Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Heeft dat niet meer te maken met de slechte ventilatie? Iets waar Duitsland inmiddels van alles aan aan het verbeteren is.
Gezien het feit dat Rutte cs nu pas aan de mondkapjes gaat zal het wel tot januari duren voordat men hier verplicht wordt op dezelfde manier te ventileren als in DLD...
 

gevegt

Well-known member
Gezien het feit dat Rutte cs nu pas aan de mondkapjes gaat zal het wel tot januari duren voordat men hier verplicht wordt op dezelfde manier te ventileren als in DLD...
Dan is een langdurige oosten wind wel noodzakelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
3.831 nieuwe. Gaat hard nu.

Hier in Groningen neemt de dagelijkse stijging niet meer toe, piek lag vorige week en sindsdien constant elke dag zo'n 60 nieuwe in de hele provincie. Denk dat ze de bronnen bij de studenten goed te pakken hebben.
Net even boodschappen gedaan bij de supermarkt. Zal in de binnenstad wel anders zijn maar hier in de wijk zo'n beetje 50/50 qua mondkapjes.
 

Bonehead

Well-known member
Net even boodschappen gedaan bij de supermarkt. Zal in de binnenstad wel anders zijn maar hier in de wijk zo'n beetje 50/50 qua mondkapjes.

Ik was woensdagavond met boodschappen halen de enige en vanmorgen ging het ook richting 50/50. Wel twee verschillende supermarkten. Ik heb er ook nog handschoenen bij aan en een chirurgisch mondkapje. Mensen gaan met een grote boog om mij heen. Het helpt dus wel:)
 

De Wolf

Well-known member
3.831 nieuwe. Gaat hard nu.

Hier in Groningen neemt de dagelijkse stijging niet meer toe, piek lag vorige week en sindsdien constant elke dag zo'n 60 nieuwe in de hele provincie. Denk dat ze de bronnen bij de studenten goed te pakken hebben.

45 nieuwe gevallen in de stad Groningen. Buiten de grote 4 steden scoren alleen Eindhoven, Tilburg en Leiden vandaag nog hoger.
Kijk je na afgelopen week staan ze op plek 6 (Nijmegen + grote 4 staan boven Groningen)
 

De Groene Scout

Well-known member
Vandaag ook even in het centrum geweest. Enkele winkels en 2 supermarkten. Ik gok 70% wel met kapje, 30% niet.
Opvallend veel oude mensen die het dus niet doen en dan maar afgeven op de jeugd....
 

De Wolf

Well-known member
Ik was net bij de apotheek maar daar is het eigenlijk alleen het personeel wat er eentje draagt.
 

erka

Well-known member
Frits Wester nu ook in de aanval op Van Dissel. Goed zo.
Overigens stelde hij ook een debiele vraag aan Ollongren die wij als toetsenborddeskundigen wel mogen stellen maar die je daar niet verwacht. Of de besmetting van Trump sneu of "net goed" was. Uhhhh.....
 

erka

Well-known member
Duitsland doet vrijwel heel Nederland nu in de ban als risicogebied: ofwel als je hierheen komt moet je verplicht in quarantaine bij terugkeer. Geldt niet voor Zeeland en Limburg. Net op tijd voor de dag van de Duitse eenheid (morgen).
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waarom worden mensen als Diederik Gommers en Marion Koopmans eigenlijk niet veel meer ingezet in de communicatie rondom het virus? Dan blijf je weg bij dat geleuter over politieke voorkeuren en wordt de boodschap direct vanuit de experts gebracht in plaats van via via via. Tuurlijk, met name Gommers schuift regelmatig aan bij talkshows en dat doet hij super goed. Maar waarom bij zo'n persconferentie met nieuwe maatregelen niet hem inzetten, in plaats van Rutte en De Jonge?
 

erka

Well-known member
Daarom, je kunt nooit zo iemand in plaats van Rutte en de Jonge inzetten. Wel ernaast, maar dat pakt dus snel verkeerd uit omdat je dan wel (in elk geval schijn) van politieke vermenging krijgt. Neemt niet weg dat ik Gommers wel heel goed vind. Koopmans vind ik ook maar zo-zo hoor. Ongetwijfeld heel goed op haar vakgebied maar ook wel wat van diezelfde arrogantie die Van Dissel in extreme mate heeft. Het is wel boeiend dat van een heleboel van deze deskundigen nooit iemand gehoord had tot voor maart dit jaar en dat het nu BN-ers zijn. En als je, tegen wil en dank BN-er bent, dan vormen mensen toch een mening over je.
Ik volg vooral Friedrich (van het UMCG hier), Gommers, Drosten (D), Kuipers (van de ziekenhuisplanning) en ook wel Kluytmans. Koopmans hangt er een beetje tussenin, erg overtuigd van haar eigen gelijk en mijn mening over de toppers van het RIVM is bekend. Het RIVM is volgens mij net zoiets als de bedrijfsarts. Als je echt goed bent word je wel arts in ziekenhuis, huisarts of anderszins.
 

Abubakari

Well-known member
In Tilburg heeft de politie een einde
gemaakt aan een groot bruiloftsfeest op
een bedrijventerrein.In de feestzaal
waren gisteravond 180 gasten.Wegens het
coronavirus is dertig het toegestane
maximum.De politie zegt dat het
"onbegonnen werk" was om de gasten te
bekeuren of om contactgegevens te
noteren.Het is niet duidelijk of er nog
maatregelen worden genomen tegen de
eigenaar van de feestzaal.

zwammy zal wel weer beweren dat Tilburg geen Brabant is, maar mijn god wat een hoop domme sukkels leven daar zeg. Dat wordt weer feest met carnaval (pun intended).
 

zwammy

Well-known member
Oh ja, en Marokkanen vieren geen carnaval. Offerfeest wel, zie piek in Rotterdam. Het is allemaal zo makkelijk te herleiden. Maat feiten benoemen moeten we niet willen met zijn allen.
 
Bovenaan