Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Ik ook,

Wil even de idioterie aanmerken van onze regering. Je kunt wel met 6 man van 1 familie afspreken bij de ikea, gaat 2 aan 2 naar binnen en gaat bij de banken zitten keuvelen maar je mag niet met meer dan 4 man uit 1 familie bij elkaarin huis zitten omdat je dan geen anderhalve meter aan kunt houden. Maar je mag dan wel met 1000 andere mensen die je niet kent schouder aan schouder lopen om een nieuw flesje parfum te kopen, maar je mag dan weer niet met je vriendin iets gaan eten omdat de restaurants dicht zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Die versoepeling met kerst slaat werkelijk helemaal nergens op.
Kerst vier je dit jaar maar een keer met je eigen gezin en als er ergens nog een verdwaalde schoonmoeder alleen thuis zit, dan nodig je die ook maar uit, maar 6 gaten, daar moet je toch niet aan denken. Ik wil er geen 6, ook geen 4, eigenlijk niemand!!
Ik vraag me echt af of dat ook maar iets uitmaakt of je nu 3 of 6 gasten mag uitnodigen.
Mensen die heel voorzichtig zijn, zullen niet ineens meer gasten gaan uitnodigen, en mensen die toch per se met de hele familie Kerst willen vieren laten zich echt niet tegenhouden door de regel van 3 gasten. En gelooft er nu echt iemand dat de politie aan de deur komt als je zonder overlast voor de buren met 6 gasten Kerst aan het vieren bent.
 

JMD

Well-known member
Het dichtgooien van de scholen had wel direct effect. In tegenstelling tot alle andere maatregelen die genomen werden.
Weet ik. Maar ik vind het vreemd dat je dan de scholen wil dichtgooien óm kerst met zes gasten mogelijk te maken. Het is precies wat DGS zegt... Dit jaar maar kerst met weinig mensen doen.
 

JMD

Well-known member
Ik vraag me echt af of dat ook maar iets uitmaakt of je nu 3 of 6 gasten mag uitnodigen.
Mensen die heel voorzichtig zijn, zullen niet ineens meer gasten gaan uitnodigen, en mensen die toch per se met de hele familie Kerst willen vieren laten zich echt niet tegenhouden door de regel van 3 gasten. En gelooft er nu echt iemand dat de politie aan de deur komt als je zonder overlast voor de buren met 6 gasten Kerst aan het vieren bent.
Tevens is het natuurlijk ook lastig in te schatten wat de gasten zijn.
Als ik 6 gasten uitnodig zitten we met 7. Doen mijn zus en zwager dat, dan zitten ze met 9 (ze hebben een dochter). Als een familie in de Biblebelt dat doen zitten ze al snel met 15 man...
Vanaf de straat kan je niet zien wie 'de gast' zijn en wie niet.
 

Joost

Well-known member
Tevens is het natuurlijk ook lastig in te schatten wat de gasten zijn.
Als ik 6 gasten uitnodig zitten we met 7. Doen mijn zus en zwager dat, dan zitten ze met 9 (ze hebben een dochter). Als een familie in de Biblebelt dat doen zitten ze al snel met 15 man...
Vanaf de straat kan je niet zien wie 'de gast' zijn en wie niet.
Vandaar dat ze mijns inziens niet moeten zeggen 6 gasten maar een gepast aantal moeten noemen.

Om het heel eenvoudig op mijn eigen situatie te betrekken. Eerste kerstdag eten we normaliter met mijn ouders en zusje. Dat zijn 5 volwassenen alles bij elkaar. We zouden volgens de huidige regels alleen bij mijn ouders of bij ons mogen komen en niet bij mijn zusje terwijl die met afstand de meeste plek heeft. Aangezien mijn ouders ook nog wekelijks op de kinderen passen vind ik die samenstelling niet zo problematisch. Bij mijn schoonmoeder zouden we met 11 volwassenen zijn, dat gaan we dus niet doen.
 

Forza AZ

Well-known member
We zouden volgens de huidige regels alleen bij mijn ouders of bij ons mogen komen en niet bij mijn zusje terwijl die met afstand de meeste plek heeft.
Dat is dus ook zo idioot aan de huidige regels, dat je op één plek wel met een groep mensen mag samenzijn (in een klein flatje) en op een andere plek met exact dezelfde mensen niet (in een landhuis).
 

De Wolf

Well-known member
Het is toch gewoon een advies? Het is dan aan jou wat je met dat advies doet.

Daar zitten ook weer grenzen aan. Wanneer je bijvoorbeeld met 6 volwassenen buiten het huishouden in een flatje gaat zitten dan zou een buurman melding kunnen doen van overlast en mag de handhaving optreden.
 

Forza AZ

Well-known member
Het is toch gewoon een advies? Het is dan aan jou wat je met dat advies doet.
Als het alleen een advies is, dan zouden er geen boetes uitgedeeld kunnen worden. En dat gebeurt wel degelijk. Alleen gaan ze niet actief controleren, maar alleen op overlast af.

Regels voor binnen en buiten | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 3 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.

Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
 

JMD

Well-known member
Vandaar dat ze mijns inziens niet moeten zeggen 6 gasten maar een gepast aantal moeten noemen.

Om het heel eenvoudig op mijn eigen situatie te betrekken. Eerste kerstdag eten we normaliter met mijn ouders en zusje. Dat zijn 5 volwassenen alles bij elkaar. We zouden volgens de huidige regels alleen bij mijn ouders of bij ons mogen komen en niet bij mijn zusje terwijl die met afstand de meeste plek heeft. Aangezien mijn ouders ook nog wekelijks op de kinderen passen vind ik die samenstelling niet zo problematisch. Bij mijn schoonmoeder zouden we met 11 volwassenen zijn, dat gaan we dus niet doen.
helemaal mee eens. Alleen krijg je bij een bepaald aantal mensen weer de vraag wat je dan doet met grote gezinnen in 1 huis.
En stel dat je zegt 6 mensen dan mag een gezin met 4 grote kinderen dus niemand ontvangen. En met 5 grote kinderen zijn ze in overtreding. ;)
 

JMD

Well-known member
Daar zitten ook weer grenzen aan. Wanneer je bijvoorbeeld met 6 volwassenen buiten het huishouden in een flatje gaat zitten dan zou een buurman melding kunnen doen van overlast en mag de handhaving optreden.
Maar dat moet dan wel bv geluidsoverlast zijn. Mensen bij elkaar is dat niet (tenzij ze keiharde muziek opzetten ofzo)
 

Forza AZ

Well-known member
helemaal mee eens. Alleen krijg je bij een bepaald aantal mensen weer de vraag wat je dan doet met grote gezinnen in 1 huis.
En stel dat je zegt 6 mensen dan mag een gezin met 4 grote kinderen dus niemand ontvangen. En met 5 grote kinderen zijn ze in overtreding. ;)
Maak dan als regel, maximaal 6 personen of 2 huishoudens. Dus een groot huishouden mag dan wel mensen uit 1 ander huishouden ontvangen, ongeacht het totaal aantal mensen dat bij elkaar is. En een klein huishouden mag mensen uit meerdere andere huishoudens tegelijk ontvangen zolang het totaal aantal niet groter is dan 6.
Daarmee voorkom je de vreemde situatie dat dezelfde groep mensen op één lokatie wel samen mogen zijn, maar op een andere lokatie niet.
 

Joost

Well-known member
Sinds de ziekenhuiscijfers omlaag gaan valt het op dat ze, op een uitzondering na, dagelijks dalen behalve op maandag. Dat is een heel bijzonder patroon. Zeer irritant aan dat patroon is dat het hoofd van de ziekenhuisspreiding nu al 7 weken op rij iedere maandag de stijging van die dag gebruikt voor doemscenario's
 

JMD

Well-known member
Daarmee voorkom je de vreemde situatie dat dezelfde groep mensen op één lokatie wel samen mogen zijn, maar op een andere lokatie niet.
Waarbij dan idd de locatie waar het niet mag soms groter is dan de locatie waar het wel mag...


Scholen lijken dus gewoon open te blijven. Mooi. Men is bang dat die extra week gebruikt gaat worden voor het plannen van meer familiebezoekjes en dan schiet je er natuurlijk nog niks mee op... (https://nos.nl/artikel/2359688-scholen-gewoon-open-na-kerstvakantie.html)
 

erka

Well-known member
Niks aan de hand mensen, het zijn dagkoersen volgens mijn grote vriend Jaap de Rampkabouter.
 
Bovenaan