Classic WK draft: France '98

Janssen

Well-known member
world-cup-1998-logo.jpg


Tijdje geleden al eens geopperd dat het me leuk lijkt om een draft met classic teams te doen. Het WK 1998 was het eerste WK met 32 teams en bovendien door het merendeel hier wel enigszins bewust meegemaakt. Vele internationale helden waren op aanwezig op dit toernooi waar Oranje vrij dramatisch ten onder ging tegen Brazilie in de halve finales en waar Frankrijk uiteindelijk wereldkampioen werd.

We kunnen er weer een wedstrijdvorm met puntentelling van maken (ik zal JMD polsen) maar hoeft niet per se. Lijkt me uit nostalgisch oogpunt sowieso al leuk om plaatjes/filmpjes te zien en verhalen te lezen over de oud-spelers.

Wat gaan we doen:

- Er is plek voor 10 spelers, je meldt in dit topic aan.
- Zodra de plekken bezet zijn loten we voor de keuzevolgorde.
- De nummer 1 kiest een speler, dan de nummer 2 enz. De nr 10 mag tweemaal kiezen en dan gaan we weer terug.
- Uiteindelijk heeft iedereen een elftal samengesteld en kunnen we een stemronde doen.

Een overzicht van alle selecties destijds vind je hier: https://en.wikipedia.org/wiki/1998_FIFA_World_Cup_squads

- Beperkingen in keuze kunnen we het over hebben. Ik zou voorstelllen om een maximum van 2 spelers per land te nemen. Logischerwijs kies je een gangbare formatie, geen 2-3-5 of iets dergelijks.
- Uiteraard voeg je telkens een foto/filmpje en tekst toe bij presentatie van je speler.
- Als je beurt geweest is, stuur je de volgende een pb-tje.

Wie wil?

1. Janssen
2. Makanaky
3. Batigoal
4. Pascallovic
5. Maasveld
6. Satyr
7. Max
8. Unregistere
9. PES5
10.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Zal inderdaad wel lullig zijn als iemand die voor jou oppikt ja :D

Ik doe niet mee. Het enige wat ik er nog van weet is dat ik 4 weken goed zat ben geweest in die tijd.
 

Janssen

Well-known member
Zal inderdaad wel lullig zijn als iemand die voor jou oppikt ja :D

Ik doe niet mee. Het enige wat ik er nog van weet is dat ik 4 weken goed zat ben geweest in die tijd.

Je kent de spelers toch? Toernooiverloop vind ik nauwelijks relevant.
 

Makanaky

Well-known member
Vind het nog steeds doodjammer dat Rom?rio niet opgeroepen werd. Wat was die man intens verdrietig.
 

Janssen

Well-known member
Classic WK draft: France '98

Of ik een beetje makkelijk een selectie in elkaar kan flansen zodat ik snel kan reageren. Neem aan dat we wel binnen twee weken de boel rond hebben toch?

Ligt eraan hoeveel mensen er meedoen met een leven naast internet.
 
Bovenaan