Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Daar zie je het resultaat toch pas over een week / 10 dagen van?

Dat is ook zo, maar die mensen zijn niet zomaar weer uit het ziekenhuis.

Afijn, het ging me vooral om dat het me wat optimistisch leek om te hopen dat we binnenkort weer naar het stadion kunnen.
 

Joost

Well-known member
Dat is ook zo, maar die mensen zijn niet zomaar weer uit het ziekenhuis.

Afijn, het ging me vooral om dat het me wat optimistisch leek om te hopen dat we binnenkort weer naar het stadion kunnen.
Haha dat was ook niet serieus bedoelt natuurlijk.

De situatie in de ziekenhuizen is vandaag en gisteren opvallend verslechterd.
Vanavond dus nieuwe maatregeltjes die mijns inziens geen enkele impact gaan hebben en enkel symboolpolitiek zijn.

Verder nog dit op NOS.nl...

Het kabinet roept iedereen op om de komende maanden niet naar het buitenland te reizen. Dat wil zeggen niet in de kerstvakantie, maar ook niet in de eerste helft van januari. Bij de eerste coronagolf waren veel besmettingen terug te voeren op wintersportvakanties. Het kabinet wil voorkomen dat dat komende winter opnieuw gebeurt.

Al die besmettingen kwamen uit apres-skibars, die zijn nu helemaal niet open...
 

De Wolf

Well-known member
Krijgen we dat toch?

-Burgemeesters is gevraagd om plannen te maken voor regionale lockdowns en de invoering van een lokale avondklok. Dat hiertoe wordt besloten vanavond is niet de verwachting.
 

Joost

Well-known member
Nee, maar jij denkt dat wintersporters elke dag keurig in hun eigen appartementje blijven als ze niet skieën?
Natuurlijk niet. Ik vind het ook prima dat ze vakanties willen verbieden voor zover het überhaupt mogelijk zou zijn. Maar communiceer toch eens fatsoenlijk over de bron van besmettingen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mm nou, waarschijnlijk zit ik eind van de week in een lockdown als ik het zo hoor.
 

erka

Well-known member
Zo, dat was wel interessant. Niet zozeer de al bekende maatregelen maar de lockdown Rotterdam.
Eerst was het een bijzinnetje maar in de loop van de persco kwamen allerlei details naar buiten, bijvoorbeeld van 22:00-04:00 uur avondklok, winkels dicht, middelbare scholen dicht. Rijk beslist en niet Abutaleb.
Mijn conclusie: die staat klaar en kan deze week al ingaan.
 
Bovenaan