Championship en lager

JMD

Well-known member
Die zat er toen ook al. Brentford is qua support en stadion een club die in League One haar natuurlijke habitat heeft. En dus zeker niet bovenin de Championship.
Zeker. Maar toch knap dat ze het al jarenlang daar uithouden. En door dat nieuwe stadion ontstaan er wel kansen, hoezeer het ook jammer was dat Griffin Park verdween.
 

JMD

Well-known member
Morgen de returns halve finale PO League Two, om 13.30 Morecambe - Tranmere (2-1) en om 19.30 Forest Green Rovers - Newport (0-2)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Sutton United is zojuist gepromoveerd naar League Two na een 3-0 thuisoverwinning op Hartlepool. Een erg knappe prestatie.

De vraag is nu waar zij volgend seizoen gaan spelen, ze kunnen iig niet het seizoen in eigen stadion beginnen. Ze moeten daarvoor aanpassingen doen aan hun eigen stadion, waarvan het verwijderen van het kunstgrasveld de voornaamste is.
 

Joost

Well-known member
Sutton United is zojuist gepromoveerd naar League Two na een 3-0 thuisoverwinning op Hartlepool. Een erg knappe prestatie.

De vraag is nu waar zij volgend seizoen gaan spelen, ze kunnen iig niet het seizoen in eigen stadion beginnen. Ze moeten daarvoor aanpassingen doen aan hun eigen stadion, waarvan het verwijderen van het kunstgrasveld de voornaamste is.
Maar als dat gras er ligt kunnen ze er wel spelen dacht ik. Die werkzaamheden hoeven niet per se af te zijn, als ze maar bezig zijn.

Gezien de locatie zou ik dan denken aan Plough Lane of Kingsmeadow.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar als dat gras er ligt kunnen ze er wel spelen dacht ik. Die werkzaamheden hoeven niet per se af te zijn, als ze maar bezig zijn.

Gezien de locatie zou ik dan denken aan Plough Lane of Kingsmeadow.

Ik heb Plough Lane als gerucht gehoord, wat niet onlogisch zou zijn. Beide clubs hebben een goede band. De eerste wedstrijd van AFC Wimbledon ooit was uit bij Sutton United.

Tot nu toe is het alleen nog een gerucht overigens, Kingsmeadow zou ook niet onlogisch zijn.
 

Joost

Well-known member
Zeker. Maar toch knap dat ze het al jarenlang daar uithouden. En door dat nieuwe stadion ontstaan er wel kansen, hoezeer het ook jammer was dat Griffin Park verdween.

Het nieuwe stadion heeft 17.000 stoeltjes. Net zoveel als QPR of Millwall bijvoorbeeld. En dat zijn in mijn ogen clubs die in ieder geval niet kleiner zijn. Ook die clubs huppelen een beetje heen en weer tussen Championship en League One maar dan zonder financieel gekke dingen te doen. En dat is wel wat ik bij Brentford raar vind, die hebben een bedrijfsvoering die zo ontzettend gevaarlijk is, dat is wachten tot het misgaat.
 

JMD

Well-known member
Morecambe speelt 1-1 tegen Tranmere en gaat naar de finale PO League Two.

Forest Green Rover staat bij rust 2-0 voor tegen Newport en heeft op dit moment dus de 2-0 nederlaag van de heenwedstrijd goedgemaakt.
 

JMD

Well-known member
Vlak voor het eind van de 2e verlenging maakt de ploeg uit Wales hun 3e, en zo gaat Newport dus door naar de finale tegen Morecambe.
Hun finale is maandag 31 mei om 16.00 NL tijd.

Zaterdag a.s. dus de Championshipfinale, zondag die van League One, maandag die van League Two, steeds om 16.00.
 

Joost

Well-known member
Morecambe v FGR, dan hadden er geen 7000 man op Wembley gezeten. Met Newport halen we misschien de 10.000.
 

JMD

Well-known member
Morecambe v FGR, dan hadden er geen 7000 man op Wembley gezeten. Met Newport halen we misschien de 10.000.
Op mijn lijstje staat nog om nog een keer naar wembley te gaan voor een PO-finale, dan lijkt me de kans het grootst op een kaartje bij ee League Two-finale, die nemen vaak weinig volk mee (oke, toen Portsmouth erin stond wel vrij veel).
 

Joost

Well-known member
Weinig is ook maar relatief. Als Morecambe (2000 gemiddeld) 6000 man meeneemt naar Wembley (takke eind) is dat echt veel hoor.

Voor alle finales kun je wel aan een kaartje komen, alleen die van de Championship is lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Heb even gekeken naar de cijfers voor de League One final, heel erg afhankelijk wie er in staan:

2019: Charlton Athletic-Sunderland 77.000
2018: Rotherham-Shrewsbury 26.000
2017: Bradford-Millwall 53.000

Dus tenzij er een echt grote club in staat als Sunderland die het ook wel alleen zou kunnen vullen, is er altijd wel plek.
 

BlauwVinger

Well-known member
Sinds de invoering van 'four nationwide divisions' in 1958 kwamen 32 clubs uit in alle vier divisies. Brentford zou erin kunnen slagen om de 33ste te worden.

Vierde divisionist Morecambe voetbalde nog nooit op het derde niveau
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Brenftford staat 1-0 voor na een kwartiertje.

Swansea heeft schandalig lelijke shirts aan trouwens.
 
Bovenaan