Champions League 2018-2019

JMD

Well-known member
@Forza-AZ: men lootte Q1 om 12.00 en Q2 om 14.00. Ze zeiden dat dat was om te kijken wie geplaatst is. Maar dat hadden ze toch direct al kunnen doen? Want je loot zonder de uitslagen van Q1 te weten, dus weet je wie de geplaatste was in Q1, en daar loot je mee verder. Toch? Of zie ik iets over het hoofd?
 

Forza AZ

Well-known member
@Forza-AZ: men lootte Q1 om 12.00 en Q2 om 14.00. Ze zeiden dat dat was om te kijken wie geplaatst is. Maar dat hadden ze toch direct al kunnen doen? Want je loot zonder de uitslagen van Q1 te weten, dus weet je wie de geplaatste was in Q1, en daar loot je mee verder. Toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Ze moesten de groepen nog indelen zodat clubs uit "rivaliserende landen" niet tegen elkaar konden loten.

Oekra?ne-Rusland is bekend daarin, maar nu nog niet van toepassing. Hetzelfde geldt echter voor meer combinaties:

-Servi? - Kosovo
-Bosni? - Kosovo
-Armeni? - Azerbeidzjan
 

JMD

Well-known member
Ze moesten de groepen nog indelen zodat clubs uit "rivaliserende landen" niet tegen elkaar konden loten.

Oekra?ne-Rusland is bekend daarin, maar nu nog niet van toepassing. Hetzelfde geldt echter voor meer combinaties:

-Servi? - Kosovo
-Bosni? - Kosovo
-Armeni? - Azerbeidzjan

Aha. Dank.
Ik zag idd dat ze met 'groepen' werkten. Dat was voor het eerst in de CL voorronde. Hoe losten ze dat andere jaren dan op, want toen had het toch ook wel eens Servi? - Kosovo ofzo kunnen worden?
En had er dan niet gewerkt kunnen worden met doorschuiven? Zo van: als het Servi? - Kosovo wordt dan schuift de laatstgelote door naar de volgende wedstrijd. Zo loten ze volgens mij ook wel eens bij de KNVB beker als de Europese ploegen elkaar niet mogen loten.
 

Forza AZ

Well-known member
En had er dan niet gewerkt kunnen worden met doorschuiven? Zo van: als het Servi? - Kosovo wordt dan schuift de laatstgelote door naar de volgende wedstrijd. Zo loten ze volgens mij ook wel eens bij de KNVB beker als de Europese ploegen elkaar niet mogen loten.
Dat had inderdaad gekund ja. Dat deden ze vorige week wel bij de loting voor de kwalificatieronde van de EL om clubs uit hetzelfde land uit elkaar te halen. En vandaag ook bij de loting voor de 2e voorronde EL (kampioenenronde) om Kosovo en Servi?/Bosni? uit elkaar te houden.

Bij de andere lotingen willen ze blijkbaar het eenvoudiger houden tijdens de loting zelf, en dat probleem al van te voren op te lossen door het indelen in meerdere groepen.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e kwalificatieronde:

26 juni
1700 FC Santa Coloma(And)-KF Drita(Kos)
2100 SP La Fiorita(SMa)-Lincoln FC(Gib)
 

Schaakliefhebber

Well-known member
FC Santa Coloma en Lincoln hebben elkaar al eens eerder ontmoet, dat tweeluik eindigde toen in het voordeel van de mannen uit Gibraltar.
Eens kijken of dat ze nu op herhaling mogen.
 

zwammy

Well-known member
Wat een zever dat rivaliserende landen niet tegen elkaar kunnen loten. Dan maar beiden niet meedoen.
 

Forza AZ

Well-known member
Het eerste positieve wedstrijdresultaat voor een Kosovaarse club (vorig seizoen verloren beide clubs allebei 2x). Drita won na verlenging met 2-0 van Santa Coloma.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zit er stevig aan te denken volgend jaar naar dit voorronde toernooitje te gaan. Klinkt erg leuk!
 
Bovenaan