Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

Maasveld

Well-known member
Een zwaarrgewonde na rellen tussen NEC en Vitesse supporters bij een tankstation.
Ik las van de week een interview in ik meen de Gelderlander. Daarin werd door een van de 'supporters' gezegd dat het nog nooit echt tot een confrontatie was gekomen, maar wanneer dat wel zou gebeuren dat er dan doden zouden vallen. Hij lijkt er dus niet ver naast te zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Na de wedstrijd Club Brugge-Man City is een 63-jarige man in coma geslagen. De man is een Belgische Man City-fan. Dan ga je dus een 63-jarige de vernieling in meppen omdat hij voor een andere club is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Na de wedstrijd Club Brugge-Man City is een 63-jarige man in coma geslagen. De man is een Belgische Man City-fan. Dan ga je dus een 63-jarige de vernieling in meppen omdat hij voor een andere club is.

Meer een generiek probleem natuurlijk. Met z’n drieën een man onder de tram duwen is ook niet echt nodig. Las over wat jongens die een huis voor de grap in de fik hadden gestoken waarbij een stel om het leven kwam. De Hilversumse kopschoppers die absoluut geen uitzondering zijn, maar wat ieder weekend aan de hand is. Drie vuurwapen incidenten in Amsterdam afgelopen weekend waarvan een hier een paar honderd meter vandaan. Is de wereld door de (social) media en de globalisering inzichtelijker geworden of wordt het nou echt steeds erger?
 

zwammy

Well-known member
Volgens mij valt dat wel mee. Of een beker bier op het veld valt tegenwoordig onder geweld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Denk dat de KNVB ook doelt op het geweld rondom amateurwedstrijden.

Bij Feyenoord heb je sowieso inmiddels denk ik dit kalenderjaar alleen al 10 incidenten waar je niet echt vrolijk van wordt. Ik was zelf niet in De Kuip, maar ik begreep dat de eencelligen inmiddels ook hatelijke spreekkoren hebben gezongen richting de ‘roze’ kameraden. Kan er ook nog wel bij naast de bedreigingen, de wanstaltige spandoeken, de hitlergroeten en de vernielingen.
 

Batigoal

Well-known member
Het lijkt er op bij veel hoolies dat ze na anderhalf jaar coronamaatregelen weer lekker flink los kunnen gaan rondom voetbalwedstrijden. Even alle frustraties eruit.
 

U.G.

Well-known member
Na de wedstrijd Club Brugge-Man City is een 63-jarige man in coma geslagen. De man is een Belgische Man City-fan. Dan ga je dus een 63-jarige de vernieling in meppen omdat hij voor een andere club is.

Ik vraag me wel af hoe lang zo iemand al voor City is. Sinds de jaren 70, of sinds 10 jaar ? In dat laatste geval vind ik het niet zo heel erg als je 1 tikje krijg. Geen echte geweld ofzo, maar gewoon een tik.
 

Joost

Well-known member
Ik vraag me wel af hoe lang zo iemand al voor City is. Sinds de jaren 70, of sinds 10 jaar ? In dat laatste geval vind ik het niet zo heel erg als je 1 tikje krijg. Geen echte geweld ofzo, maar gewoon een tik.
In België zijn al decennia supportersclubs van vele Engelse en Italiaanse clubs. Maar waarom zou je iemand een tik willen geven, omdat-ie voor een andere voetbalclub is? Is het dan ook prima om iemand een tik te geven voor iets anders triviaals zoals bijvoorbeeld mensen die pizza hawai eten?
 
Bovenaan