Championship en lager

JMD

Well-known member
Ik hoopte vooral niet dat WBA zou promoveren, de rest maakt mij niet zoveel uit.
Maar Leeds gaat dus na eerst in de competitie ingestort te zijn ook in de PO instorten... 0-1 gewonnen uit en 1-0 voor thuis...

JMD

Well-known member
Hoppa. 10 tegen 10...

Echt heerlijk duel dit. Championshipvoetbal in optima forma.

JMD

Well-known member
2-4, afgelopen. Derby naar de finale.

Aston Villa - Derby is het dus. Voor Derby zou het de eerste keer sinds 2008 zijn dat het PL speelt. Hun laatste seizoen in de PL is tevens de slechtste ooit van een PL-ploeg: 38 duels gespeeld, 1x winst, 8x gelijk.. Dat was hun enige seizoen toen. Van 1996-2002 ook PL gespeeld.
Villa degradeerde in 2016, daarvoor heeft het altijd PL gespeeld.

JMD

Well-known member
Derby tevens voor het eerst sinds 2014 is de PO-finale, in 2016 en 2018 was de 1/2 finale het eindstation. In 2014 verloor het zwaar onterecht van QPR.

Pascallovic

Well-known member
Derby tevens voor het eerst sinds 2014 is de PO-finale, in 2016 en 2018 was de 1/2 finale het eindstation. In 2014 verloor het zwaar onterecht van QPR.
Daar was ik bij in 2014. Dat zwaar onterecht viel wel mee. Was gewoon een kutwedstrijd waarin amper iets gebeurde en welke beide kanten op kon vallen.

BlauwVinger

Well-known member
Wervelwindvoetbal op Elland Road in spetterende entourage. Een zinderend tweeluik levert een play-off off affiche op Wembley op van twee old skool founder members.

Division Two. Ik ben fan.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat een pot was dat, hopelijk kan Derby het nu een keer wel afmaken. Zou mooi zijn om ze terug in de PL te zien.

JMD

Well-known member
Portsmouth komt op Fratton Park niet verder dan 0-0 tegen Sunderland en dus gaat Sunderland door naar de 1/2 finale.

Joost

Well-known member
Die terug gegeven goal tegen Aston Villa is duur gebleken.

Hoezo? Dag maakte helemaal niets uit.

Had Leeds die wedstrijd gewonnen hadden ze op 3 punten van de Blades gestaan met een veel slechter doelsaldo en nog 1 duel te gaan.

JMD

Well-known member
En de laatste finalist van een playoff is ook bekend: Charlton is door, maar het ging moeilijk, ze hadden uit 1-2 gewonnen bij Doncaster, maar thuis stond het na 90 minuten 1-2 voor Doncaster. In de verlenging scoorden beide ploegen 1x, dus moesten er penalty's komen, die namen de ploeg uit Zuidoost Londen beter.

Dus de finales zijn:
25 mei: League 2: Newport - Tranmere
26 mei: League 1: Charlton - Sunderland
27 mei: Championship: Aston Villa - Derby County

Bovenaan