Championship en lager

BlauwVinger

Well-known member
Ok. Mijn ijkpunt is 1958 vanwege de intro van de 'four nationwide divisions' en de inspiratie voor handmatig bijhouden van 'divisie-fluctuaties'.
Bonus is de terugkeer van de beladen Lancashire deby Preston North End vs Blackpool.

7BeLa9i.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

ALenstra

Well-known member
Preston North End-Blackpool United. Augustus 2013 in de eerste ronde van de League Cup. Gespannen sfeertje in Preston. Na afloop van de wedstrijd pitch invasion die gauw ten einde was nadat politie te paard eraan kwam. En ik? Ik zat op de tribune. Mijn Lancashire Derby momentje.
 

Joost

Well-known member
Veel spanning bij Morecambe v Newport dat na verlenging op 1-0 eindigt.
Morecambe voor het eerst in haar historie naar het 3e niveau.

Iets meer dan 9000 toeschouwers en ik denk dat het zonder maatregelen nauwelijks hoger geweest zou zijn.

Hierdoor hebben in alle drie de divisies de clubs die als hoogste eindigden promotie gehaald.
 

JMD

Well-known member
Ok. Mijn ijkpunt is 1958 vanwege de intro van de 'four nationwide divisions' en de inspiratie voor handmatig bijhouden van 'divisie-fluctuaties'.
Bonus is de terugkeer van de beladen Lancashire deby Preston North End vs Blackpool.

7BeLa9i.jpg
Wow, dat ziet er fraai uit... :)

Ik hou dit bij in Excel, met alle eindstanden enz...
 

JMD

Well-known member
Preston North End-Blackpool United. Augustus 2013 in de eerste ronde van de League Cup. Gespannen sfeertje in Preston. Na afloop van de wedstrijd pitch invasion die gauw ten einde was nadat politie te paard eraan kwam. En ik? Ik zat op de tribune. Mijn Lancashire Derby momentje.
Mmm, ben wel in Preston geweest, sliep er ook in een hotel, stadion gezien, maar ging die 2 dagen juist naar Blackburn en Blackpool... Wordt tijd om eens naar PNE te gaan.
 

JMD

Well-known member
Torquay verslaat Notts County in de 1/2 finale PO National league en plaatst zich voor de finale PO.
 

Joost

Well-known member
De tegenstander is Hartlepool dat verrassend won bij Stockport County.

Finale op Ashton Gate op 20 juni.
 

JMD

Well-known member
De tegenstander is Hartlepool dat verrassend won bij Stockport County.

Finale op Ashton Gate op 20 juni.
Dates Bristol toch? Dat is dan praktisch een thuiswedstrijd voor torquay en een lekker verre reis voor Hartlepool.
 

JMD

Well-known member
Hartlepool keert terug naar de football league, het verslaat torquay na strafschoppen. Het werd 1-1, waarbij de goal van torquay pas diep in blessuretijd van de 2e helft viel.
 

JMD

Well-known member
De programma's van Championship, League 1 en League Two zijn bekend. Ik zie dat er een midweeks programma is in zowel mijn herfstvakantie als in mijn crocusvakantie (dan alleen CH en L1). Nu hopen dat we tegen die tijd naar Engeland kunnen en mogen.
 

Joost

Well-known member
Dat het 'sprookje' Salford City een relatief behoorlijk duur grapje is was al best bekend maar nu zijn er ook weer jaarcijfers gepubliceerd. Uiteraard slecht het minimale want transparantie richting de supporters is een vervelende last.

In haar eerste seizoen in de FL was er een verlies van in totaal 9 miljoen, dit is het seizoen 19/20. Dat is wel al ietsje beter dan het promotieseizoen 18/19 toen het verlies 5.6 miljoen was. Op een omzet van 3.4 miljoen werd 4.1 miljoen aan salariskosten betaald.

Ter vergelijking; een goed gerunde club als Carlisle had een omzet van 4.6 miljoen en 2.5 miljoen aan salariskosten.

Maar het kan erger, de (geslaagde) promotiepoging van Fulham in 19/20 bracht een verlies van 73 miljoen met zich mee.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mijn eerste reis naar London voor voetbal is geboekt, donderdag 12 augustus vlieg ik van Dundee Airport naar London City Airport. Dan ga ik op vrijdag naar het nieuwe Brentford stadion voor hun wedstrijd tegen Arsenal. Op zaterdag dan eindelijk mijn eerste trip naar het nieuwe stadion op Plough Lane voor AFC Wimbledon v Bolton Wanderers. Ik zit nog te kijken naar een mogelijke wedstrijd op zondag.
 
Bovenaan