Top idee! Geef jij het door aan Mark en Hugo?
OK, het zal best wel eens een keer te druk zijn geweest op het strand. Daar was toen ook al ophef over.Zoek de foto's maar even op van het strand op hemelvaartsdag en de foto's van gisteren, zie je echt weinig verschil in.
En hoe had je het anders willen aanpakken?
🤦♂️Probleem is dat Mark een beetje eigenwijs is en Hugo maar een week vooruit kan kijken.
Hehe
Je had het scherm uit kunnen zetten als er na een waarschuwing geen afstand werd gehouden. En pas weer aanzetten als iedereen zich juist gedraagd.
Ik ben voor een lockdown van de kwetsbare groepen, aub geen volledige lockdown want dat gaan veel bedrijven en mensen niet overleven.
Om het virus onder controle te krijgen ben ik persoonlijk voor een totale lockdown met strenge straffen bij een overtreding. Als alles te vrijblijvend is doet iedereen maar waar hij/zij zelf zin in heeft en gaat dit virus nooit weg.
Dit zou een optie zijn, als er de garantie was tot een oplossing. En die is er niet. Het is niet zo dat corona weg gaat he?
Ik vind jouw gedachtengang enger dan corona.
No shit, Sherlock.Als het reproductiegetal naar onder 1 gaat, dan denk ik dat Corona langzaam uitdooft.
Het is een virus en dat gaat niet weg of zal altijd terugkomen.De maatregelen die er nu zijn, zijn ook geen oplossing vind ik. Daarom denk ik dat een lockdown wel tot de mogelijkheden moet behoren.
Als het reproductiegetal naar onder 1 gaat, dan denk ik dat Corona langzaam uitdooft.
In het OV geldt de 1,5 meter niet,daarom is de mondkapjes plicht in het OV. Word overigens gelukkig wel steeds weer drukker in het OV. Een tweede lockdown zou voor het OV dramatisch zijn.Ik weet niet zeker of het openbaar vervoer de 1,5 meter ook geldt. Op de perrons etc wel, wat door veel mensen (lees studenten) niet aan wordt gehouden.
Ja maar daar hebben we schijt aan. Als het warm weer is mag iedereen naar het strand, iedereen mag heel de zomervakantie op vakantie naar alle landen maar als het griepseizoen weer begint gaan we over een lockdown praten. Hou op, schei uit.