Champions League 2020-2021

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan is de vraag in welke context hij dat woord gebruikte.


Hij zei: geef die zwarte geel. Dat klinkt wel erg minderwaardig.

Niet verrassend dit. De hele Balkan heeft het niet op donkere mensen. Had vast niet gedacht dat men dit zou horen.
 

Forza AZ

Well-known member
Hij zei: geef die zwarte geel. Dat klinkt wel erg minderwaardig.
Misschien niet echt netjes, maar minderwaardig is wel overdreven. Hij wilde aan de scheidsrechter duidelijk maken wie de kaart moest krijgen en noemde de huidskleur om dat duidelijk te maken.
Als er één blanke speler tussen meerdere donkere spelers had gezeten, had hij die waarschijnlijk ook aangeduid als "de witte".

Dat is toch geen racisme? Dat zou het zijn als hij een kaart kreeg alleen omdat hij een donkere huidskleur heeft.
 

gevegt

Well-known member
Misschien niet echt netjes, maar minderwaardig is wel overdreven. Hij wilde aan de scheidsrechter duidelijk maken wie de kaart moest krijgen en noemde de huidskleur om dat duidelijk te maken.
Als er één blanke speler tussen meerdere donkere spelers had gezeten, had hij die waarschijnlijk ook aangeduid als "de witte".

Dat is toch geen racisme? Dat zou het zijn als hij een kaart kreeg alleen omdat hij een donkere huidskleur heeft.
Dat witte heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat witte heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
"Die blanke" dan.

Ik vind het raar dat ze het gelijk racisme noemen als iemand alleen maar de huidskleur noemt om aan iemand anders duidelijk te maken welke speler hij bedoelt. Daarmee stel je die speler toch niet achter bij de rest?
 

De Wolf

Well-known member
"Die blanke" dan.

Ik vind het raar dat ze het gelijk racisme noemen als iemand alleen maar de huidskleur noemt om aan iemand anders duidelijk te maken welke speler hij bedoelt. Daarmee stel je die speler toch niet achter bij de rest?

Het N woord ligt nogal gevoelig.
 

Forza AZ

Well-known member
Het N woord ligt nogal gevoelig.
Klopt, maar hij gebruikte niet het woord "nigger" of "negro", maar het Roemeese "negru", wat zoals gezegd gewoon zwart betekent.

Dat dat tot een misverstand leid kan ik nog begrijpen, maar dat na uitleg de wedstrijd niet gewoon uitgespeeld kon worden slaat nergens op. Eigenlijk zouden beide clubs gewoon bestraft moeten worden voor het weigeren om verder te spelen zonder geldige reden.
 

gevegt

Well-known member
"Die blanke" dan.

Ik vind het raar dat ze het gelijk racisme noemen als iemand alleen maar de huidskleur noemt om aan iemand anders duidelijk te maken welke speler hij bedoelt. Daarmee stel je die speler toch niet achter bij de rest?
Heb jij ooit gehoord dat een blanke op zijn huidskleur is aangesproken om iets duidelijk te maken?
 

Joost

Well-known member
Heb jij ooit gehoord dat een blanke op zijn huidskleur is aangesproken om iets duidelijk te maken?
Ik vermoed dat wanneer je als blanke in de voetbalcompetitie van Ethiopië gaat spelen je best wel eens blanke genoemd kan worden zonder dat daar een racistische bedoeling aan zit.
 

SanMark.

Well-known member
Heb jij ooit gehoord dat een blanke op zijn huidskleur is aangesproken om iets duidelijk te maken?
Die rooie moet je hebben, of die kale.

Die lange gaf de kopstoot .

Die negers tegenwoordig hebben niet alleen lange lullen maar vooral lange tenen.
 
Bovenaan