Classic WK draft: France '98

Unregistere

Well-known member
Helaas is mijn gewenste goalie er al uit, dus moet ik een andere keeper kiezen. Dan ga ik voor een stukje Duitse degelijkheid. Uit de tijd waarin Duitse keepers nog geen halve libero's waren, die diep op de vijandelijke helft in balbezit kwamen. Gewoon zo'n keeper uit de 'oude school', die vooral ballen tegen stond te houden. Dat deed hij op het WK 1998 ook nog vrij veel. Twee jaar eerder werd hij nog uitgeroepen tot beste doelman van het EK, maar hij kon ook niet voorkomen dat de Europese kampioen uiteindelijk op het WK zou sneuvelen in de kwartfinale. De verloren wedstrijd tegen Kroati? was direct zijn laatste van 59 interlands. Ik kies dus Andreas K?pke!

andreas-kopke-germany-eintracht-frankfurt-22-june-1998-H9J0E3.jpg

Centraal achterin, als partner van Jaap Stam, kies ik een man die door iedereen over het hoofd is gezien. Ergens snap ik dat wel, want hij speelde niet voor een heel groot land en vloog er in de achtste finales uit tegen de latere wereldkampioen. Maar hij werd wel volledig terecht door de FIFA geselecteerd voor het team van het toernooi. Een echte leider, kopsterk en een uitstekende verdediger. Hij speelde 112 interlands. Zijn loopbaan speelde zich grotendeels in Zuid-Amerika af, hoewel hij ook voor Benfica, Atl?tico Madrid en Internazionale zou spelen. Opvallend: hij maakte geen enkele overtreding in de vier WK-duels en schakelde toch mooi de spitsen uit. De echte volgers van WK 1998 weten al genoeg: dat is Carlos Gamarra uit Paraguay!

gamarra.jpg

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam, Zanetti, B. Laudrup, Lizarazu, Owen, K?pke, Gamarra
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini, van der Sar, Matth?us, Le Saux,
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov, Lalas, Stoichkov
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry, Roa, Overmars
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha, Den?lson, Hadji

Pascallovic

Well-known member
Ik zoek nog een aanvaller en dan kijk je wat er nog over is en wat bij de selectie past. Bijzonder dat hij nog niet gekozen is. Een clubicoon van Juventus die daar praktisch alle records heeft die er maar zijn. Hij was erbij in Frankrijk en stond toen al een tijdje aan de top. Sterker nog, seizoen 97/98 was qua doelpunten het beste seizoen in zijn carriere. Ik heb het natuurlijk over Alessandro Del Piero.

f19f400c8208991aece6c4feba653439.jpg

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam, Zanetti, B. Laudrup, Lizarazu, Owen, K?pke, Gamarra
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini, van der Sar, Matth?us, Le Saux, Del Piero

3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov, Lalas, Stoichkov
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry, Roa, Overmars
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha, Den?lson, Hadji

Max

Administrator
Forumleiding
Mooie flow heren. Als ik vandaag nummer negen en tien kan kiezen, dan kan ik morgenochtend mooi nog even mijn team keuzes alvast neer plempen en keuze elf later toevoegen.

Janssen

Well-known member
Mooie flow heren. Als ik vandaag nummer negen en tien kan kiezen, dan kan ik morgenochtend mooi nog even mijn team keuzes alvast neer plempen en keuze elf later toevoegen.

We kunnen afspreken dat jij laatste eindigt dan kun je rustig op vakantie.

Maasveld

Well-known member
Dan toch maar een wereldkampioen. Hij won dit jaar tevens de UEFA Cup met Inter. Kort gezegd: Youri Djorkaeff.

youri-djorkaeff-france-10891897hjipj_1879.jpg

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
jun-1998-ronald-de-boer-of-holland-on-the-ball-during-the-world-cup-picture-id1292956

Gelukkig, mijn volgende keuze is nog niet gedraft. De man die ik ga kiezen behoeft geen introductie. Ronald de Boer was de schlemiel in de penaltyshootout tegen Brazili? in de halve finale. Desondanks had hij een prima toernooi voor Oranje, met 2 goals en een assist.

2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini, van der Sar, Matth?us, Le Saux, Del Piero
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov, Lalas, Stoichkov, Djorkaeff
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu, R. De Boer

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ich kies ein Staubsauger auf das Mittelfeldt. Andy M?ller, toen Duitsland nog uit Moffen bestond en ze w?l groepsfases overleefden

moller-1996.jpg

3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov, Lalas, Stoichkov, Djorkaeff
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu, R. De Boer
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller

Janssen

Well-known member
Ik had al de aangever van deze geweldige goal:

https://m.youtube.com/watch?v=nQyQJ0KRt_4

... en aangezien ik nog wel plek heb voor een (halve) spits heb ik besloten de afmaker er ook nog bij te halen. Ondanks het feit dat hij het grootste deel van zijn carriere bij een kutclub speelde heb stiekem jarenlang toch wel genoten van de man met de fluwelen linker; Ra?l Gonz?lez Blanco

f793e4c8c58b7578512729d8a92423bb.jpg

5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini, Ra?l

Unregistere

Well-known member
Ja, Ra?l is top. Geen heel goed WK toen voor hem, maar wel een absolute geweldenaar. Heb ik ook nog over nagedacht, maar had andere spitsen uiteindelijk.

Bovenaan