor de korte termijn boeken: 67 procent van de in november verkochte tickets waren voor een vlucht in december. Turkije en Spanje zijn de populairste bestemmingen

Dit zegt toch ook genoeg?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik mag lijen dat er een lockdown komt en ze naar hun centen kunnen fluiten. Met hun Black Friday stuntvluchten.
 

JMD

Well-known member
Dit zegt toch ook genoeg?
Jep. Schandalig.

Ik mag lijen dat er een lockdown komt en ze naar hun centen kunnen fluiten. Met hun Black Friday stuntvluchten.
En jij denkt dat die vluchten dan niet doorgaan met een lockdown? Dat soort mensen hebben gewoon schijt aan alles en gaan gewoon weg hoor. Of verwacht jij dat het leger op Schiphol gaat staan om dit tegen te houden?
 

JMD

Well-known member
Ze hebben het ook over dat doorstroomlocaties waarschijnlijk weer dichtgaan. Van Musea's en attractieparken begrijp ik dit. Maar van zwembaden weer niet, omdat ik mij afvraag wat het verschil is tussen de sportscholen en de zwembaden inzake doorstroomlocatie.
Misschien dat zwembaden gezien kunnen worden als attractie? Ipv een dagje Efteling dan een dagje tropisch zwemparadijs doen? Je kan veel van sportscholen zeggen, maar daar komt men vaak om 1 uur (ofzo) te sporten en daarna douchen (indien mogelijk) en weer weg, zeker nu de horeca dicht is daar.

Overigens blijf ik nog steeds niet snappen dat men de restaurants niet open doet en werken met verplichte reservering en tafels op afstand en mondkapje op als je je door de ruimte beweegt.. Want nu gaan er juist met kerst mensen bij elkaar zitten in huizen. Kan je dan imo beter in grotere zalen doen met betere ventilatie.
 

ALenstra

Well-known member
Zolang die vliegtuigen gaan mag je gewoon mee. Maar het kan zijn dat in de landen waar men naar toe wil ook een lockdown is.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bernardo

Well-known member
Misschien dat zwembaden gezien kunnen worden als attractie? Ipv een dagje Efteling dan een dagje tropisch zwemparadijs doen? Je kan veel van sportscholen zeggen, maar daar komt men vaak om 1 uur (ofzo) te sporten en daarna douchen (indien mogelijk) en weer weg, zeker nu de horeca dicht is daar.

Overigens blijf ik nog steeds niet snappen dat men de restaurants niet open doet en werken met verplichte reservering en tafels op afstand en mondkapje op als je je door de ruimte beweegt.. Want nu gaan er juist met kerst mensen bij elkaar zitten in huizen. Kan je dan imo beter in grotere zalen doen met betere ventilatie.
Dat ze zwembaden voor recreatief zwemmen zouden sluiten prima, maar laat aub wel de zwemles voor de kinderen doorgaan.
 

stc

Well-known member
Misschien dat zwembaden gezien kunnen worden als attractie? Ipv een dagje Efteling dan een dagje tropisch zwemparadijs doen? Je kan veel van sportscholen zeggen, maar daar komt men vaak om 1 uur (ofzo) te sporten en daarna douchen (indien mogelijk) en weer weg, zeker nu de horeca dicht is daar.

Overigens blijf ik nog steeds niet snappen dat men de restaurants niet open doet en werken met verplichte reservering en tafels op afstand en mondkapje op als je je door de ruimte beweegt.. Want nu gaan er juist met kerst mensen bij elkaar zitten in huizen. Kan je dan imo beter in grotere zalen doen met betere ventilatie.
Dat ze zwembaden voor recreatief zwemmen zouden sluiten prima, maar laat aub wel de zwemles voor de kinderen doorgaan.

Ik zwem 2x per week banen in het zwembad
De zwembaden werken met een maximaal aantal bezoekers per tijdslot. Hier mogen max 24 mensen per tijdslot banenzwemmen. Tijdslot is 45 minuten waarvan 40 minuten effectieve zwemtijd. Minuut 40-45 moet je al uit het zwembad zijn en aan het aankleden zijn ivm schoonmaak en volgende groep.
Ik zie banenzwemmen niet als recreatief, maar het zwembad bv in Duinrell wel.
De regering kan zeggen dat je bv alleen nog maar mag banenzwemmen cq groepslessen mag volgen, maar niet meer recreatief mag zwemmen. (moet dan wel een strakke definitie komen, anders gaat het fout.)

In sportscholen kan je ook genoeg mensen tegenkomen bij het naar binnen en buiten lopen en tijdens het sporten. Daarom zie ik het verschil niet tussen sporten in sportscholen en banenzwemmen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat met die sportscholen is ook wel een vreemd verhaal he. In het voorjaar waren zij zo onderhand de laatsten die open mochten, nu zijn ze onderhand de laatsten die nog open zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Jep. Schandalig.


En jij denkt dat die vluchten dan niet doorgaan met een lockdown? Dat soort mensen hebben gewoon schijt aan alles en gaan gewoon weg hoor. Of verwacht jij dat het leger op Schiphol gaat staan om dit tegen te houden?

In een hotel stoppen en na tien dagen pas vrij laten.
 

JMD

Well-known member
Dat met die sportscholen is ook wel een vreemd verhaal he. In het voorjaar waren zij zo onderhand de laatsten die open mochten, nu zijn ze onderhand de laatsten die nog open zijn.
Waarbij dat in het voorjaar idioot was dat het zolang duurde voordat zij weer open mochten. Als er ergens goede ventilatie is en mogelijkheid tot afstand houden is het daar wel... (behalve bij groepslessen natuurlijk)

Denk dat de regering er achter is gekomen dat beweging belangrijk is. En in maart/april enz kon je makkelijk buiten sporten, het was toen schitterend weer, buiten sporten gaat nu gewoon lastiger.
 

JMD

Well-known member
Dat ze zwembaden voor recreatief zwemmen zouden sluiten prima, maar laat aub wel de zwemles voor de kinderen doorgaan.
Eens.
En wat stc aangeeft ook. Tijdslot reserveren voor baantjes zwemmen zou imo wel moeten mogen. Dat is vergelijkbaar met sportscholen
 

Joost

Well-known member
Eens.
En wat stc aangeeft ook. Tijdslot reserveren voor baantjes zwemmen zou imo wel moeten mogen. Dat is vergelijkbaar met sportscholen
Toch gingen in oktober ook zwembaden twee weken dicht hiervoor. Zelfs de baden waar zonder recreatieve functie.
 

Forza AZ

Well-known member
Tot 6.00 uur 's morgens?
Er zijn genoeg mensen die normaal feest vieren tot 3 of 4 uur. Denk je nu echt dat die dan maar alleen thuis gaan zitten bij een avondklok. Die gaan nog steeds bij elkaar zitten en feesten langer door of blijven slapen en gaan 's ochtends weer naar huis.
 
Bovenaan