Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Dat is het dus in 10 regio's flink gedaald.

Tubantia is weer flink aan het sensatie maken:

Lockdown dreigt voor Twente

Wat een kutkrant is het eigenlijk toch. Niet alleen hierom trouwens.

Gemiddeld 70 besmettingen per 100K per dag. Het is vrij hoog maar ik denk dat vooral in Gelderland, Noord-Brabant en Zuid-Holland grote zorgen zijn.
 

Joost

Well-known member
Wat ik overigens helemaal niet begrijp is het sluiten van zwembaden voor de zwemsport.

Recreatief zwemmen stoppen is begrijpelijk. Maar als je sportscholen openlaat en sporten juist als heel belangrijk benoemd waarom dan enkel die sport verbieden.
 

Marinos

Well-known member
Wat ik overigens helemaal niet begrijp is het sluiten van zwembaden voor de zwemsport.

Recreatief zwemmen stoppen is begrijpelijk. Maar als je sportscholen openlaat en sporten juist als heel belangrijk benoemd waarom dan enkel die sport verbieden.
Want binnen in een vochtige omgeving vermoed ik?

Maar gene zorgen, het IJsselmeer is gewoon open. Daar kan je nog prima je baantjes trekken.
 

De Wolf

Well-known member
Wat ik overigens helemaal niet begrijp is het sluiten van zwembaden voor de zwemsport.

Recreatief zwemmen stoppen is begrijpelijk. Maar als je sportscholen openlaat en sporten juist als heel belangrijk benoemd waarom dan enkel die sport verbieden.

Bij een sportschool kan je nog thuis omkleden en douchen. In een zwembad wordt dat een beetje lastig.
 

Forza AZ

Well-known member
Bij een sportschool kan je nog thuis omkleden en douchen. In een zwembad wordt dat een beetje lastig.
Hoezo? Je kunt je zwemkleding toch thuis al aantrekken onder je andere kleding en je alleen even afdrogen na het zwemmen. Net zoals je doet als je naar het strand gaat.
 

Bonehead

Well-known member
Gemiddeld 70 besmettingen per 100K per dag. Het is vrij hoog maar ik denk dat vooral in Gelderland, Noord-Brabant en Zuid-Holland grote zorgen zijn.

Ook door deze krant wordt er veel angst aangepraat. Ik heb nu vakantie, maar tot vorige week zat ik er midden in. Er lagen welgeteld 4 covid patiënten op de IC. We hebben de Premedicatie maar alvast ingericht als covid IC maar van in gebruik name is dus geen sprake. Patiënten her en der op verpleegafdelingen is wel meer dan in het voorjaar. Het grootste probleem ligt bij het personeel. Nu is het ziekteverzuim sowieso al hoog in de zorg, maar die is nu sky high. Mensen kunnen niet omgaan met veranderingen, ervaren te veel werkdruk en duiken de ziektewet in. Dan krijg je dus een vicieuze cirkel. Daarbij heeft onze liberale regering al jaren een grote zak geld gegeven aan de besturen met als opdracht: Wel eerlijk verdelen, he. Dat geld bereikt natuurlijk nooit de werkvloer. Het gevolg is dat er verhoudingsgewijs steeds minder mensen op werkvloer zijn. Het brugwachtersprincipe in optima forma.

Ik ben blij dat ik eindelijk twee weken vrij ben. Weg van al die lui die in blinde paniek raken omdat er corona is. Alleen maar schreeuwen, maar de handen uit de mouwen steken om er wat aan te doen is er niet bij. En ze weten het allemaal beter hoe ik mijn werk moet doen. Het is voor het eerst dat zij er mee in aanraking komen. Ik heb inmiddels al verschillende afdelingen gehad en toch mag dat volk met hun opgeheven vingertje tegen mij lopen blaten. Kansloos huttenvolk. Dan heb ik liever met de mensen te maken die wel gewend om te schakelen naar de omstandigheden zoals IC, OK en EHBO.
 

De Wolf

Well-known member
Hoezo? Je kunt je zwemkleding toch thuis al aantrekken onder je andere kleding en je alleen even afdrogen na het zwemmen. Net zoals je doet als je naar het strand gaat.

Dus dan ga je als vrouw met een nat badpak onder je kleren terug naar huis fietsen?
 

Joost

Well-known member
Dus dan ga je als vrouw met een nat badpak onder je kleren terug naar huis fietsen?
Ik heb het enkel over trainingen van wedstrijdzwemmen of recreatief baantjes trekken. Dan zijn de aantallen in een bad ook al beperkt zijn en waarbij het poepsimpel is om minstens 10 meter afstand te houden buiten het zwembad.

Vanavond mag ik wel in een kleedlokaal gaan zitten met 8 andere ouders om mijn zoon af te drogen na zijn zwemles.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb het enkel over trainingen van wedstrijdzwemmen of recreatief baantjes trekken. Dan zijn de aantallen in een bad ook al beperkt zijn en waarbij het poepsimpel is om minstens 10 meter afstand te houden buiten het zwembad.

Vanavond mag ik wel in een kleedlokaal gaan zitten met 8 andere ouders om mijn zoon af te drogen na zijn zwemles.

Ik vind het ook vreemd. Je mag wel weer naar de sauna.
 

Bernardo

Well-known member
Vanavond mag ik wel in een kleedlokaal gaan zitten met 8 andere ouders om mijn zoon af te drogen na zijn zwemles.

Dat mag bij ons dan weer niet, grote omkleed ruimtes zijn allemaal gesloten. Altijd in zo'n klein hokje mijn dochter afdrogen en aankleden.
 

Joost

Well-known member
Dat mag bij ons dan weer niet, grote omkleed ruimtes zijn allemaal gesloten. Altijd in zo'n klein hokje mijn dochter afdrogen en aankleden.
In het zwembad waar hij les heeft zijn enkel grote kleedlokalen.
Dat is verder prima geregeld. Er is ook een sporthal in het complex, daar staan stoelen langs de kant en moet je de kinderen hun zwemkleding aandoen als dat nog niet gebeurt is. De kinderen worden daarna meegenomen en de ouders gaan weg.
Bij ophalen verzamelen de ouders dan weer in de sporthal waarna we in kleine groepjes meegenomen worden naar een kleedlokaal.
 
Bovenaan