Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

ALenstra

Well-known member
Zie je het voor je, vrij vervoer van dát ene groepje van 25 dat elke club heeft? Teletekst 101 materiaal
Net als in de 70er jaren. Toen echt iedereen vrij vervoer had. Fans van de uitclub die bij aankomst op het station werden opgewacht door hoolies van de thuisclub.
 

Pieros

Active member
Dat maakt het ook zo lastig. De hele groep aanpakken werkt niet, alleen de daders aanpakken werkt ook niet (want dan moet er steeds eerst iets gebeuren), zeker niet op de korte termijn.
 

Joost

Well-known member
Ik pik deze zin er even uit. Andersom handelen, dus geen combi's, maatregelen of wat jij dan ook wel wilt, zet de sluisdeuren wagenwijd open voor de groep onwelwillenden. Wesley Snipes in Demolition Man scenario, er is dan niets of niemand die ze zal stoppen.

Zie je het voor je, vrij vervoer van dát ene groepje van 25 dat elke club heeft? Teletekst 101 materiaal
Dat is doemdenken maar ik kan je ook geen ongelijk geven.
Hoewel volgens het onderzoek het voetbal té gastvrij is geworden is het voor publiek van de uitploeg de afgelopen 30 jaar juist steeds onmogelijker geworden om op een normale manier een wedstrijd te bezoeken en dat heeft veel mensen uit de uitvakken gejaagd.

Toch is het wel de kant die je op moet gaan. Ik kom nog wel eens bij Roda in het uitvak en daar staan meer dan genoeg mensen die niets willen weten van ongeregeldheden. Wel moeten ook die mensen zich houden aan allerlei maatregelen die niet voor hen van toepassing zouden hoeven zijn.

En neem jezelf als voorbeeld. Als Heerenveen dit seizoen in Sittard speelt en jij zou inclusief Heerenveenshirt vanaf Heerlen met de trein naar Sittard gaan en daar in het uitvak plaatsnemen. Zou jij je dan op voorhand misdragen omdat je uitsupporter bent? Zou je problemen ondervinden omdat je een shirt van de uitploeg aanhebt. Ik ben er zeker van dat het niet zo zal zijn.

Er zal altijd een groep blijven die graag voor problemen zorgt, maar als die groep doordat ze op eigen vervoer reist al een stuk kleiner is en tussen het normale publiek loopt is de kans dat er iets gebeurt vrijwel nihil. Zo werkt dat in Duitsland, zo werkt dat in Engeland en zo werkt het in alle andere landen. Behalve in Nederland schijnbaar.

En als er inderdaad iets gebeurt dat staat dat op teletekst 101. Maar hoeveel wedstrijden worden er gespeeld en hoe vaak is er echt iets aan de hand? Voetbal ligt te zeer onder een vergrootglas wat dat betreft.
 

Maasveld

Well-known member
Bij de schermutselingen na VVV-Roda dacht een VVV-supporter dat ie een rookbom in zijn handen had. Het bleek echter een cobra te zijn. Hij moet het nu met 1 hand minder doen.
 

Maasveld

Well-known member
Bij de schermutselingen na VVV-Roda dacht een VVV-supporter dat ie een rookbom in zijn handen had. Het bleek echter een cobra te zijn. Hij moet het nu met 1 hand minder doen.
Het ligt toch wat anders. Het vuurwerk was niet van het slachtoffer.

Overigens was de ME weer de grote initiator van de schermutselingen.
 

JMD

Well-known member
Het grote merendeel van de politie/ME is normaal, maar ik kan me bij sommige ME-ers nooit aan de aandacht onttrekken dat ze het jammer vinden als er geen rellen zijn en ze dus zelf maar rellen gaan veroorzaken. Er ontbreekt bij hen totaal inlevingsgevoel in de situatie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb altijd geleerd dat als een peloton ME vraagt om iets op te volgen, je niet in discussie moeten gaan. Zij maken een inschatting op basis van veiligheid en dan moet je m.i. gewoon je bek houden en een stukje omlopen.

Schijnbaar is dat echter te veel gevraagd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met PES eens, het zou al een hele hoop schelen als je gewoon eens doet wat je gevraagd wordt. Schijnt erg lastig te zijn.
 

Joost

Well-known member
Ik heb altijd geleerd dat als een peloton ME vraagt om iets op te volgen, je niet in discussie moeten gaan. Zij maken een inschatting op basis van veiligheid en dan moet je m.i. gewoon je bek houden en een stukje omlopen.

Schijnbaar is dat echter te veel gevraagd.
Ik wil het niet zo stellen als JMD dat de ME bewust de rellen opzoekt maar iemand die zelf bij de ME zit heeft wel toegegeven dat er altijd wel een aantal bij zitten dit het wel lekker vinden om gewoon te slaan.

Bij Fortuna heb ik wel eens meegemaakt dat er vanuit het niets geweld gebruikt werd richting mensen die geen vlieg kwaad deden. De ME had toen een rij gemaakt voor het hoofdgebouw waar mensen die richting de wijk aan de overkant van het spoor wilden (daar stond ook mijn auto) moesten wachten. Dat duurde best een tijd en toen iemand heel normaal vroeg hoe lang het nog ging duren kreeg hij klappen en ontstond onrust.

De politie is er dan altijd als de kippen bij om via persberichten allerlei informatie de wereld in te helpen, dat wordt dan weer klakkeloos overgenomen door media. Maar een grondige evaluatie van het inzetten van politie en ME ontbreekt in 99 van de 100 gevallen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb altijd geleerd dat als een peloton ME vraagt om iets op te volgen, je niet in discussie moeten gaan. Zij maken een inschatting op basis van veiligheid en dan moet je m.i. gewoon je bek houden en een stukje omlopen.

Schijnbaar is dat echter te veel gevraagd.
Het zou wel fijn zijn als je ook de kans krijgt om dat bevel ook daadwerkelijk op te volgen voordat je een knuppel in de nek hebt liggen.

Overigens zou het ook wel helpen als die inschatting eens een keer de juiste was.
 

JMD

Well-known member
Ik wil het niet zo stellen als JMD dat de ME bewust de rellen opzoekt maar iemand die zelf bij de ME zit heeft wel toegegeven dat er altijd wel een aantal bij zitten dit het wel lekker vinden om gewoon te slaan.
Dat dus.
En ja, je moet bevelen opvolgen, zeg ik ergens dat dat niet moet gebeuren?

Bij Fortuna heb ik wel eens meegemaakt dat er vanuit het niets geweld gebruikt werd richting mensen die geen vlieg kwaad deden. De ME had toen een rij gemaakt voor het hoofdgebouw waar mensen die richting de wijk aan de overkant van het spoor wilden (daar stond ook mijn auto) moesten wachten. Dat duurde best een tijd en toen iemand heel normaal vroeg hoe lang het nog ging duren kreeg hij klappen en ontstond onrust.
Precies

Het zou wel fijn zijn als je ook de kans krijgt om dat bevel ook daadwerkelijk op te volgen voordat je een knuppel in de nek hebt liggen.

Overigens zou het ook wel helpen als die inschatting eens een keer de juiste was.
En ook dit.
 
Bovenaan