Champions League 2024-2025

JMD

Well-known member
JUventus - PSV en PSV - Shakhtar
Niet ongunstig, Shakhtar thuis moet te pakken zijn.
 

JMD

Well-known member
Verdomme: Sporting (thuis) en Rode Steruit uit pot 3 voor PSV en dan Girona (thuis) en Brest uit uit pot 4. M.n. pot 4 is irritant
 

JMD

Well-known member
Feyenoord krijgt er nog Salzburg thuis, Sparta Praag thuis en Girona uit bij...
 

JMD

Well-known member
Dus:
Feyenoord tegen
Bayern thuis, Real uit
Leverkusen thuis, Benfica uit
Salzburg thuis, Lille uit
Sparta Praag thuis en Girona uit

PSV tegen:
Liverpool thuis, PSG uit
Shakhtar thuis, Juve uit
Sporting Lissabon thuis, Rode Ster uit
Girona thuis, Stade Brest uit

Men verwacht dat je ongeveer 10 punten nodig hebt om door te gaan en 16 punten om direct door te gaan naar de 1/8 finales.
 

Abubakari

Well-known member
Goed nieuws voor U.G.
Die zal vast naar Eindhoven willen.
Al zal hij liever Feyenoord-Sporting gehad hebben.

Daley Blind komt ook langs met Girona. Leuk.
 

Mario

Well-known member
Allemaal mooie affiches. Liverpool uit was wel mooier geweest. Of we 10 punten gaan halen met deze tegenstanders betwijfel ik.
 

Mario

Well-known member
Dus:
Feyenoord tegen
Bayern thuis, Real uit
Leverkusen thuis, Benfica uit
Salzburg thuis, Lille uit
Sparta Praag thuis en Girona uit

PSV tegen:
Liverpool thuis, PSG uit
Shakhtar thuis, Juve uit
Sporting Lissabon thuis, Rode Ster uit
Girona thuis, Stade Brest uit

Men verwacht dat je ongeveer 10 punten nodig hebt om door te gaan en 16 punten om direct door te gaan naar de 1/8 finales.
Feyenoord naar Real? Manchester City toch?
 

Batigoal

Well-known member
Jep, vrees dat pot 4 ons (niet voor het eerst) gaat nekken...
Girona is heel zwak aan het seizoen begonnen. Grote kans dat die een stuk minder zijn en dan zijn ze te pakken denk ik. Verder voor beiden een pittige loting.

Beetje ongemakkelijk met het nieuwe systeem, maar we gaan dus zeg maar de competitieranglijst in de gaten houden?
 

Mario

Well-known member
Beetje ongemakkelijk met het nieuwe systeem, maar we gaan dus zeg maar de competitieranglijst in de gaten houden?

Dat wordt wel vreemd, aangezien het geen volledige competitieronde is. PSV en Feyenoord sowieso in het rechterrijtje.
 

erka

Well-known member
Ik vind dit een systeem van helemaal niks. Ik denk zelf dat de UEFA ondertussen ook al nadenkt over een beter systeem.
 

JMD

Well-known member
Ik vind dit een systeem van helemaal niks. Ik denk zelf dat de UEFA ondertussen ook al nadenkt over een beter systeem.
Die hebben dit gewoon ingevoerd om te voorkomen dat er een Super League kwam. Zoals de UEFA eigenlijk elke keer buigt voor de dreigementen van de grote clubs. Misschien moeten ze maar eens hun rug recht houden, want ook met deze vernieuwing zullen de Reals van de wereld wel weer willen afscheiden.

Je bent in dit systeem nog afhankelijker van de loting. Enige positieve punt is dat men er wel voor gezorgd heeft dat elke plek (behalve 25 t/m 36) winst/verlies belangrijk is, dus tot de laatste speelronde is het spannend grotendeels. En aangezien onderling resultaat hier niet kan zal doelsaldo ook van belang zijn en dus moet je door blijven voetballen als je al flink voorstaat. Denk dat we flink wat mega-uitslagen gaan zien, PSG kan zomaar met 9-0 van PSV winnen of Feyenoord tegen Bayern kan ook zo'n nederlaag worden.
 
Bovenaan