Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

JMD

Well-known member
Dat je een metro oid sloopt in een andere stad snap ik al niet, maar dat je een metro sloopt in je eigen stad, echt hoe dom ben je dan?
 

Joost

Well-known member
Een reconstructie van de ongeregeldheden bij AZ - Legia Warschau,

Dit leek me oprecht een interessante reconstructie. Maar eigenlijk is het dat totaal niet.
Je ziet na 1 minuut kort beelden van Legiasupporters die over de hekken klimmen, daar gaat een veel te kleine ME-groep naartoe die in mum van tijd overmeesterd wordt. Dat is feitelijk het enige stukje reconstructie dat je ziet.

Vervolgens gaat het enkel over de zienswijze van beide kampen. Daarbij zijn er duidelijk twee losse moment; het gebeuren vooraf en het gedoe met de spelers. De Legiavoorzitter koppelt ze aan elkaar, ik zie niet in waarom. Het enige dat hij terecht concludeert is dat de Nederlandse politie/lokale driehoek dramatisch zijn in het beoordelen en handelen rondom een voetbalwedstrijd, maar daarvoor had je niet naar Polen hoeven gaan.

Over het gedoe met de spelers blijft alles extreem vaag.
 

gevegt

Well-known member
Wat mij vooral opviel is dat toen er heel weinig Legia supporters hun kaartjes in Den Haag gingen ophalen er niet is opgeschaald door de driehoek.
Dan ben je toch een stukje van de werkelijkheid af.
 

Joost

Well-known member
Wat mij vooral opviel is dat toen er heel weinig Legia supporters hun kaartjes in Den Haag gingen ophalen er niet is opgeschaald door de driehoek.
Dan ben je toch een stukje van de werkelijkheid af.
Welkom in de denkwijze van de lokale driehoek als het om voetbalsupporters gaat.

Wellicht herinner je je nog die bussen van FC Utrecht die ongeveer in Volendam waren er rechtsomkeert moesten maken. Dat bleek na een WOB verzoek gebeurt te zijn op basis van 1 mailtje van iemand die gehoord had dat er wat Utrecht supporters in een park gezien waren.
 

gevegt

Well-known member
Welkom in de denkwijze van de lokale driehoek als het om voetbalsupporters gaat.

Wellicht herinner je je nog die bussen van FC Utrecht die ongeveer in Volendam waren er rechtsomkeert moesten maken. Dat bleek na een WOB verzoek gebeurt te zijn op basis van 1 mailtje van iemand die gehoord had dat er wat Utrecht supporters in een park gezien waren.
Klein bier.
Als je met de grote jongens mee wil doen, is het wel raadzaam om je er in te verdiepen en er op te acteren als het ietwat anders loopt.
In dit geval, en ook al eerder bij AZ, zijn ze daar blijkbaar niet in staat.
 

zwammy

Well-known member
Als je niet opschaalt als je weet dat Legia in je stad komt kun je als verantwoordelijke beter ander werk gaan zoeken, dan komtje verstand ook niet meer.
 

erka

Well-known member
Qua hooliganisme is dit echt wel next level. Dat zouden de autoriteiten ook moeten weten.

Die zijn in Nederland nog steeds zo naief als een stuk stront. Maken het bij binnenlandse wedstrijden enorm moeilijk en zetten de deur voortdurend wagenwijd open voor veel zwaardere hooligans uit Frankrijk, Polen, Servië en noem maar op.
 

zwammy

Well-known member
Jep, mensen met een stadionverbod die na de wedstrijd vanuit een café naar het uitvak liepen met bivakmutsen op. Je zou toch verwachten dat de politie die groep wat eerder zou kunnen tegenhouden dan pas voor het uitvak.
 

zwammy

Well-known member
Burgemeester Paul Depla van Breda zegt tegen Omroep Brabant dat de relschoppers allemaal een stadion- en een omgevingsverbod hadden. Hij vindt het 'in- en intriest' dat deze groep het verpest voor supporters die zich wel kunnen gedragen. "Daar moeten we een oplossing voor gaan vinden."

Je zou toch verwachten dat als je een verbod geeft je dit ook moet kunnen naleven. Maar ik zie dat Paul de oplossing gaat zoeken voor het naleven van een verbod.
 
Bovenaan