Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

U.G.

Well-known member
In België zijn al decennia supportersclubs van vele Engelse en Italiaanse clubs. Maar waarom zou je iemand een tik willen geven, omdat-ie voor een andere voetbalclub is? Is het dan ook prima om iemand een tik te geven voor iets anders triviaals zoals bijvoorbeeld mensen die pizza hawai eten?

Mwah...iemand een tik uitdelen vanwege ananas. Je kan ook overdrijven natuurlijk.
 

U.G.

Well-known member
Ja ok ok. Ik begrijp dat wel helemaal. Een vriend van me runt een Pizzeria en is zo authentiek en puur als wat...ik zal z'n mening over exotische pizzerias maar niet delen hier, maar hij wél....hij zal daartoe in staat zijn. Ikzelf eet geen pizza's weet je.
 

ALenstra

Well-known member
Ik vraag me wel af hoe lang zo iemand al voor City is. Sinds de jaren 70, of sinds 10 jaar ? In dat laatste geval vind ik het niet zo heel erg als je 1 tikje krijg. Geen echte geweld ofzo, maar gewoon een tik.
Gezien de leeftijd van die man werd hij vast fan eind jaren 60/begin jaren 70 toen de club ook een glorieperiode meemaakte.
 

JMD

Well-known member
Meer een generiek probleem natuurlijk. Met z’n drieën een man onder de tram duwen is ook niet echt nodig. Las over wat jongens die een huis voor de grap in de fik hadden gestoken waarbij een stel om het leven kwam. De Hilversumse kopschoppers die absoluut geen uitzondering zijn, maar wat ieder weekend aan de hand is. Drie vuurwapen incidenten in Amsterdam afgelopen weekend waarvan een hier een paar honderd meter vandaan. Is de wereld door de (social) media en de globalisering inzichtelijker geworden of wordt het nou echt steeds erger?
Ik denk zelf inzichtelijker. Vroeger had je ook debielen, alleen spuiden die hun drek hoogstens in de kroeg, en waren er ook vechtpartijen, maar daar wist je niet veel van.

Nu staat alle drek direct op social media, en is elk incident daar in no time ook te vinden.
 

gevegt

Well-known member
Die wel ja. Maar ‘gewone’ vechtpartijen niet en dat een idioot in de dorpskroeg allerlei racistische taal spuide haalde de krant al helemaal niet
Mijn indruk is dat met de opkomst van social media de kranten meegaan met het publiceren van alle incidenten om niet achter te blijven, en op internet mee gaan in de ratrace van de clickbaits om de adverteerders binnen te houden.
 

erka

Well-known member
Clubleiding van Union Berlijn aanvallen in een restaurant. Echt...
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we het geen incidenten meer noemen. We zitten in maand tien en volgens mij hebben we inmiddels wel twee handen vol aan dieptepunten. Echt beton aan de voeten en de Maas in met dat enorme kansloze achterlijke kutvolk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij valt dat wel mee.


Daar komen dan nog de anti-Roze Kameraden liederen van zaterdag en het aanvallen van de Union Berliners nog bij. Zitten we op elf in nog geen jaar tijd.
 

JMD

Well-known member
Mijn indruk is dat met de opkomst van social media de kranten meegaan met het publiceren van alle incidenten om niet achter te blijven, en op internet mee gaan in de ratrace van de clickbaits om de adverteerders binnen te houden.
Jep. Dat is inderdaad het gevolg.
 

zwammy

Well-known member

Daar komen dan nog de anti-Roze Kameraden liederen van zaterdag en het aanvallen van de Union Berliners nog bij. Zitten we op elf in nog geen jaar tijd.
Gaan we een spandoek nu ook al als hooliganism beschrijven?
 

erka

Well-known member
Inderdaad, afzinken in de Maas en bedekken met een metersdikke laag beton. Dat lijkt me de meest toepasselijke oplossing voor deze sukkeltjes.

Of ben ik dan te soft?
 

zwammy

Well-known member
Ik ben klaar met asociaal tuig. Of het in het vakje hooliganisme past of niet boeit mij niet.
Feyenoord heeft al vanaf de 70er jaren nadat ze door Tottenham weggeveegd werden zo'n reputatie opgebouwd dat ze 1 van de ergste clubs van Europa zijn. Leuk dat je er er nu klaar mee bent maar volgens mij is dit wat minder dat de me' ers die de vakken leeg rausen of de politie die met getrokken wapens voor de neus staan.
 
Bovenaan