Classic WK draft: France '98

Janssen

Well-known member
Nou is ook wat, geef ik jullie een week lang gelegenheid om het beste linkerbeen van de jaren '90 te kiezen, hapt niemand toe. Dan doe ik het zelf wel.

Deze held was ten tijde van dit WK niet meer de allerjongste maar daardoor niet minder briljant. Had er nochtans een topseizoen bij Galatasaray opzitten. Aan de hand van de meester zelf werd Engeland verslagen in de groepsfase en werd zelfs de achtste finales bereikt.

De post die je wist dat zou komen. Mijn linkshalf is Gheorghe Hagi

59f02e12f0eb5f74a186281c769c6b84.jpg

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam, Zanetti, B. Laudrup
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc, Ayala, Albertini
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Jugovic
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban, Petit, Aldair
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovich, Mihajlović
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Cafu, Hierro, Hagi

7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki

Makanaky

Well-known member
oliver_bierhoff_2014_05_21.jpg

De afgelopen ronde kneep ik hem toch wel even maar gelukkig heeft niemand mijn volgende Wunschspieler opgepikt. Schoot zijn land naar EK-goud middels een golden goal, werd in het seizoen '97/'98 topscorer van de Serie A (voor respectievelijk Ronaldo, Batistuta en Baggio) De capocannoniere en tevens eerste Teutoon in deze Draft heet natuurlijk Oliver Bierhoff.

7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff

8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta

Max

Administrator
Forumleiding
Classic WK draft: France '98

http://4.bp.blogspot.com/_2uHwpSJNMEg/TChR09M-8SI/AAAAAAAAHPc/JXm_WtrXeXY/s1600/wcup6_13gal6.jpg

Heb je het over het WK 1998, dan heb je het over Luis Hern?ndez. Samen met Salas, Vieri en Batigoal gewoon de spits met het hoogste rendement op het WK. Deze cultheld wist uitgerekend in 1998 te pieken. Zijn rendement van 35 goals in 85 interlands was prima, maar in 1998 maakte hij maar liefst 14 goals in 16 wedstrijden voor Mexico. Ook in de Mexicaanse competitie voor Necaxa en Tigres was hij in 1998 het meeste op schot in zijn gehele carri?re. Op twee seizoenen LA Galaxy en een half seizoen Boca Juniors na bleef deze held gewoon lekker in Mexico.

7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes, Bierhoff
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta, Luis Hern?ndez

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Mooie namen weer. En Hagi, nu je het zegt, eigenlijk niet aan de Roemenen gedacht. Gevoelsmatig denk ik bij Roemeni? altijd vooral aan het WK 1994, maar in '98 waren ze natuurlijk ook al snel gekwalificeerd voor de volgende ronde. Toen stonden ze bij de derde groepswedstrijd - of in de achtste finale - ineens allemaal met geblondeerd haar aan de aftrap.

Batigoal

Well-known member
Probleem bij dit WK is dat veel mooie voetballers al vroeg met hun land waren uitgeschakeld. Ik heb op mijn shortlist een aantal spelers voor het einde van de draft staan mocht het nodig zijn, maar ik vind het wel belangrijk dat de spelers die ik kies een rol hebben gespeeld op het toernooi.

Unregistere

Well-known member
Klopt. Het was wel direct het einde van de dadendrang, een beetje als het afgeknipte haar van Simson. Eenmaal blond wonnen de Roemenen geen wedstrijd meer.

Janssen

Well-known member
Klopt. Het was wel direct het einde van de dadendrang, een beetje als het afgeknipte haar van Simson. Eenmaal blond wonnen de Roemenen geen wedstrijd meer.

Sterker nog, ze haalden geen enkel WK meer daarna.

Overigens las ik vandaag dat zoon Hagi vorig seizoen eigendom was van Fiorentina en twee wedstrijden speelde in de Serie A, maar inmiddels alweer terug is in Roemenie.

Unregistere

Well-known member
Nu je het zegt, alleen nog maar EK's gespeeld inderdaad. Oliedom dus, dat blonderen!

Ben wel benieuwd met welke twee spelers PES5 op de proppen gaat komen.

Makanaky

Well-known member
Neymar is ook geblondeerd, ik mag hopen dat hij z'n teamgenoten op idee?n brengt. Vooral Marcelo.

Janssen

Well-known member
Ik stel voor dat we de timer op 48 uur zetten, dat houdt in dat we morgenmiddag 16:00u uiterlijk verder gaan.

Bovenaan