Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

erka

Well-known member
De burgemeester van Heerenveen heeft 'uit veiligheidsoverweging' besloten dat van de 1200 supporters die met een buscombi naar Heerenveen v Groningen zouden komen de helft maar thuis moet blijven.

Aangezien niemand zin had om maar willekeurig mensen uit te kiezen komt er nu maar niemand uit Groningen naar het stadion. Aangezien alle kosten toch al gemaakt zijn hoop ik dat ze alle 1200 in cafes in Heerenveen de wedstrijd gaan bekijken.

Ze gaan vanuit Groningen zorgen dat er (bij wijze van spreken) 10 mensen in het uitvak gaan zitten zodat Heerenveen toch alle kosten moet maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Joost

Well-known member
Ze gaan vanuit Groningen zorgen dat er (bij wijze van spreken) 10 mensen in het uitvak gaan zitten zodat Heerenveen toch alle kosten moet maken.
Ook mooi, al zadel je de club dan ook op met kosten terwijl die er ook weinig aan kunnen doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Manier waarop dit gebeurt kan niet. Timing+hele klas na laten blijven, terwijl op camera staat dat Pietje het klassenboek in brand stak. Je moet als politiek veel meer handvatten geven om de juiste personen aan te pakken.
Tegelijkertijd vind ik dat clubs er niet genoeg aan doen om de rotte appels aan te pakken en fans elkaar ook amper meer aanspreken. Mensen die laveloos bij een stadion aankomen moet je eruit trappen, je moet veel en veel beter fouilleren en er moet meer sociale controle komen. Groningen supporters hebben het al een paar jaar verneukt en de verantwoordelijken gaan altijd vrijuit, wegens gebrek aan bewijs en omdat men elkaar de hand boven het hoofd houdt. Als men zwaar vuurwerk een ander vak injast, dan moet je er door eigen fans en stewards uitgetrapt worden.

Daarnaast dupeer je nu beide clubs, aangezien de verkoop ook meteen stopgezet is, wat Heerenveen ook weer tienduizenden euro's kost.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan niet inschatten hoe gemoedelijk het in het Noorden is, maar bij Feyenoord zou ik niet zo snel iemand ergens op aanspreken. Staat regelmatig stijf van de drugs. Clubs zouden veel meer aan handhaving moeten doen. Goede camera's en microfoons en iedereen met gezichtsbedekkende kleding er gelijk uit gooien.

Je zou ook klein kunnen beginnen en juist de usual suspects fouilleren in plaats van de unusual suspects. Mijn zussen hebben keurig gekleed wel eens de kerstballen van de McDonalds in mogen leveren, omdat je er schijnbaar iemands keel mee kan doorsnijden. Tegelijkertijd zie je dan van alles niet-gefouilleerd voorbij gaan. Kwam ik rechtstreeks uit het werk in pak met laptop en dan keken ze ook wel erg lang naar de smartphone of je daarmee een bom kon laten ontploffen en ondertussen de usual suspects die niet-gefouilleerd voorbij lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Ik kan niet inschatten hoe gemoedelijk het in het Noorden is, maar bij Feyenoord zou ik niet zo snel iemand ergens op aanspreken. Staat regelmatig stijf van de drugs. Clubs zouden veel meer aan handhaving moeten doen. Goede camera's en microfoons en iedereen met gezichtsbedekkende kleding er gelijk uit gooien.

Nou, dit zijn ook geen lieverdjes hoor. Sommige komen de Euroborg al niet meer in maar het lukt ze soms nog wel bij uitwedstrijden.

Deels eens met PES5. Je moet de klootzakken aanpakken en niet het hele vak. Oneens met dat Groningen er als club niks aan doet. Wat ik zei, ze zijn juist heel streng. Vooral na die wc-papier brand tegen Ajax is er echt wel doorgepakt. Maar dat is bij thuiswedstrijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou, dit zijn ook geen lieverdjes hoor. Sommige komen de Euroborg al niet meer in maar het lukt ze soms nog wel bij uitwedstrijden.

Deels eens met PES5. Je moet de klootzakken aanpakken en niet het hele vak. Oneens met dat Groningen er als club niks aan doet. Wat ik zei, ze zijn juist heel streng. Vooral na die wc-papier brand tegen Ajax is er echt wel doorgepakt. Maar dat is bij thuiswedstrijden.

Ik zeg niet dat ze er niets aan doen, maar dat ze er méér aan moeten doen. En dat geldt ook voor politiek en supporters zelf. En met aanspreken bedoel ik collectief.

Ik snap wel dat jullie op X (@Max) geen mafkezen persoonlijk aanspreken, maar dit moet veel meer collectief. Trap ze het stadion, raak ze in hun thuissituatie, werk, nagel ze aan de schandpaal. En dan dus idd met camera's en alles erop en eraan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zit op R, dus dat is veel minder erg dan X. Alleen ook op R merk je echt in toenemende mate dat mensen stijf staan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zeg niet dat ze er niets aan doen, maar dat ze er méér aan moeten doen. En dat geldt ook voor politiek en supporters zelf. En met aanspreken bedoel ik collectief.

Ik snap wel dat jullie op X (@Max) geen mafkezen persoonlijk aanspreken, maar dit moet veel meer collectief. Trap ze het stadion, raak ze in hun thuissituatie, werk, nagel ze aan de schandpaal. En dan dus idd met camera's en alles erop en eraan.
Ik bedoel X waar wij met het groepje stonden bij diverse meetings.
 

Joost

Well-known member
Ik zeg niet dat ze er niets aan doen, maar dat ze er méér aan moeten doen. En dat geldt ook voor politiek en supporters zelf. En met aanspreken bedoel ik collectief.

Ik snap wel dat jullie op X (@Max) geen mafkezen persoonlijk aanspreken, maar dit moet veel meer collectief. Trap ze het stadion, raak ze in hun thuissituatie, werk, nagel ze aan de schandpaal. En dan dus idd met camera's en alles erop en eraan.
Het is heel makkelijk om de verantwoordelijkheid bij andere supporters neer te leggen maar dat werkt niet. Handhaving is geen taak van andere supporters.

Als de lokale driehoek/vierhoek al die totaal overbodige vooroverleggen eens zouden schrappen en de tijd zouden besteden aan het actief opsporen van de amokmakers zou dat al een hoop opleveren.

Biergooien is een probleem. Leg de daders een half jaar stadionverbod op en het probleem is in een mum van tijd opgelost.

Vuurwerk levert clubs boetes op. Maar diezelfde clubs sturen wel allerlei sfeerbeelden de wereld in met vuurwerk en prijzen die supporters die toch zo heel erg hun club ondersteunen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het is heel makkelijk om de verantwoordelijkheid bij andere supporters neer te leggen maar dat werkt niet. Handhaving is geen taak van andere supporters.

Als de lokale driehoek/vierhoek al die totaal overbodige vooroverleggen eens zouden schrappen en de tijd zouden besteden aan het actief opsporen van de amokmakers zou dat al een hoop opleveren.

Biergooien is een probleem. Leg de daders een half jaar stadionverbod op en het probleem is in een mum van tijd opgelost.

Vuurwerk levert clubs boetes op. Maar diezelfde clubs sturen wel allerlei sfeerbeelden de wereld in met vuurwerk en prijzen die supporters die toch zo heel erg hun club ondersteunen.

Waar leg ik de verantwoordelijkheid bij andere supporters neer? Ik zeg juist dat clubs en politiek moeten samenwerken, maar dat sociale controle ook helpt. Nu kijkt iedereen weg en is de armoedige straf is altijd een collectieve.
 

Jef400

Well-known member
Waar leg ik de verantwoordelijkheid bij andere supporters neer? Ik zeg juist dat clubs en politiek moeten samenwerken, maar dat sociale controle ook helpt. Nu kijkt iedereen weg en is de armoedige straf is altijd een collectieve.
Dat werkt maar tot op zekere hoogte. Bij een club als Sparta is die vrij hoog. Daar is iedereen wel een bekende van iemand die je kent en zijn de lijntjes kort. Bij Feyenoord is het 5x druk. Heb je hele andere mensenstromen en is die controle er dus niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Waar leg ik de verantwoordelijkheid bij andere supporters neer? Ik zeg juist dat clubs en politiek moeten samenwerken, maar dat sociale controle ook helpt. Nu kijkt iedereen weg en is de armoedige straf is altijd een collectieve.
Sociale controle is juist heel lastig. Hoe spreek je mensen als collectief aan? Zoiets als vuurwerk een ander vak in schieten, zo makkelijk is het dan niet om degene het vak af te trappen. Zo goed georganiseerd is zo'n vak doorgaans niet. De seizoenskaarthouder naast mij is af en toe net over de grens qua indrinken gegaan. Die ga je het stadion niet uit krijgen, want daar zitten er wel meer van in mijn vak. Bij de harde kernen is sociale controle sowieso not done. Want dat zijn er vaak wel een paar 100 die zich misdragen of degene die zich misdragen beschermen. Daar moeten de clubs meer aan doen, maar die doen het niet. Stewards geloof ik niet in. Die spelen onder een hoedje met de harde kern en als ze er niet mee spelen dan ga je voor dat loontje echt het risico niet lopen om klappen op te vangen om mensen te verwijderen. Als laatste zijn degene die zich misdragen vaak onherkenbaar met bivakmutsen en donkere kleding. Die ga je niet identificeren om na afloop te bestraffen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als laatste zijn degene die zich misdragen vaak onherkenbaar met bivakmutsen en donkere kleding.
Dit is inderdaad iets waar je echt iets aan moet doen. Desnoods met politie of ME in het begin. Gezichtsbedekking moet in een stadion strafbaar zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
Waar leg ik de verantwoordelijkheid bij andere supporters neer? Ik zeg juist dat clubs en politiek moeten samenwerken, maar dat sociale controle ook helpt. Nu kijkt iedereen weg en is de armoedige straf is altijd een collectieve.
Dat was mijn foute conclusie. Sorry.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
Er is inmiddels een vergunning voor een vreedzame demonstratie aangevraagd in Heerenveen komende zondag.
 

Joost

Well-known member
ESPN promoot vandaag filmpjes met vuurwerk, bivakmutsen en liedjes over Joden als ‘wat een sfeer’.

Maar wanneer we dat morgen in de Kuip zien en horen en het wordt gestaakt dan spreekt Nederland er schande van…
 
Bovenaan