Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Ik lees geruchten over dat we met de kerst 6 personen op een dag mogen ontvangen. Die gaan natuurlijk allemaal aan een tafel zitten zonder de anderhalve meter. Rond nieuwjaar weer dus half januari kunnen we in een lockdown.
 

JMD

Well-known member
Ik lees geruchten over dat we met de kerst 6 personen op een dag mogen ontvangen. Die gaan natuurlijk allemaal aan een tafel zitten zonder de anderhalve meter. Rond nieuwjaar weer dus half januari kunnen we in een lockdown.
Dat zullen ze dan wel compenseren door de scholen dicht te gooien...

Dus eerst lieten we IKEA en de Action open en de bibliotheken dicht en zo meteen sluit men de scholen om met meer mensen kerstfeest te kunnen vieren... Wat een ongelooflijke beslissingen als dat laatste waar zou zijn.
 

zwammy

Well-known member
Ik lees geruchten over dat we met de kerst 6 personen op een dag mogen ontvangen. Die gaan natuurlijk allemaal aan een tafel zitten zonder de anderhalve meter. Rond nieuwjaar weer dus half januari kunnen we in een lockdown.
Want in de primark houden ze wel afstand?
 

Joost

Well-known member
Dat zullen ze dan wel compenseren door de scholen dicht te gooien...

Dus eerst lieten we IKEA en de Action open en de bibliotheken dicht en zo meteen sluit men de scholen om met meer mensen kerstfeest te kunnen vieren... Wat een ongelooflijke beslissingen als dat laatste waar zou zijn.
Het dichtgooien van de scholen had wel direct effect. In tegenstelling tot alle andere maatregelen die genomen werden.

Het aantal mensen in het ziekenhuis is stabiel dat is wel fijn, maar de cijfers van de laatste dagen qua besmettingen zij wel hoger.
Wat daarin opvalt is dat de meldingssnelheid echt heel veel hoger ligt de laatste week, de gemelde aantallen zijn van steeds recentere datum. Maar er zit nog iets opvallends in; per 30/11 zijn de dagcijfers flink hoger. Heeft dat te maken met het makkelijker testen en de inspecties op de particuliere teststraten?

Aantallen geteste mensen kennen we (nog) dus totdat die dinsdag uitkomen kunnen we er nog niets van zeggen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Die versoepeling met kerst slaat werkelijk helemaal nergens op.
Kerst vier je dit jaar maar een keer met je eigen gezin en als er ergens nog een verdwaalde schoonmoeder alleen thuis zit, dan nodig je die ook maar uit, maar 6 gaten, daar moet je toch niet aan denken. Ik wil er geen 6, ook geen 4, eigenlijk niemand!!
Lijkt er wel haast op dat kerst nog belangrijker is dan bijv. voetbal.
Dit is echt een 'eigen belang' versoepeling van het kabinet; die willen uitgebreid aan tafel met de kerst. Diep triest.
 

zwammy

Well-known member
Dus je zou eigenlijk met 6 gasten af moeten spreken bij de woonboulevard, kun je wel gezellig rondlopen heel de dag maar je mag dan niet eten samen, want dat mag maar met 4?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dus je zou eigenlijk met 6 gasten af moeten spreken bij de woonboulevard, kun je wel gezellig rondlopen heel de dag maar je mag dan niet eten samen, want dat mag maar met 4?

Ook dat mag niet. Je max 'samenscholen' met maximaal drie anderen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dus 2 tafels met 3 personen per tafel is dan geen probleem?

Welke tafels?

Ook in de meubelboulevard kun je momenteel niet plaatsnemen om iets te eten of te drinken.

Let wel, ook ik vind het bullshit dat de restaurants niet open kunnen met maximum aantal bezoekers en dat men in de winkels over de koppen loopt.
 
Bovenaan