Coronavirus 2

erka

Well-known member
Weterings geeft de schuld aan de supporters. Lekker makkelijk. Als jij als gemeente vergunning verleent ben jij ook verantwoordelijk voor het handhaven van de voorwaarden. Anders hoef je immers geen vergunning te verlenen.

Echt, wat een incompetent figuur is dat. Eerder ook al bij de Tilburgse kermis en nu weer.
 

Forza AZ

Well-known member
Zoek de foto's maar even op van het strand op hemelvaartsdag en de foto's van gisteren, zie je echt weinig verschil in.
OK, het zal best wel eens een keer te druk zijn geweest op het strand. Daar was toen ook al ophef over.

En hoe had je het anders willen aanpakken?

Je had het scherm uit kunnen zetten als er na een waarschuwing geen afstand werd gehouden. En pas weer aanzetten als iedereen zich juist gedraagd.
 

erka

Well-known member
Je had het scherm uit kunnen zetten als er na een waarschuwing geen afstand werd gehouden. En pas weer aanzetten als iedereen zich juist gedraagd.

Gewoon niet aan beginnen. Dan heb je namelijk ook geen dilemma. Want als supporters dan toch elders bij elkaar komen kun je veel makkelijker handelen omdat je dan niet gebonden bent aan eisen vergunning etc. En dan kun je per geval de afweging maken laat ik het lopen of grijp ik in.

Nu heeft de gemeente voorwaarden gesteld en dan moet je ze ook direct handhaven.

Dit is nog erger dan Halsema, die werd nog enigszins verrast door de hoge opkomst. Dit was allemaal planbaar en voorzienbaar. Mag toch aannemen dat Tilburg na 64 jaar betaald voetbal zo langzamerhand wel weet hoe dit gaat.

Er is maar één optie: toedeledokie.
 

zwammy

Well-known member
Dus alle supporters in de stad en dan kroeg voor kroeg gaan sluiten wegens overtreding. Ik hoor het wel, prima burgemeesters hier
 

stc

Well-known member
Ik ben voor een lockdown van de kwetsbare groepen, aub geen volledige lockdown want dat gaan veel bedrijven en mensen niet overleven.

Ook bij een gedeelte lockdown gaan er mensen en bedrijven het niet overleven. Dus in die zin zit er weinig verschil tussen een totale en gedeelte lockdown. Daarnaast wie gaat bepalen in welke risicogroep je zit?

Om het virus onder controle te krijgen ben ik persoonlijk voor een totale lockdown met strenge straffen bij een overtreding. Als alles te vrijblijvend is doet iedereen maar waar hij/zij zelf zin in heeft en gaat dit virus nooit weg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Om het virus onder controle te krijgen ben ik persoonlijk voor een totale lockdown met strenge straffen bij een overtreding. Als alles te vrijblijvend is doet iedereen maar waar hij/zij zelf zin in heeft en gaat dit virus nooit weg.

Dit zou een optie zijn, als er de garantie was tot een oplossing. En die is er niet. Het is niet zo dat corona weg gaat he?

Ik vind jouw gedachtengang enger dan corona.
 

stc

Well-known member
Dit zou een optie zijn, als er de garantie was tot een oplossing. En die is er niet. Het is niet zo dat corona weg gaat he?

Ik vind jouw gedachtengang enger dan corona.

De maatregelen die er nu zijn, zijn ook geen oplossing vind ik. Daarom denk ik dat een lockdown wel tot de mogelijkheden moet behoren.
Als het reproductiegetal naar onder 1 gaat, dan denk ik dat Corona langzaam uitdooft.
 

Hankie

Well-known member
De maatregelen die er nu zijn, zijn ook geen oplossing vind ik. Daarom denk ik dat een lockdown wel tot de mogelijkheden moet behoren.
Als het reproductiegetal naar onder 1 gaat, dan denk ik dat Corona langzaam uitdooft.
Het is een virus en dat gaat niet weg of zal altijd terugkomen.
 

Bernardo

Well-known member
Ik weet niet zeker of het openbaar vervoer de 1,5 meter ook geldt. Op de perrons etc wel, wat door veel mensen (lees studenten) niet aan wordt gehouden.
In het OV geldt de 1,5 meter niet,daarom is de mondkapjes plicht in het OV. Word overigens gelukkig wel steeds weer drukker in het OV. Een tweede lockdown zou voor het OV dramatisch zijn.
 

Mario

Well-known member
Ja maar daar hebben we schijt aan. Als het warm weer is mag iedereen naar het strand, iedereen mag heel de zomervakantie op vakantie naar alle landen maar als het griepseizoen weer begint gaan we over een lockdown praten. Hou op, schei uit.

Dat dus, en binnenkort herfstvakantie dus dan zijn Spanje en Griekenland plotseling weer 'geel'
 
Bovenaan