Classic WK draft: France '98

Makanaky

Well-known member
jun-1998-thomas-helveg-of-denmark-is-brought-down-by-khamis-alowairan-picture-id1291479

De polyvalente Deen Thomas Helveg was ploegmaat van spits Bierhoff bij zowel Udinese als AC Milan en vormde een sterk duo op rechts met Martin J?rgensen bij zowel de nationale ploeg als de club uit Friuli. Had de longen van een paard en kwam graag op. Had een scorend aandeel in de demonstratiepartij tegen Nigeria. Won in 2003 de Champions League.

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam, Zanetti, B. Laudrup, Lizarazu, Owen, K?pke, Gamarra
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini, van der Sar, Matth?us, Le Saux, Del Piero
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov, Lalas, Stoichkov, Djorkaeff
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu, R. De Boer
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini, Ra?l
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry, Roa, Overmars, Helveg

8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha, Den?lson, Hadji

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
http://www.sporting-heroes.net/content/thumbnails/00243/24248-zoom.jpg

Deze speler opende de score op het WK 1998 en zou daarna nog tweemaal scoren. Drie maal scoren als niet offensieve speler, dat zijn bonuspunten. Speelde in zijn carri?re voornamelijk in Brazili? en maar liefst zeven seizoenen in Japan. De man die samen met Deschamps het blok voor de verdediging mag vormen. Ik heb het over niemand minder dan C?sar Sampaio.

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam, Zanetti, B. Laudrup, Lizarazu, Owen, K?pke, Gamarra
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini, van der Sar, Matth?us, Le Saux, Del Piero
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov, Lalas, Stoichkov, Djorkaeff
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu, R. De Boer
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini, Ra?l
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry, Roa, Overmars, Helveg
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville, Sampaio

9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha, Den?lson, Hadji

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vul mijn elftal aan met een doelman en een verdediger.

In mijn elftal vol culthelden is er natuurlijk plek voor Jorge Campos. De lenige Mexicaan met de prachtige tenues.

Daarnaast zal Sol Campbell mijn defensie van de nodige kopkracht en duelkracht voorzien.

8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville, Sampaio
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha, Den?lson, Hadji, Campos, Campbell

Unregistere

Well-known member
Ai, Max pakt precies mijn beoogde balansbewaker weg. Had ik dus verkeerd ingeschat, dacht dat hij nog een rondje kon wachten. Had ik dus beter mijn keeper later kunnen doen....

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vond het al wat lang duren voordat Sol Campbell werd gekozen. Was mijn tweede centrale verdediger geweest als ik Costacurta niet had kunnen kiezen. Verder zat ik te twijfelen tussen Campos en de keeper die nu voor mij overblijft.

Gezien ik de laatste ben die nog een doelman kiezen, kies ik eerst mijn linksback en vervolgens mijn doelman. Als ik dan nog tijd heb vandaag, dan presenteer ik gelijk mijn elftal. Janssen, maak jij een topic aan? Hoef ik niet te pielen op mijn telefoon ergens volgende week.

Als linksback kies ik een Kroaat. Hij speelde op het WK als linksback in een viermansverdediging of wingback in een soort van vijfmansverdediging. Buiten het WK om speelde hij ook wel als middenvelder. Voor diverse clubs in Spanje en Itali? gespeeld waaronder Real Madrid. Scoorde op het WK zijn enige interland goal, maar dat was dan wel weer de openingstreffer voor de uitzwaai wedstrijd van Duitsland. Ik heb het natuurlijk over Robert Jarni.

wc98_001.jpg

Als doelman op dit WK incasseerde hij slechts twee goals in zeven wedstrijden. Komt ongetwijfeld deels door de goede achterhoede voor hem, maar wellicht is de achterhoede net ietsje scherper met deze clown achter hun. Speelde in zijn indrukwekkende carri?re voornamelijk voor de drie M's: Marseille, Monaco en Man Utd. Behaalde met die drie teams genoeg prijzen. Maar zijn prestatie bij zijn land Frankrijk is helemaal indrukwekkend. Mocht zowel de wereldbeker omhoog liften als de europesebeker twee jaar later. Werd dit toernooi ook doelman van het toernooi. Won in zijn carri?re nog veel meer individuele prijzen. Niemand geeft het graag toe, maar stiekem kon hij best goed keepen. Ik heb het natuurlijk over Fabien Barthez.

2.282956.jpg

8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville, Sampaio, Jarni, Barthez
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha, Den?lson, Hadji, Campos, Campbell

Hier alvast een link naar mijn tactiek:

https://www.buildlineup.com/shared/5b360fe5138c092e24ab9391

Laatst bewerkt:

Makanaky

Well-known member
Zo, wat is die Jarni laat gekozen zeg. Toch team vh toernooi materiaal. Mijn 10e keus gaat naar:

9995fabb0adcb356f7dc19f40df3317d.jpg

Een voetballende laatste man en Gheorghe Hagi's zwager is waarschijnlijk Roemeni?'s bekendste verdediger. Veel aanvallen begonnen bij hem en bovendien was hij gezegend met een groot tactisch in zicht. 4 jaar PSV vindt gevegt ook vast leuk. Gheorghe "Gică" Popescu is mijn man.

7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry, Roa, Overmars, Helveg, Popescu
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann, Ortega, G. Neville, Sampaio, Jarni, Barthez

Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Classic WK draft: France '98

Na denn, de tactiek moest nog bijna overhoop omdat de twee laatste keuzes voor mijn neus gestolen werden. Gelukkig hebben er toch nog een aantal zitten slapen.

Elk elftal heeft een zaag nodig, iemand die niet kijkt op een gebroken enkel meer of minder en dan het liefst ook nog eentje met een vies hoofd. Je zou door het succes van NL bijna vergeten dat Duitsland gewoon de kwartfinale haalde. Mijn nummer 4 is de Keulse sloper, de man wier autobiografie "An mir kommt keiner vorbei" niet treffender geduid had kunnen worden. Der Kokser oftewel J?rgen Kohler

8b65e98bfef9ba58406823d31c286a6a.jpg

6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini, Ra?l, Kohler
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry, Roa, Overmars, Helveg, Popescu

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nog een middenvelder en een verdediger te gaan, ik ga maar snel voor deze Spanjaard, die niet alleen als speler, maar ook als trainer erg succesvol was. 1998 was niet het meest succesvolle toernooi voor de Spanjaarden, iets waar we later de rekening van kregen. Luis Enrique is mijn keus.

luis-enrique-spain-barcelona-fc-30-june-1998-H9KD70.jpg

5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller, Luis Enrique
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini, Ra?l, Kohler

Janssen

Well-known member
Hehe, die had ik eigenlijk als rechtshalf maar toen zag ik dat R7 nog vrij was dus spelen we 4-3-3

Janssen

Well-known member
Trouwens wel vrij bizar dat je in ronde 10 nog steeds wereldtoppers kunt kiezen. Zou je bij het huidige WK niet lukken.

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat zijn wereldtoppers? Dan zou Mats Hummels ook een wereldtopper zijn nu.

En je kijkt nu natuurlijk naar iemands totale carri?re, terwijl sommige spelers van nu nog aan het begin zitten.

Salas werd later een grote speler in de Serie A en brak door op dit toernooi, maar speelde tijdens het toernooi nog gewoon in Chili.

Batigoal

Well-known member
german-defender-jorg-heinrich-controls-the-ball-during-the-1998-cup-picture-id51655717

Hoppakee, nog eentje die nog op mijn shortlist stond. J?rg Heinrich heeft op het WK 1998 op verschillende posities gespeeld, maar vooral als linksback in het Duitse team. Multi-inzetbaar dus, maar ook snel en offensief sterk; de ideale speler in elk team. Na zijn zeer succesvolle tijd in Dortmund zou hij spelen met Batistuta bij Fiorentina.

4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel, Zamorano, Cocu, R. De Boer, Heinrich
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller, Luis Enrique

Bovenaan