Champions League 2024-2025

Abubakari

Well-known member
Ik ben in Brussel en was gister bij Union-Slavia. Union moest een 3-1 nederlaag goedmaken in het stadion van Anderlecht. Aan goede moed ontbrak het niet, wel aan finesse en vooral aan een goeie eindpass waardoor Union wel heel hard blafte maar nooit beet. Tot de 16 best aardig, maar knullig en zwak als het zaken moest doen.

Slavia (gesteund door een vol -allemaal in blote buik- uitvak, sfeer was sowieso goed, dat vergoedde veel) deed niet veel, vooral vertragen, en maakte aan alle Union bedoelingen een eind door in de 84’ minuut 0-1 te scoren.

66bc4fec2e410-IMG_6187.jpeg
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wel veel lege plekken zeg.

Hoe vond je het stadion?

En nog wat meegekregen van de wijk eromheen?
 

Abubakari

Well-known member
Wel veel lege plekken zeg.

Hoe vond je het stadion?

En nog wat meegekregen van de wijk eromheen?
Mijn kant zat vol, achter de goal een vol uitvak en de andere zijde ook bijna helemaal vol. Maar stadion is ook te groot voor Union, waren 5.500, kunnen dik 20.000 in.

Van buiten 3x niks, van binnen wel okay.

Ja, was op de fiets, dus doorheen gefietst.
66bc5c39d98f0-IMG_6102.jpeg


Eerst ook nog even langs RWDM gefietst (en rondgekeken).
66bc5ceeb5b62-IMG_6097.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Mijn kant zat vol, achter de goal een vol uitvak en de andere zijde ook bijna helemaal vol. Maar stadion is ook te groot voor Union, waren 5.500, kunnen dik 20.000 in.

Van buiten 3x niks, van binnen wel okay.

Ja, was op de fiets, dus doorheen gefietst.


Eerst ook nog even langs RWDM gefietst (en rondgekeken).

Ik vind het Astridpark wel wat weghebben van de Euroborg.
In Brussel is op stadiongebied echt heel veel leuks te zien. Mocht je nog een fietstochtje willen maken dan kan ik het Drielindenstadion echt van harte aanbevelen. Dat is in Watermaal/Bosvoorde.

Vanavond kun je ook nog een potje voetbal zien in de Provinciale Beker. Of een oefenduel is het fantastische OVK in Mechelen.
 

Jef400

Well-known member
Ik denk dat ik in Brussel ook mijn najaarsvoetbaltripje ga doen. Drielindenstadion, Dudenpark, Astridpark, Crossing Schaarbeek. Zo veel te doen.
 

erka

Well-known member
Drielindenstadion ben ik paar jaar geleden ook geweest. Was er nagenoeg alleen. Je kon zo overal komen.

Overigens als je geinteresseerd bent in stedenbouw en architectuur. De buurt eromheen is werkelijk schitterend. Schoolvoorbeeld van tuinsteden en art-nouveau gebouwen.
 

Abubakari

Well-known member
Ga zo weer naar huis, eerste keer Brussel dus zoveel meer te zien dan (gesloten) voetbalstadions. Maar voor de volgende keer houd ik ze in mind. Want voetbalstadions zijn natuurlijk wel heel erg leuk.
 

JFK

Well-known member
Ik ben in totaal zo'n 3 keer naar Anderlecht geweest en dat vond ik, echt heel erg leuk.
Maar de stad Brussel vind ik echt geen flikker aan. Ik zou er nog niet gecremeerd willen worden.
 

Abubakari

Well-known member
Maar de stad Brussel vind ik echt geen flikker aan. Ik zou er nog niet gecremeerd willen worden.
Jij bent meer een Berliner?

Ik vond het echt een geweldige stad, al was het maar door de vele stripmuren.

Ik was weer terug in mijn Eppo tijd, 1981.
Heel wat ouwe striphelden voorbij zien komen. Maar voor de rest ook wel een te gekke stad.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JFK

Batigoal

Well-known member
Het blijft toch apart dat Galatasaray met zo'n elftal vol met bekende (oude) namen vaak zo slecht presteert. Nu ook weer een kansloze wedstrijd tegen Young Boys.
 

Pieros

Active member
Het blijft toch apart dat Galatasaray met zo'n elftal vol met bekende (oude) namen vaak zo slecht presteert. Nu ook weer een kansloze wedstrijd tegen Young Boys.
Uiteindelijk werd het maar 3-2 voor YB, en had Galatasaray een hoge expected goals. Maar klopt, een lading bekende namen halen betekent niet meteen een goed presterend team.
 

Batigoal

Well-known member
Uiteindelijk werd het maar 3-2 voor YB, en had Galatasaray een hoge expected goals. Maar klopt, een lading bekende namen halen betekent niet meteen een goed presterend team.
Direct na mijn bericht scoorde invaller Batshuayi 2 keer en begon Galatasaray kansen te creëren. Al vond ik Young Boys wel de verdiende winnaar.

Ik hoop dat Lille het redt, maar dat zag er al goed uit tegen Slavia Praag. Als sterspeler Jonathan David daar blijft hebben ze daar met Zhegrova en Haraldsson en Sahraoui die van Heerenveen kwam een aantrekkelijke aanval.
 

JMD

Well-known member
Ook opvallend: 3x een Zwitsers-Turkse ontmoeting in de ronde (1x CL, 1x EL, 1x ECL)
 

erka

Well-known member
Die penal van de speler van Sparta Praag zal over enkele dagen wel worden teruggevonden ergens op het platteland bij Brno.
edit: en ook Malmö mist een penal.
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Uiteindelijk werd het maar 3-2 voor YB, en had Galatasaray een hoge expected goals. Maar klopt, een lading bekende namen halen betekent niet meteen een goed presterend team.
Dat was gisteren weer duidelijk te zien. Er was totaal geen samenhang in het team van Galatasaray. Young Boys terecht door naar de Champions League.
 

Batigoal

Well-known member
De sfeer was ook lekker vijandig. Keeper Muslera kreeg nog rood omdat hij doelpuntenmaker Virginius, zeer knappe goal trouwens, pootje haakte toen die zijn doelpunt vierde.

Elders lieten Sparta Praag en Malmö in de eerste helft zien hoe je niet penalties moet nemen. In de 2e helft ging dat beter met de penalty van Haraslín. Sowieso heeft Sparta Praag wel een paar goeie spelers zoals ook Birmancevic, Vitik en Kairinen. Leuk team wel.
 

JMD

Well-known member
Alle kwalificatieduels zijn gespeeld, vanavond haalden Dinamo Zagreb, Rode Ster Belgrado, Slovan Bratislava en LOSC Lille het hoofdtoernooi.
Morgen om 18.00 is de 'loting'.

Dit is de potindeling, aangezien je uit elke pot 2 clubs krijgt is de potindeling niet meer zo belangrijk als vroeger.
Pot 1: Real MAdrid, Man City, Bayern, PSG, Liverpool, Internazionale, Dortmund, Leipzig, Barcelona
Pot 2: Bayer Leverkusen, ATl Madrid, Atalanta, Juventus, Benfica, Arsenal, Club Brugge, Shakhtar, AC Milan
Pot 3: Feyenoord, SPorting Lissabon, PSV, Dinamo Zagreb, Salzburg, Lille, Rode Ster, Young Boys, Celtic
Pot 4: SLovan Bratislava, Monaco, Sp Praag, Aston Villa, Bologna, Girona, Stuttgart, Graz, Stade Brest

Je kan maximaal 2x tegen een club uit 1 land spelen, uit elke pot krijg je 2 clubs (1 thuisduel, 1 uitduel) en in principe spelen ploegen uit hetzelfde land niet tegen elkaar (hierop kan voor de landen met 4/5 ploegen een uitzondering komen als het echt niet anders kan).

De loting gaat er morgen uit bestaan dat eerst uit pot 1 alle ploegen te voorschijn worden gehaald, en dan per ploeg wordt dan direct duidelijk tegen wie ze spelen. Dus PSV en Feyenoord weten al heel snel een aantal opponenten.

Als je mazzel hebt loot je uit pot 2 Brugge en Shakhtar, uit 3 Young Boys en Celtic en uit 4 Bratislava en Graz, maar als je pech hebt loot je uit 2 1 van de andere 7 ploegen, uit 3 Sporting en Salzburg of Lille en uit 4 Aston Villa, Monaco, Bologna, Girona en Stuttgart.
PSV zal dat laatste wel weer hebben... ;)
 

Batigoal

Well-known member
Gisteravond was het zowaar wel spannend. Lille had grote moeite met Slavia Praag. De Fransen kwamen bijzonder goed weg; Slavia schoot vlak voor tijd op de lat en in de laatste minuut van de blessuretijd werd een voorzet van dichtbij naast gekopt.

Slovan Bratislava gaat voor het eerst de Champions League in. Ook spectaculair; de 2 laatste goals vielen vlak voor tijd. Mooie ontlading om te zien.
 
Bovenaan