Mooi, dubbele beurt weer voor mij. Ik laat de keeper nog even in de wachtkamer zitten. Klein gokje, misschien een dure, maar vooruit.
Allereerst voeg ik mijn tweede vleugelverdediger toe. En wat voor ??n! Een Franse Bask, die tussen zijn jaren bij Bordeaux en Bayern M?nchen keurig een jaartje voor Bilbao speelde. Jaren was hij de vaste linksback van de Fransen. De speler van mijn keuze was in 2001 zelfs de eerste speler ter wereld die op dat moment zowel met zijn land als met zijn club wereld- en Europees kampioen was.
Bixente Lizarazu greep namelijk de wereldtitel met Frankrijk op het toernooi van deze draft, twee jaar later volgde de Europese titel. Omdat hij een jaar daarna met Bayern M?nchen zowel de Champions League als de wereldbeker greep, mocht hij met recht zeggen dat hij tot de absolute top behoorde.
Ook kies ik mijn tweede spits. Naast de sterke Vieri zoek ik een beweeglijkere speler. En die heb ik gevonden! Hij mocht destijds als jong talent, een broekie van 18, mee met zijn land naar het WK. In de eerste wedstrijd mocht hij invallen, waarmee hij op dat moment de jongste speler ooit namens Engeland op een WK werd. Een wedstrijd later viel hij weer in en scoorde, zodat hij ook de jongste scorende Engelsman op een WK werd. Hoewel zijn land verloor, kreeg
Michael Owen vervolgens een basisplaats. In de geniale wedstrijd tegen hij Argentini? maakte hij definitief naam na een fenomenaal doelpunt. Uitschakeling kon hij niet voorkomen, maar man, man, man, wat een goal! Jammer genoeg kwam zijn loopbaan mede door blessures niet zo uit de verf als we in 1998 dachten. Dat is zonde, maar laten we deze spits mede herinneren om zijn treffer en zijn gigantische internationale doorbraak op dit toernooi!
1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam, Zanetti, B. Laudrup, Lizarazu, Owen
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini, van der Sar
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic, Ivanov
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair, Taffarel
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovich, Mihajlović, Chilavert,
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Cafu, Hierro, Hagi, Kluivert
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff, Henry
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez, Klinsmann
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki, Valderrama, Okocha