Coronavirus 2

stc

Well-known member
Ik vind dat die burgemeester van Tilburg de consequenties moet dragen van het toestaan van zoveel man op een plein om een wedstrijd te bekijken. Dit is vragen om problemen inzake corona.

Voorts ben ik van mening dat er een strenge lockdown moet komen om het aantal besmettingen omlaag te brengen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind dat die burgemeester van Tilburg de consequenties moet dragen van het toestaan van zoveel man op een plein om een wedstrijd te bekijken. Dit is vragen om problemen inzake corona.

Een groot scherm op een plein waar iedereen vrij naar toe kan komen is natuurlijk vragen om problemen. Organiseer dan op een plek waar mensen die alleen geregistreerd zijn naar binnen kunnen. Ik noemde al als voorbeeld een stadion en wanneer je thuis speelt dan kan je kijken naar een ander stadion wat beschikbaar is of een plek waar een hoop mensen kunnen zitten op gepaste afstand.
 

stc

Well-known member
Een groot scherm op een plein waar iedereen vrij naar toe kan komen is natuurlijk vragen om problemen. Organiseer dan op een plek waar mensen die alleen geregistreerd zijn naar binnen kunnen. Ik noemde al als voorbeeld een stadion en wanneer je thuis speelt dan kan je kijken naar een ander stadion wat beschikbaar is of een plek waar een hoop mensen kunnen zitten op gepaste afstand.

Is gisteren bij PSV gebeurd. Het stadion bij PSV was open en je kon daar de wedstrijd bekijken als je een kaart van te voren besteld had.
 

erka

Well-known member
Voorts ben ik van mening dat er een strenge lockdown moet komen om het aantal besmettingen omlaag te brengen.

Die gaat er ook heus wel komen in dit tempo en met zoveel onverschilligheid onder mensen en onkunde en slappe knieën bij burgemeesters.
 

stc

Well-known member
Die gaat er ook heus wel komen in dit tempo en met zoveel onverschilligheid onder mensen en onkunde en slappe knieën bij burgemeesters.

Een 2de golf is allang bezig.

Ik denk niet dat het alleen aan de burgemeesters ligt. De regering moet een keer ballen tonen en zeggen tot hier en niet verder. Per direct weer terug naar een lockdown om zo de verspreiding tegen te gaan. Een lockdown schaadt de economie wel, maar zonder mensen geen economie.

Ik zie in verschillende steden en het OV dat bijvoorbeeld de 1,5 meter niet wordt nageleefd. Een grote verantwoordelijkheid neerleggen bij de mensen inzake deze pandemie werkt gewoon niet en dat neem ik de regering wel kwalijk.
 

ALenstra

Well-known member
In bussen, treinen en andere vervoersmiddelen is de afstandsregel toch afgeschaft omdat men mondmaskers moet dragen? En wat het kabinet betreft: die zeggen bijvoorbeeld dat ze geen luchtvaartmaatschappijen kan aanpakken die reizen promoten naar oranje gebieden.
 

stc

Well-known member
Ik weet niet zeker of het openbaar vervoer de 1,5 meter ook geldt. Op de perrons etc wel, wat door veel mensen (lees studenten) niet aan wordt gehouden.
 

Hankie

Well-known member
Een 2de golf is allang bezig.

Ik denk niet dat het alleen aan de burgemeesters ligt. De regering moet een keer ballen tonen en zeggen tot hier en niet verder. Per direct weer terug naar een lockdown om zo de verspreiding tegen te gaan. Een lockdown schaadt de economie wel, maar zonder mensen geen economie.

Ik zie in verschillende steden en het OV dat bijvoorbeeld de 1,5 meter niet wordt nageleefd. Een grote verantwoordelijkheid neerleggen bij de mensen inzake deze pandemie werkt gewoon niet en dat neem ik de regering wel kwalijk.

Ik ben voor een lockdown van de kwetsbare groepen, aub geen volledige lockdown want dat gaan veel bedrijven en mensen niet overleven.
 

zwammy

Well-known member
Ja maar daar hebben we schijt aan. Als het warm weer is mag iedereen naar het strand, iedereen mag heel de zomervakantie op vakantie naar alle landen maar als het griepseizoen weer begint gaan we over een lockdown praten. Hou op, schei uit.
 

Batigoal

Well-known member
Bij die vriend van mij die op een IC werkt (Rotterdam) zijn alle verloven per deze week ingetrokken en mogen ze weer aan de bak nu de IC er weer aardig volstroomt.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben meer voor harder optreden.

Ben je positief getest en ga je de deur uit mag je het aan de rechter uitleggen waarom je dat deed (uiteraard na een maand wachten).
Zit je te wachten op een test en ga je de deur uit dan krijg je een fikse boete plus strafblad.
Neem je deel aan illegale feesten of bijeenkomsten dan krijg je een fikse boete plus strafblad.
Overtreed je na meerdere waarschuwingen nog steeds de regels dan krijg je een fikse boete plus strafblad.

Ik zal even toelichten waarom ik het afschaffen van een strafblad onzin vind. Dit gaat om een bewuste daad en in een aantal gevallen ben je ook al gewaarschuwd dus dan heb ik geen medelijden met deze personen.

Wat betreft de lange wachttijden bij testen. Is het zo lastig om meer laboratoria in te zetten?
 

zwammy

Well-known member
Er is wel een verschil tussen even langs iemand heen lopen en een uur vlak naast iemand staan. Bij dat laatste is er wel een reëel risico op besmetting.

Zoek de foto's maar even op van het strand op hemelvaartsdag en de foto's van gisteren, zie je echt weinig verschil in.

En hoe had je het anders willen aanpakken?
 
Bovenaan